![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goedendag de titel zegt het al. Ik ben verplan me golfje op te knappen van de zomer. Het betreft een diesel uit 81.
De bedoeling is om een 1.8 8v gti uit mijn golf 2 te halen en deze in de mk1 te leggen. (Ik heb rdw al mail gestuurd ivm omkeuren naar benzine) Wat voor aanpassingen moet ik dan verwachten om het passen te maken? Ik wil daar evt motorfiets carburateurs op hebben. Wat heb ik daar allemaal voor nodig en hoe kan ik dat het beste aanpakken? (mij is verteld dat ik het beste die van een cbr900 kan gebruiken) Past de gti remmerij van de mk2 ook onder mk1? Wat moet ik daar evt voor aanpassen? Moet ik het carrosserie nog verstevigen? omdat er wel iets meer pk in komt als die trage diesel. Ik wil de wielkasten ook nog wat breder hebben hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tot slot. Kan ik de tellerbak van een mk2 ook gebruiken? omdat ik graag mfa der in wil hebben. Dat was het wel weer even. Ik hoop dat jullie goede tips en ideeen hebben en hier achter laten. Bij voorbaat dank. Lars Last edited by Lars721 : 20-03-2014 at 21:10. |
|
||||
|
||||
![]() Al je vragen zijn al wel eens voorbij gekomen of zat mensen die dit al eens gedaan hebbe. Even de search gebruiken en je komt een heel eind
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
![]() Diesel naar benzine stelt niet heel veel voor. Motorsteunen zitten al juist, tank is al juist, leidingen zou je eventueel een koppeling aan kunnen maken of vervangen, maar is zo ookal te doen. Kabelboom heb je een nodig van een GTI, later type 1 cabrio is het makkelijkst omdat je een golf 2 blok gaat gebruiken. Dan zijn de aansluitingen praktisch helemaal gelijk. Kun je de MFA unit van diezelfde cabrio er meteen in schroeven, behoeft ook geen verdere aanpassingen.
Voor carbs moet je bij Style zijn, die is daar een van de experts van. Kas aanpassen is nergens voor nodig, veerpootbrug kun je doen, maar is voor gewoon tot vlot gebruik ook alleen voor de show. Wielkassen verbreden, tja, daar heb je hele nette plastic wielkuipen voor. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Expert
![]() ![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...04&page=1&pp=20 Geen idee waarom de CBR carbs het beste zijn ik heb ze van een R1. Grootste probleem wordt het spruitstuk als je dit niet zelf kan. Je zou Dub-Detail kunnen proberen die heeft hem ook voor mij gemaakt. De remmen ligt er aan schijven achter kan idd gewoon, alles van je Golf 2 incl astap over zetten op de achteras van de MK1. Oud type 2 voor klauwen gaan ook ,voor de wielkasten idd spatbord verbreders halen van de MK1 GTI. De kabelboom is niet zo spannend als je met carbs gaat rijden. Je gaat heel wat draden missen ![]()