Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2014, 17:37
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default power kwijt

Goedendag,

Ik heb 1 week geleden golf tdi gekocht( 130 pk versie)

ik had vandaag een rare probleem met de auto.

ik reed op de snelweg zon 120 kmh per uur, toen ff volgas, maar bij 140 kmh zakte hij opeens in, was power kwijt , ik schrok me, ik probeerde weer gas te geven maar het gebeurde niks, de auto had totaal geen power meer, en reageerde slecht op gas.( draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik) dus ik op vluchstrook rustig laten uitrollen. de auto liep stationair normaal, ik even in motorkap gekeken maar was niks aan te zien, even uitzetten en aanzetten.

toen probeerde ik rustig te wegrijden en hij reed weer normaal

was geen storing op dashboard.

heeft er iemand ook zoeits meegemaakt?

De auto heeft lang stil gestaan( 5 maanden ongeveer en hij had de nieuwe accu erin gezet en startte perfect zei hij)


Ja ik weet dat ik hem eerst beste kan laten uitlezen. dat ga ik ook doen maar wil ook weten wat het kan zijn, en of het gevaarlijk is om te rijden nu want hij rijd weer normaal nu.


Ik hoop het dat iemand me kan helpen ik heb geen vertrouwen meer in de auto en ben bang dat ik hem dalijk sloop.

het gaat om golf 4 tdi 130 pk versie gechipt naar 170 pk door vvt.
Mvg Kenzie
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2014, 18:01
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Slipt je koppeling niet door ?
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2014, 18:33
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Slipt je koppeling niet door ?


Klinkt idd wel zo
Versnellingsbak heeft een vaste vertanding..
Stel je voor dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren, dan rij je 120
Dan kan het niet de keer erop zo zijn dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren en nog maar 80 rijdt..

Dus ik denk dat je koppeling slipt, misschien dat je drukgroep iets blijft hangen
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2014, 19:06
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

Er zit pas een nieuwe koppelingset in( door de vorige eigenaar) Dus ik vind het wel raar dat hij slipt

en oja, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat ik niet zoveel gas moest geven als hij nog in 1500 toeren in 2/3 versnelling zit, omdat het anders erg trilt. en volgens hem is dat niet goed voor de vliegwiel.


heeft dat iets mee te maken?
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2014, 19:19
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Ben niet zo heel bekend bij de golfjes 4, maar bij de oudere golfjes wil de keerring van de krukas of de versnellingsbak nog wel eens lekken en dan komt er olie op de koppelingsplaat.. Hiervan gaat deze slippen..

Maar weet je heel zeker dat de platen vervangen zijn?
Je kunt het testen.. Even naar 80 km per uur rijden, auto in zn 5 en plankgas geven.. (Plaat goed belasten)
Dan zou toerenmeter omhoog kunnen schieten zonder dat je harder gaat.. Betekend dat je platen versleten zijn.

Het trillen in de lage toeren doet de auto in elke versnelling, de motor komt te laag in toeren en bij belasting kan die het nog maar net trekken..
Het trillen zal vast niet goed zijn, anders hadden ze dat wel standaard gemaakt
Of het ook slecht is voor je vliegwiel weet ik niet..
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #6  
Old 11-01-2014, 20:31
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Jongens jongens wat heeft een slippende koppeling met noodloop te maken?..!?!

Uitlezen en liever nog een rijdende log maken.
Waarschijnlijk kan de N75 de boel niet bijbenen of zitten de schoepen van de turbo vast.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-01-2014, 20:42
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

turbo vies
__________________
Golf 1,4,5
Reply With Quote
  #8  
Old 11-01-2014, 22:19
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

ik heb wel eens plankgas gegeven toen hij in 2/3/4 zat en toen ging het prima.
ik heb niet zoveel verstand van die dingen, ik heb ook nog gehoorbeperking. dus geluid hoor ik ook niet en dat maakt me daarom lastig.

Weet er iemand leuke adressen die mij kan helpen?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2014, 16:50
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Jongens jongens wat heeft een slippende koppeling met noodloop te maken?..!?!

Uitlezen en liever nog een rijdende log maken.
Waarschijnlijk kan de N75 de boel niet bijbenen of zitten de schoepen van de turbo vast.


Ik doelde hierop:

Kenzie: draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik

Ik dacht ook eerst aan noodloop..
Maar zeg niet dat t niet zo is hoor
Maar idd een rijdende log is vaak een goed idee!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2014, 17:26
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

Jongens update;

Ik heb net weer geprobeerd op de snelweg

begon eerst in 2de versnelling (@inrit naar de snelweg) ik doortrekken tot 3500 toeren daarna 3,4,5,6 versnelling, tot zon 160 kmh per uur, was niks aan de hand. dus ik gas los

daarna trap ik weer gas in, maar nee het gebeurde niks, wou geen toeren maken, en bleef hangen bij 2100 toeren maar zakt rustig verder omlaag als je gas los laat. gas geven gebeurt er dus NIKS. dus ik terugschakelen naar 5 versnelling,ja hoor gebeurde ook niks. toen op de vluchtstrook. ik probeerde weg te rijden in 1 versnelling, maar hij had totaal geen power en draaide een beetje overtoeren, dat geldt ook in 2e versnelling. 3e niet geprobeerd. dus motor uit en opnieuw starten en hij rijd weer normaal


dus wat ik net heb beschreven is een noodloop?


edit: ik heb vvt gemaild en gevraagd of hij mee kan helpen met uitlezen mt rijdende log.

Last edited by Kenzie : 12-01-2014 at 17:51.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-01-2014, 17:57
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Jup, dat klinkt idd als een noodloop
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #12  
Old 12-01-2014, 18:40
robin6833 robin6833 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 28
Default

zitten de schoepen van je turbo vast, te hoge turbo druk waarschijnlijk.. kun je uitlezen met vagcom. wat wil helpen als het nog niet te ver heen is is veel gas vanaf 2000 toeren tot 3000 en dan gas los en dit een paar keer herhalen. dan werken de schoepen van de turbo het meeste, en komen ze soms los!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-01-2014, 21:47
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Waarschijnlijk turbo schoepen vast , en dan gaat ie in de noodloop . Soms wil t nog helpen om de turbo te (laten) reinigen , of demonteren en schoonmaken ,maar meestal word t tijd voor en nieuwe turbo . ook wil iid de N75 klep wel eens problemen geven en daardoor in noodloop gaan , even laten uitlezen lijkt mij ook de 1e beste keuze .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #14  
Old 12-01-2014, 23:16
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

ja thanks, ik heb al celtemp en vvt gemaild, nu wachten op zijn antwoord idd even laten uitlezen rijdende log van maken.

volgens de vorige eigenaar is turbo vervangen bij kmstand van 200xxx, en hij zit nu op 284xx. Maar ga hem laten uitlezen dan hoor je wel meer.

Mvg Kenzie
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2014, 00:45
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

trouwens weet er iemand nog meer adressen omgeving zuid holland?
Reply With Quote
  #16  
Old 14-01-2014, 13:04
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

Goedemiddag,

ben vandaag naar Celtemp in Ridderkerk geweest.

Auto uitgelezen, en foutcode 17965 Charge Pressure Control gevonden.

kan aan 3 dingen liggen
1. slangen lek
2. N75 kapot
3. Turbo vuil

dus ff motorkap open en wat zie ik?





N75 zat gewoon los en rommelig aangesloten.

Hij denkt dat t groot kans is dat n75 kapot is en vervangen moet worden.

Turbo is 80.xxx kms oud en weinig kans dat het vuil/vast zit.

n75 is besteld.

zodra er nieuwe afspraak is gemaakt word n75 vervangen en uitgelezen dan weet ik meer.

Mvg Kenzie
Reply With Quote
  #17  
Old 14-01-2014, 23:25
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

Ik heb een vraag,

Ik heb vanmiddag goed gekeken naar n75 en tot mijn verbazing zag ik 2 soort gelijke n75 zitten. 1 vast aan de linkerkant van de ophanging, en 1 losse op de inlaatbuis

Volgens gerritspeek.nl is onderdeelnummer van n75 : 1J0 906 627 B

ik heb allebei gecheckt en
onderdeelnummer van losse is: 1K0 906 627 E
en vaste is: 1J0 906 627

en ze zien er allebei zelfde, Kan iemand me bevestigen of er inderdaad 2 in de auto zitten?

Wat is die losse ding dan?

ik snap ff niks meer:?

heb ff foto erbij gedaan

vaste:



losse:


Last edited by Kenzie : 14-01-2014 at 23:28.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-01-2014, 19:46
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

De ene is voor de turboregeling de andere voor de EGR regeling , welke voor welke is durf ik zo niet te zeggen bij een Mk4
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #19  
Old 17-01-2014, 14:12
Kenzie Kenzie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 83
Default

jah die vaste is n75 (1J0 906 627) en losse is dus egr regeling volgens jou?

iemand die t wel weet?
Reply With Quote
  #20  
Old 17-01-2014, 14:37
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Klopt. is voor de egr.
Ik had laatst een a4 met ook een laaddruk probleem.
Volgensmij kan je ze ook doorelkaar gebruiken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum