![]() |
|
||||
|
||||
![]() Okay, ik heb weer wat. Iedereen bouwt ff een Intercooler in van een MB Sprinter / VW LT, maar ik niet.
![]() ![]() ![]() ![]() Ben ik nou zo'n ongelofelijke knoop of hoe zit dat ![]() Als je voor de auto staat, rechts moet onder, en links moet boven zitten.. Tenminste, dan is er meer kans dat het past. Iemand foto's van een Sprintercooler in een MK1?
|
||||
|
||||
![]() Accu dwars zetten of achterin plaatsen ontkom je niet aan...en aan de rechterkant,waar de aansluiting dus onder zit,moet je denk iets je chassisbalk aanpassen dmv wat flinke klappen...is allemaal mm werk...misschien idee om eerst die onderste slang te monteren,en dan de ic in de auto plaatsen..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Ik kan m'n chassisbalk wel in elkaar gaan slaan, maar de IC komt gewoon tegen m'n linker koplamp aan. En die kan ik niet naar achteren plaatsen zoals de accu
![]()
|
||||
|
||||
![]() Weg met die sprinter intercooler !
Gewoon een zoeken die wel goed past/te pas te maken is. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Alles is pas te maken ,maar om nou in je chassisbalken deuken te gaan slaan.....Ben het met je eens Klaas! Misschien beter een iets kleinere zoeken,of heel erg creatief zijn met je accu en chassisbalk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Accu is wel te verplaatsen, maar chassisbalken ga ik niet aan prutsen... Volgens mij komt het omdat de koplampen van een Jetta verder naar binnen zitten dan bij een Golf. Die ruimte kom ik net tekort
![]() Maargoed, ik ga morgen even de sloop opzoeken ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je hebt inderdaad minder ruimte dan bij een golf front ,dus deze intercooler past niet .
Zou zo niet 123 weten welke wel zou passen ,de meeste sloperijen hebben de intercoolers wel los te liggen op de plank ,dan kun je zo de best passende uitzoeken . Succes!
Last edited by jettaracing : 28-06-2007 at 21:35. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb geen deuken in mijn langsdragers hoeven te slaan, iets van de interkoeler halen ( Zijkant) plastic en in het front de voorspijltjes iets platter maken, dan komt ie mooi voorin te zitten. En de accu draaien.
|
|||
|
|||
![]() Oh je hebt een jetta zie ik.....dat weet ik niet
![]()
|
||||
|
||||
![]() Hihi, oke
![]() Om deze intercooler op maat te maken is niet te doen lijkt me..? Hoe wordt dat luchtdicht gemaakt? Tin ofzo?
|
||||
|
||||
![]() Ik heb wel een g60 cooler liggen
die al lager is gemaakt voor één golf 1. Helaas heb ik er de slang aan sluittingen afgeslepen en moeten die nu dus nog verlast worden. Als ik je er mee kan helpen mag je hem zo komen ophalen. Je moet dan wel iemand hebben die aluminium kan lassen. ![]() ik hoor het wel . gr ruud |
|
||||
|
||||
![]() aluminium lassen ,dat is het enige ,maar dat schijnt nogal lastig te zijn om te doen
|
||||
|
||||
![]() niet geschoten is altijd mis...
kon je toch solderen met een of ander goedje, stond op essen zoon gast mee.. ging hendig en was nog sterk ook..
|
|||
|
|||
![]() Het probleem van alu lassen is dat het heel goed schoon moet zijn, een interkoeler is vaak vet van binnen, en alu is een beetje ruw /poreus en er gaat dus olie in de porieen zitten. En dat is lastig lassen. Maar als je het goed ontvet lukt het wel.
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor het aanbod Ruud
![]() Wanneer het morgen op de sloop niks wordt laat ik je meer weten. Heb het liefste een "plug&play" intercooler, ook al is deze gratis ![]() Hoe ziet die G60 intercooler er trouwens uit? Een Corrado G60 IC heeft toch het model van een klein trommeltje?
|
||||
|
||||
![]() golf g60 ic
![]() dus dan kost hij helemaal niet veel. ![]() model sprinter alleen dan ongeveer 10 cm smaller. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er ook nog 1 van een tt liggen en 1 van een a3 tdi.
helaas niet voor het zelfde geld. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hebbie maten en kosten?
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik kan je verzekeren dat dat daarmee niet gaat ![]() gewoon miggen dus |
|
||||
|
||||
![]() jeah right.. Alu miggen bij een IC is wel erg moeilijk, aangezien die alu behuizing heeeel erg dun is.
Daar brand je zo een gat in met een MIG apparaat. Ik zou het lekker LATEN TIG lassen door iemand die het vaker gedaan heeft. Heb een poosje geleden een benzinetank en drysump tank laten TIGGEN (0.8mm alu). Dat ging heel erg netjes. Toen diezelfde gozer een alu radiateur moest aanpassen (aansluiting 90° draaien) had hij er toch heel veel moeite mee om het netjes dicht te bakken.