![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik had hier over al eens eerder een bericht maar het probleem blijft.
Mijn lampje van me koelvloeistof in mijn cockpit blijft knipperen. Nu heb ik de volgende sensoren vervangen; Expansie vaatje Radiateur Temp. sensor in de cilinderkop En nog een sensor die onder de ontsteking zit (die me €95,- koste ![]() Het lijkt er op of ik alles roekeloos heb vervangen maar er zit een verhaal achter. Ook heb ik met cockpit printplaat en temp.meter met LED vervangen. En een extra massa naar me cockpit gemaakt. Het gaat hier om een 1989 golof GTI 16V PL. Wie kan me helpen of vertellen wat het zou kunnen wezen? ![]() Het niveau's van me koelvloeistof is goed. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb sinds 2 dagen het zelfde ook in een 89 golf met PL moter. Toeval?
|
|
||||
|
||||
![]() zit waarschijnlijk in het instrumentenpaneel, heb het ook in mijn 1.6 automaat en maatje in zijn 1.3 ook
|
||||
|
||||
![]() van mij knippert dit ook niet altijd maar toch veel mijn lampje van mijn voorgloei instalatie blijft ook branden of knipperen
|
|||
|
|||
![]() Wat gebeurd er als je de stekker van de vloeistofpeilindicatie los maakt????[bij het expansievat]
Het kan zijn dat het expansievat lekt bij de aansluiting met de zender, dan komt er koelvloeistof in te staan en maakt contact met de bedrading zodat je lampje aan gaat! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() yep, heb ik ook last van gehad, gaf het destijds eens aan bij de apk, man in de garage vertelde mij toen ook dat het een kwaaltje was bij golf (lees vw)
|
|||
|
|||
![]() golf mkII 16V
Er staat geen koelvloeistof of iets anders vochtigs op die plek. Als ik me sensor los trek dan blijft hij knipperen? Het instrumentenpaneel heb ik al vervangen maar hij geeft nog steets de zelfde problemen? |
|
|||
|
|||
![]() Het geeft ook aan waneer de motor te warm is
Je geeft al aan dat je sensoren heb vervangen,dan ga ik denken aan de kabelboom en/of de zekeringkast |
|
|||
|
|||
![]() Dit probleem heb ik ook gehad toen de spanningsregelaar op de tellerunit defect was. 10 Euro voor een nieuwe en het is weer goed!!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je zegt als de motor te warm is. het gebeurt bij mij vaak dat het al knippert bij koude motor ![]()
|
|||
|
|||
![]() Dragongr Dragon;
Maar ik heb mijn hele cockpit vervangen? Golf mkII 16V; Hij begint al als je start en soms houd hij even op? |
|
|||
|
|||
![]() Dat doet hij altijd even als je de contactsleutel omdraait
Ik heb zelf niet het probleem Dus heb ik even wat geprobeerd heb de stekker van de vloeistofpeilindicatiezender getrokken en toen begon het lampje bij mij ook te knipperen Denk dan dat het in de stekker zit die op de indicator zit,of net bij de stekker een breuk in de kabel Even het stekkertje uitelkaar halen en schoonmaken |
|
|||
|
|||
![]() golf mkII 16V;
Ik weet dat hij even gaat branden als je hem start maar daarna gaat hij uit. Ik ga deze kabel eens door meten alleen moet ik eigenlijk daar voor een electriesschema voor hebben dus als iemand deze heeft van de componenten die met deze storing te maken kunnen hebben graag? Wandt het is geen werk om je kabels te volgen. |
|
|||
|
|||
![]() Ben nog vergeten te vertellen dat me metertje ook de hele tijd heen en weer gaat van het midden naar warm en terug?
|
|
|||
|
|||
![]() Zal toch wel ergens een draadbreuk zijn
In de motorruimte worden de kabels nog wel eens broos |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Christiaan
mijn benzine meter doet het prima. Dubweiser De eeste ben ik zelf. alleen de middelste heeft echt een oplossing waar ik misschien wat mee kan. Van daar ook het elec. schema nodig had. Wie weet hoe ik de klop/pingel sensor kan door meten? |