![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedemorgen....
Zoals het topic al zegt, wie kan mij vertellen of een 2.0 16v blok uit een corrado gaat passen in een golf 1 1.6gti uit 1980. En dan uiteraard wel op de bestaande motorsteunen (punten) En met wat voor aandrijfassen zou het dan moeten kunnen werken.... En wie wat voor problemen je allemaal tegen zou kunnen komen, is het bijvoorbeeld makkelijk om te bouwen van stangenstelsel naar kabel schakeling??? Ik hoor het graag groet Stephan
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je inderdaad je motorsteunen overzet op het andere blok moet het volgens mij wel passen. Ik heb al wel een keer een 2.0 onderblok in m'n auto gehad met een 8v kop erop. Pastte allemaal wel alleen het hele blok wordt iets hoger.
Van de versnellingsbak weet ik zo niet.
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geloof dat een 2.0 (abf ofzo) 7 mm hoger is dan een 1.8...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#4
|
||||
|
||||
![]() En om die kabelbak te monteren heb je speciale motorsteunen nodig.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
of als je handig bent en een beetje kan lassen pas je ze zelf aan. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Benader Bolku eens, die heeft een dergelijk blok opgebouwd voor in een mkI cabby.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ahaaa dus nog niet zomaar ff gedaan....
Pieter heb je misschien een mailadres van Bolku??? (en hoe gaat het met de Turbo... loopt ie al?)
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Het blok past er relatief makkelijk in, je moet natuurlijk wel de motorsteunen van een Golf 1 gebruiken, maar de hoogte maakt eigenlijk niets uit.... Het enige wat bij mijn ombouw niet meer paste was de veerpootbrug boven. IK heb inmiddels meerdere keren deze blokkies ingebouwd en het is niet veel meer werk als een ander blok. Ik gebruik trouwens altijd gewoon de kabelschakeling; veel beter dan die ouwe stangen... Als je nog meer vragen hebt: jeroen@bolku.nl
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Een 2.0 16V blok uit een Corrado is een 9a en die is even hoog als een KR of PL. De 2.0 16v uit een Golf 3 is de ABF.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Stangenschakeling is nauwkeuriger als het er op aan komt.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Jeroen ik had je gemaild gisteren, maar heb een antwoordmail gehad en daarop krijg ik alleen je homepage te zien en geen (of onleesbaar) antwoord op mijn mail, kun je misschien nogmaals antwoorden....
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#12
|
||||
|
||||
![]() in principe past zoiets, beide blokken, zowel de originele 1600 met 110pk als ook de 2L 16V behoren tot de EA827 motorserie, hier worden die ook wel de "big-blocks" genoemd, qua motorsteunen (ophangingspunten) hoef je dus al niks aan te passen aan de karosserie.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Ok dus eigenlijk de enige problemen zullen zijn , het intergreren van de electronica in het bestaande, en het veranderen van de schakeling???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |