![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedendag,
Ik heb 1 week geleden golf tdi gekocht( 130 pk versie) ik had vandaag een rare probleem met de auto. ik reed op de snelweg zon 120 kmh per uur, toen ff volgas, maar bij 140 kmh zakte hij opeens in, was power kwijt , ik schrok me, ik probeerde weer gas te geven maar het gebeurde niks, de auto had totaal geen power meer, en reageerde slecht op gas.( draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik) dus ik op vluchstrook rustig laten uitrollen. de auto liep stationair normaal, ik even in motorkap gekeken maar was niks aan te zien, even uitzetten en aanzetten. toen probeerde ik rustig te wegrijden en hij reed weer normaal ![]() was geen storing op dashboard. heeft er iemand ook zoeits meegemaakt? De auto heeft lang stil gestaan( 5 maanden ongeveer en hij had de nieuwe accu erin gezet en startte perfect zei hij) Ja ik weet dat ik hem eerst beste kan laten uitlezen. dat ga ik ook doen maar wil ook weten wat het kan zijn, en of het gevaarlijk is om te rijden nu want hij rijd weer normaal nu. Ik hoop het dat iemand me kan helpen ![]() het gaat om golf 4 tdi 130 pk versie gechipt naar 170 pk door vvt. Mvg Kenzie |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klinkt idd wel zo Versnellingsbak heeft een vaste vertanding.. Stel je voor dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren, dan rij je 120 Dan kan het niet de keer erop zo zijn dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren en nog maar 80 rijdt.. Dus ik denk dat je koppeling slipt, misschien dat je drukgroep iets blijft hangen
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Er zit pas een nieuwe koppelingset in( door de vorige eigenaar) Dus ik vind het wel raar dat hij slipt
en oja, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat ik niet zoveel gas moest geven als hij nog in 1500 toeren in 2/3 versnelling zit, omdat het anders erg trilt. en volgens hem is dat niet goed voor de vliegwiel. heeft dat iets mee te maken? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ben niet zo heel bekend bij de golfjes 4, maar bij de oudere golfjes wil de keerring van de krukas of de versnellingsbak nog wel eens lekken en dan komt er olie op de koppelingsplaat.. Hiervan gaat deze slippen..
Maar weet je heel zeker dat de platen vervangen zijn? Je kunt het testen.. Even naar 80 km per uur rijden, auto in zn 5 en plankgas geven.. (Plaat goed belasten) Dan zou toerenmeter omhoog kunnen schieten zonder dat je harder gaat.. Betekend dat je platen versleten zijn. Het trillen in de lage toeren doet de auto in elke versnelling, de motor komt te laag in toeren en bij belasting kan die het nog maar net trekken.. Het trillen zal vast niet goed zijn, anders hadden ze dat wel standaard gemaakt ![]() Of het ook slecht is voor je vliegwiel weet ik niet..
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Jongens jongens wat heeft een slippende koppeling met noodloop te maken?..!?!
Uitlezen en liever nog een rijdende log maken. Waarschijnlijk kan de N75 de boel niet bijbenen of zitten de schoepen van de turbo vast. |
#7
|
||||
|
||||
![]() turbo vies
__________________
Golf 1,4,5 ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb wel eens plankgas gegeven toen hij in 2/3/4 zat en toen ging het prima.
ik heb niet zoveel verstand van die dingen, ik heb ook nog gehoorbeperking. dus geluid hoor ik ook niet en dat maakt me daarom lastig. Weet er iemand leuke adressen die mij kan helpen? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik doelde hierop: Kenzie: draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik Ik dacht ook eerst aan noodloop.. Maar zeg niet dat t niet zo is hoor ![]() Maar idd een rijdende log is vaak een goed idee!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Jongens update;
Ik heb net weer geprobeerd op de snelweg begon eerst in 2de versnelling (@inrit naar de snelweg) ik doortrekken tot 3500 toeren daarna 3,4,5,6 versnelling, tot zon 160 kmh per uur, was niks aan de hand. dus ik gas los daarna trap ik weer gas in, maar nee het gebeurde niks, wou geen toeren maken, en bleef hangen bij 2100 toeren maar zakt rustig verder omlaag als je gas los laat. gas geven gebeurt er dus NIKS. dus ik terugschakelen naar 5 versnelling,ja hoor gebeurde ook niks. toen op de vluchtstrook. ik probeerde weg te rijden in 1 versnelling, maar hij had totaal geen power en draaide een beetje overtoeren, dat geldt ook in 2e versnelling. 3e niet geprobeerd. dus motor uit en opnieuw starten en hij rijd weer normaal dus wat ik net heb beschreven is een noodloop? edit: ik heb vvt gemaild en gevraagd of hij mee kan helpen met uitlezen mt rijdende log. Last edited by Kenzie : 12-01-2014 at 17:51. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Jup, dat klinkt idd als een noodloop
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#12
|
|||
|
|||
![]() zitten de schoepen van je turbo vast, te hoge turbo druk waarschijnlijk.. kun je uitlezen met vagcom. wat wil helpen als het nog niet te ver heen is is veel gas vanaf 2000 toeren tot 3000 en dan gas los en dit een paar keer herhalen. dan werken de schoepen van de turbo het meeste, en komen ze soms los!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk turbo schoepen vast , en dan gaat ie in de noodloop . Soms wil t nog helpen om de turbo te (laten) reinigen , of demonteren en schoonmaken ,maar meestal word t tijd voor en nieuwe turbo . ook wil iid de N75 klep wel eens problemen geven en daardoor in noodloop gaan , even laten uitlezen lijkt mij ook de 1e beste keuze .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() ja thanks, ik heb al celtemp en vvt gemaild, nu wachten op zijn antwoord
![]() volgens de vorige eigenaar is turbo vervangen bij kmstand van 200xxx, en hij zit nu op 284xx. Maar ga hem laten uitlezen dan hoor je wel meer. Mvg Kenzie |
#15
|
|||
|
|||
![]() trouwens weet er iemand nog meer adressen omgeving zuid holland?
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Goedemiddag,
ben vandaag naar Celtemp in Ridderkerk geweest. Auto uitgelezen, en foutcode 17965 Charge Pressure Control gevonden. kan aan 3 dingen liggen 1. slangen lek 2. N75 kapot 3. Turbo vuil dus ff motorkap open en wat zie ik? ![]() ![]() N75 zat gewoon los en rommelig aangesloten. Hij denkt dat t groot kans is dat n75 kapot is en vervangen moet worden. Turbo is 80.xxx kms oud en weinig kans dat het vuil/vast zit. n75 is besteld. zodra er nieuwe afspraak is gemaakt word n75 vervangen en uitgelezen dan weet ik meer. Mvg Kenzie |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een vraag,
Ik heb vanmiddag goed gekeken naar n75 en tot mijn verbazing zag ik 2 soort gelijke n75 zitten. 1 vast aan de linkerkant van de ophanging, en 1 losse op de inlaatbuis Volgens gerritspeek.nl is onderdeelnummer van n75 : 1J0 906 627 B ik heb allebei gecheckt en onderdeelnummer van losse is: 1K0 906 627 E en vaste is: 1J0 906 627 en ze zien er allebei zelfde, Kan iemand me bevestigen of er inderdaad 2 in de auto zitten? Wat is die losse ding dan? ik snap ff niks meer:? heb ff foto erbij gedaan vaste: ![]() losse: ![]() Last edited by Kenzie : 14-01-2014 at 23:28. |
#18
|
||||
|
||||
![]() De ene is voor de turboregeling de andere voor de EGR regeling , welke voor welke is durf ik zo niet te zeggen bij een Mk4
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() jah die vaste is n75 (1J0 906 627) en losse is dus egr regeling volgens jou?
iemand die t wel weet? |
#20
|
||||
|
||||
![]() Klopt. is voor de egr.
Ik had laatst een a4 met ook een laaddruk probleem. Volgensmij kan je ze ook doorelkaar gebruiken. |