![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik heb vandaag een nieuwe dynamo laten monteren oude was 40 ampere en nu een 75 ampere dynamo :shock: en dat merk je alles heeft meer prik en hij rijd zelfs soepeler krachtiger 8)
ook de accupoolklemmen zijn vervangen voor goede stalen dikke polen en alle kabels hebben nieuwe aansluitingen erop die tevens weer dik en goed zijn. dan de massakabel die van de accu naar de carroserie en daarna naar het blok loopt vervangen en damn die oude was echt op :shock: nu is alles ook geisoleerde kabel en goed bevestigd met netjes krimpkous overal en vaseline zodat vocht geen kans heeft en dit merk je maar de mazzel dus : dit stond al gepland niet door defect maar omdat het beter was.. die gozer heeft gelukkig veel kijk op motoren en kwam tot de ontdekking dat de getande poelie van de distributie krom was en dus bij het ronddraaien een flinke slag vertoond :shock: zie het als een slag in een fietswiel en aangezien het zo is als die riem breekt je blok naar de filistijnen is was dat effe schrikken. maar had ik die dynamo niet gedaan dan wist ik dit niet en dus grote kans op defect blok nu is het zo dat dit komt omdat je een poelie met een speciaal trekding eraf moet halen en als je die niet hebt wat dan??? dat had dus de vorige eigenaar en die heeft een hamer gebruikt met als gevolg een kromme poelie/tandwiel gelukkig was deze samen met een nieuwe spanrol en nieuwe distributieriem gewoon nieuw te bestellen bij de vw kost 100 euro incl. btw en woensdag gaat het erop word niet bij de vw gedaan maar door die jongen die het ontdekte 8) bij de restauratie hebben ze het blok laten reviseren alleen de rest als waterpomp en andere delen gewoon zo teruggezet dus daar pluk ik nu de vruchten van zeker als je en hamer gebruikt als gereedschap. de waterpomppoelie heeft ook iets van een slingertje maar dat ik zo minimaal dat kan geen kwaad.. dus woensdag de rest doen en weer top ![]() in ieder geval rijd hij nu echt zo goed door de nieuwe kabels en dynamo dat is echt het geld 10 keer waard wat een verschil en grootste boosdoener was nog die blote massa kabel als je keek leek hij goed tot je hem eraf haald en goed kijkt :shock: geen wonder dat de massa zo slecht was zelfs mijn ruitenwissers gaan sneller :roll: :lol: ik weet niet of ik die zaak hier mag noemen maar is zeer interessant voor velen hier hebben ook gelagerde startmotoren voor onze vwtjes die maken geen herrie en starten beter en rustiger en die dynamo's zijn ook super en dus geen revisie maar nieuw dus wie een adress wil pm me maar het zit in ridderkerk z.h (naast rotterdam) als het hier mag staan zeg het maar dan post ik het wel super service niet duur |
|
|||
|
|||
![]() nou geen reactie maar toch nog dit verhaaltje
![]() hij is klaar en net op tijd gevonden poelie was bijna doorgebroken op de poten (zitten gaten in dus dan heb je een soort pootjes) :shock: helammal aan gort en hij heeft zelfs langs bouten gelopen en was dus zwaar beschadigd :shock: gekke is dat de vorige eigenaar dus wel een gloednieuwe spanrol / distributieriem heeft gemonteerd maar een kromgeslagen bijna gebroken poelie heeft gebruikt :roll: :roll: :roll: :roll: toen het net gemonteerd was en hij liep moet het echt een kabaal geweest zijn van de bouten raken dan denk je toch hee klopt niet :shock: :shock: maar mooie is dat het alleen de poelie was en alles nu superstrak loopt. je merkt nu dat het aanliep hij rijd soepeler , trekt 2 keer zo goed en is eigenlijk super rap nu :shock: ![]() loopt super mooi stationair dus top allemaal uiteindelijk heeft het me 467 € gekost met montage en btw alles en daar had ik voor : nieuwe dynamo 75 ampere , nieuwe massakabel , nieuwe accupolen , nieuwe kabelschoenen op alle kabels dit alles goed dik en super stevig , poelie vd distributie , spanrol , distributieriem en alle montagekosten/uurloon nou dat is een koopje ![]() over een tijdje ga ik bij hem ook een nieuwe waterpomp en een nieuwe gelagerde starmotor doen dan ben ik echt up to date :o hij rijd als een trein en echt lekker nu dus ben wel blij ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig!! Zijn de normale startmotoren dan NIET gelagerd of hoe zit dat?
btw, let ff op je interpunctie ![]() |
|
|||
|
|||
![]() nee die zijn niet gelagerd vandaar die herrie
![]() trouwens hoe komt mijn topic hier hij stond in algemeen maar hoort dan thuis in golf mk1 topic. reden van algemeen was omdat dit ook voor anderen met andere modellen handig is te weten van die startmotor en eventueel aarde / dynamo want dat scheelt echt veel dus kan een mod hem naar golf 1 topic zetten dan svp ?? bvd grts richard |
|
|||
|
|||
![]() Kan me niet voorstellen dat die niet gelagerd zijn eigenlijk... Normaal met glijlagers en bij hem met rollagers ofzo dan?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn altijd gelagerd met een messing/koperen bus ,maar die wil wel eens ruimer worden na de jaren ,en als je die niet vervangt ,dan wil de startmotor wel een vreemde geluiden geven . En als je daar dan een nieuwe in zet ,....voila ,geen lawaai meer!
|
||||
|
||||
![]() Die gelagerde (zonder de uitstekende as met koperen bus bedoel ik dus) maken wel minder geluid.
|
|||
|
|||
![]() ja dat bedoelde ik maar dat is dus niet gelagerd hoe de moderne versie gelagerd is
vele malen beter :0 vooropig doet hij het nog goed ben ook thuis aan het verbouwen dus als het nog goed werkt laat ik het nog even als ik klaar ben gaat er een nieuwe startmotor en waterpomp op dan is alles toppie ![]() |