![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik ben hier nieuw en ik val gelijk met de deur in huis!
Ik heb onlangs via via een supergare Golf LX uit 1983 gekregen met een 1.6 moter. Hij is wat roestig, maar de bodem is hard. Het eerst probleem, de lekkende bezinepomp heb ik inmiddels weten te verhelpen, maar momenteel kom ik niet verder dan een meter of 100 van huis, want bij het rijden in zijn 2 lijkt ie wel te verzuipen. Starten is dan geen optie meer, maar wel als ie weer even stil heeft gestaan. De rook ontwikkeling is ook niet echt mis: dik en grijs. Gewoon stationair lopen in de garage doet ie verder prima, hoewel dan de motor ook wel redelijk rookt (maar dat kan misschien liggen aan 't knoeien tijdens het bijvullen van de motorolie?). Waar kan ik eens beginnen om dit probleem onder controle te krijgen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig sleutelervaring heb. Het vervangen van de benzinepomp is al een mijlpaal in mijn leven ![]() |
|
||||
|
||||
![]() welkom!
buiten de kwestie, maar ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb je drek aan de binnenkant van de oliedop?
Als je het koelvloeistofreservoir open hebt tijdens het draaien van de motor borrelt het er dan heel erg? Uitlaatgassen dik en grijs, zakt de olie snel? Allemaal punten om te checken of de koppakking eruit ligt. Maar ook welkom en foto's! |
|
|||
|
|||
![]() Ah, thanks voor de tips. Ik ga 't morgen gelijk checken. Olie lekt ie zeker nog wel en die rook was zeker dik en grijs, maar dat is ie niet als ie alleen maar stationair draait...
Ik zal morgen ook effe wat foto's maken ![]() |