Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2006, 08:50
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default past een 2.0ltr 16v in een 1.6 gti van 1980

Goedemorgen....

Zoals het topic al zegt, wie kan mij vertellen of een 2.0 16v blok uit een corrado gaat passen in een golf 1 1.6gti uit 1980. En dan uiteraard wel op de bestaande motorsteunen (punten)
En met wat voor aandrijfassen zou het dan moeten kunnen werken....

En wie wat voor problemen je allemaal tegen zou kunnen komen, is het bijvoorbeeld makkelijk om te bouwen van stangenstelsel naar kabel schakeling???

Ik hoor het graag

groet Stephan
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2006, 10:11
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Als je inderdaad je motorsteunen overzet op het andere blok moet het volgens mij wel passen. Ik heb al wel een keer een 2.0 onderblok in m'n auto gehad met een 8v kop erop. Pastte allemaal wel alleen het hele blok wordt iets hoger.
Van de versnellingsbak weet ik zo niet.
__________________

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2006, 10:37
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Quote:
Originally Posted by Timmetje20
Als je inderdaad je motorsteunen overzet op het andere blok moet het volgens mij wel passen. Ik heb al wel een keer een 2.0 onderblok in m'n auto gehad met een 8v kop erop. Pastte allemaal wel alleen het hele blok wordt iets hoger.


Geloof dat een 2.0 (abf ofzo) 7 mm hoger is dan een 1.8...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2006, 11:13
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

En om die kabelbak te monteren heb je speciale motorsteunen nodig.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2006, 14:40
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
En om die kabelbak te monteren heb je speciale motorsteunen nodig.



of als je handig bent en een beetje kan lassen pas je ze zelf aan.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-06-2006, 23:22
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Benader Bolku eens, die heeft een dergelijk blok opgebouwd voor in een mkI cabby.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #7  
Old 13-06-2006, 07:46
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

Ahaaa dus nog niet zomaar ff gedaan....

Pieter heb je misschien een mailadres van Bolku???

(en hoe gaat het met de Turbo... loopt ie al?)
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #8  
Old 13-06-2006, 09:34
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Hoi,

Het blok past er relatief makkelijk in, je moet natuurlijk wel de motorsteunen van een Golf 1 gebruiken, maar de hoogte maakt eigenlijk niets uit....
Het enige wat bij mijn ombouw niet meer paste was de veerpootbrug boven.
IK heb inmiddels meerdere keren deze blokkies ingebouwd en het is niet veel meer werk als een ander blok.

Ik gebruik trouwens altijd gewoon de kabelschakeling; veel beter dan die ouwe stangen...

Als je nog meer vragen hebt: jeroen@bolku.nl
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-06-2006, 11:34
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Een 2.0 16V blok uit een Corrado is een 9a en die is even hoog als een KR of PL. De 2.0 16v uit een Golf 3 is de ABF.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-06-2006, 14:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Stangenschakeling is nauwkeuriger als het er op aan komt.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-06-2006, 07:33
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

Jeroen ik had je gemaild gisteren, maar heb een antwoordmail gehad en daarop krijg ik alleen je homepage te zien en geen (of onleesbaar) antwoord op mijn mail, kun je misschien nogmaals antwoorden....
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #12  
Old 14-06-2006, 16:41
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

in principe past zoiets, beide blokken, zowel de originele 1600 met 110pk als ook de 2L 16V behoren tot de EA827 motorserie, hier worden die ook wel de "big-blocks" genoemd, qua motorsteunen (ophangingspunten) hoef je dus al niks aan te passen aan de karosserie.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-06-2006, 11:45
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

Ok dus eigenlijk de enige problemen zullen zijn , het intergreren van de electronica in het bestaande, en het veranderen van de schakeling???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum