Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2006, 21:47
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Unhappy Acculampje

Als de auto stationair draait gaat constant het acculampje licht oplichten.
Maar zodra een gebruiker wordt aangezet (lichten, achterruitverwarming, blower) licht het lampje niet meer op.
Tevens valt de motor uit als hij nog koud is na een paar honderd meter zodra ik de koppeling indruk.
Voor degenen die het een beetje gevolgd hebben weten dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen heb met de NZ.

Bij deze wil ik vragen of iemand (liefst in de buurt van Rotterdam) die in of bij een garage werkt wil kijken naar de golf.

De laatste tijd heb ik bijna alles vervangen.
- dynamo
- spanningsregelaar
- ontsteking(smodule)
- blauwe temperatuur sensor
- verdeelkap + rotor
- bougies
- olie
- alle filters
- accu

Ik snap het niet meer. Komt het nou echt door de kou?
Ik hoop dat iemand mij definitief van dit probleem af kan helpen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN

Last edited by Djinn_4fun : 06-03-2006 at 23:52.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2006, 22:03
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

stationair toerental iets omhoog zetten misschien?

kweet nie of je en toerenteller hebt maar if so, hoeveel toeren draait ie?
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2006, 22:13
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik heb helaas geen toerenteller, laatst is het toerental al iets omhoog gezet.
Zou het kunnen zijn dat het komt door een te laag toerental?
Ik denk dat ik ook de riem van de dynamo hoor, het is een soort piepent geluid.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2006, 22:17
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

fluitend of knarsend?
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2006, 22:19
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

knarsend denk ik. Op dat geluid gaat ook het lampje mee
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 06-03-2006, 22:21
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

mhh heb jeje v-snaar al eens nagespannen nadat je de dynamo vervangen hebt?
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #7  
Old 06-03-2006, 22:22
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik heb de dynamo laten vervangen door een garagebedrijf, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Hoe kan ik dat nagaan dat hij niet genoeg gespannen staat?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #8  
Old 06-03-2006, 22:24
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Ik heb de dynamo laten vervangen door een garagebedrijf, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Hoe kan ik dat nagaan dat hij niet genoeg gespannen staat?

moet je de riem op het lange gedeelte een kwart slagje kunnen draaien.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-03-2006, 22:29
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Nou je snaar moet goed strak staan...probeer hem anders eens zo strak mogelijk te zetten...als het dan over is, is het goed. Zet hem dan weer iets terug, want als hij te strak staat is het ook niet goed! Suxes!
Reply With Quote
  #10  
Old 06-03-2006, 22:29
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

ga ik morgen meteen naar kijken.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #11  
Old 06-03-2006, 22:31
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat uitvallen heb ik geen idee van.

Maar dat acculampje had ik ook. Mijn spanningsregelaar (ding van de dynamo) was toen bijna stuk. Als ik boven de 4000 toeren bleef werkte die nog wel maar eronder niet. Heb ik een originele nieuwe voor gehaald en geen lampje meer. Die nieuwe dynamo, zoals nieuw nieuw of revisie ding? En dan revisie moet originele onderdelen of anders spul??

En spanningsregelaar van een vervangt iets kost een keer 12 euro maar eentje van bosch is al snel 40 euro...
Reply With Quote
  #12  
Old 06-03-2006, 22:33
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

ja spanningsregelaar is nieuw,was die vergeten in het lijstje te zetten.
De accu is geen nieuwe maar was maar ongeveer een jaar oud (bron: verkoper)
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #13  
Old 07-03-2006, 13:33
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Dat geluid moet dan toch van je v-snaar zijn... misschien die zelf vervangen en ff goed spannen?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-03-2006, 22:38
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Quote:
Originally Posted by RKR
Nou je snaar moet goed strak staan...probeer hem anders eens zo strak mogelijk te zetten...als het dan over is, is het goed. Zet hem dan weer iets terug, want als hij te strak staat is het ook niet goed! Suxes!



Ik zou hem als ik jou was niet zo strak mogelijk zetten... Slecht voor je lagers Etc...
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #15  
Old 07-03-2006, 23:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Ik zou hem als ik jou was niet zo strak mogelijk zetten... Slecht voor je lagers Etc...

waterpomp en dynamo
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2006, 22:13
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Probleem is er nog steeds
Ik wordt er wel moe van.
Als iemand bij de dealer werkt en mij wil helpen, wil ik daar best wel een eindje voor toeren... als het verdraaide probleem maar verholpen wordt...
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #17  
Old 16-03-2006, 08:25
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

up
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 16-03-2006, 08:29
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

hoe hoog stationair loopt ie nu??
en heb jeje gasklep al eens gereinigd?
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #19  
Old 16-03-2006, 08:31
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Gasklep is nog niet gereinigd, stationair kan ik niet zien omdat ik geen toerenteller heb. Ik schat dat hij zo rond de 800 tpm loopt.

(Het probleem is dat er nu al bijna 4 maanden problemen zijn met de golf en ik er tochaf wil zijn. Hij moet het nu maar eens naar behoren gaan doen. )
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #20  
Old 16-03-2006, 08:39
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

gewoon nog wat omhoog zetten...
de polo van me meis staat op 900 toeren en heeft ni geen problemen..
stond eerst iets lager en had ook af en toe een aanflikkerend accu lampje en soms voor een stoplicht uitvallen...

vandaar..
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum