![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() WAt moet ik doen of heb ik nodig om een vr6 onderstel onder een mk2 te plaatsen?
Ik heb alles liggen hier, maar kan ik alleen fusee`s gebruiken en de homokineten in combinatie met de rest van de mk2 of moet ik ook het subframe , draagarmen en stuurhuis gebruiken? Iemand hier al iets mee gedaan toevallig? |
#2
|
||||
|
||||
![]() De spoor breedte is groter van een 3 dus je kan niet de draagarmen gebruiken,het subframe wel.
De homos heb je ook nodig,de fusees kan je van de 3 gebruiken maar dan staat je wiel iets uit het midden ,maar dat valt niet echt op. Achter gewoon de schijven verzetten of de complete astappen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Gewoon zoals ik dus al dacht dat nodig was.
Draagarmen zijn idd veel langer dat wist ik wel, maar ik kan dus wel gewoon een mk2 stuurhuis gebruiken lijkt mij? Omdat ik dan weer aan de goede spoorreedte kom in mijn gedachten. Of moet ik de stuurkogels van de mk3 over zetten op het mk2 stuurhuis? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb net even gekeken bij het ondertstel, maar de fuseekogels van een mk3 vr6 zitten vast aan het fuseehuis met een enkelle moer boven op.
Bij een mk2 zitten ze vast met een bout erdoor en een moer erop. Ik las in diversen topics dat de fuseekogel van een mk3 niet in de draagarm van een vr6 past. Dus hoe los je dit probleem op dan? |
#5
|
|||
|
|||
![]() in koppper idd dat gaat niet
me maatje remy van de vw outlaws heeft et er onder zitten past alleen je heb andere wielen met een ander et waarde nodig om het allemaal onder de orginele schermen te krijgen ze zij ik denk een cm of anderhalf zijn ze langer en ook meer kokerprofiel lees sterker de hoek van de kogel is immers ook anders de hele wereld knoopt et dr onder dus gewoon dr aan draaien...
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik ben er al achter hoe het moet.
Fuseehuizen van een corrado vr6 hebben de zelfde fuseekogel als van een golf 16v. Dus de huizen van een corrado met gewoon de golf 2 draagarmen en subframe. Veerpoten eronder van de type 2. De homokineten van de vr6. Dan moet het eigenlijk goed gaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Schijven achter VR6/G60/16V zijn hetzelfde.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ben ik het niet mee eens, vr6 is 5 gaats en mk3 16v ook 5 gaats, g60 is 4 gaats. Liever alleen reageren als je het 100% weet graag, niet boos bedoeld trouwens naar jou Erik . Maar wil gewoon iets zeker weten. |
#10
|
|||
|
|||
![]() leuke site saus, maar daar praat hij niet over hoe hij het opgelost heeft dat het onderstel nu 3cm breder staat.
Als je laag wilt heb je een probleem voor. En achter staat hij dan smaller dan voor. Niet helemaal de bedoeling denk ik. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat de maat hetzelfde is, en je zo makkelijk de steek kan veranderen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Dat is toch ook de hele bedoeling van het verhaal. Als je het 100% zeker wil weten zul je ook een 100% correct verhaal in je begin post moeten zetten.
![]() Zie niet echt in waarom je je de moeite gaat doen om een vr6 onderstel volledig aan te passen terwijl een g60 onderstel ook volstaat.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik_Edition#1 : 05-09-2007 at 17:14. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Vraag Michel van het Corrado-forum effe, die kan je wel helpen.
Hij bouwt die dingen bijna dagelijks, en op de goede manier.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gaat mij erom dat ik een 5 gaats onderstel krijg met vr6 remmen. Gewoon om het feit dat het voor grotere schijfen heeft dan 16v of g60. En omdat ik 2 nieuwe remklauwen heb liggen voor de voorkant, en 2 nieuwe voor de achterkant. DAn is de keuze heel makkelijk, dus mijn verhaal is best duidelijk hoor. Ik wil gewoon een kompleet vr6 onderstel. Maar met de juiste spoorbreedte van de mk2. @Breadfan: Michel ken ik wel hoor. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geld alleen voor het latere type VR6 remmen, vanaf ergens in 95 is het inderdaad 288 mm ipv 280 mm. Als het je om betere voorremmen kan je ook een set G60 remmen ombouwen naar S2 remmen van Audi. Hoe dat in zijn werk gaat staat hier beschreven: HANDLEIDING Wel eerst registeren, zeker de moeite waard want er staan veel handige tips op deze site!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#16
|
||||
|
||||
![]() Jurgen Santana, die S2 remmen. Zitten die ook niet op bijvoorbeeld een 2.8L Opel Monza?
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik durf het je niet te zeggen. Maar kan heel goed.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik zie het al, makkelijkste is zoeken op Girling 60.
Maar even over het ombouwen. Een forumlid had dit ook gedaan. Maar dat ging niet helemaal lekker met de draagarmen. Hij heeft er toen VR6 draagarmen onder moeten zetten. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het gaat mij juist om beide dingen, remmen en steek. Ik heb namelijk al wielen liggen 5x100 van mijn oude vr6. En omdat ik ook nieuwe remtangen rondom nog heb liggen is de keuze makkelijk om hem dan om te bouwen naar vr6 onderstel toch?! Maar goed, ik ga het gewoon proberen met corrado fusee`s. Deze passen volgens de gegevens zo op een mk2 draagarm met de standaard fuseekogel van de 16v. Corrado fuseehuizen heb ik al kunnen regelen bij iemand. |