Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2007, 17:33
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default Hoog verbruik + hoog stationair koud

Heb met mijn 79er gti een hoog brandstofverbruik. Rotor verdelerkap bougiekabels en bougies zijn reeds al vervangen. Ontsteking en co zijn afgesteld. Er zit een 1600 8V eg motor in. Als hij koud is loopt hij ook rond de 2000 toeren. Wat zijn de meest voorkomende problemen die dit tot gevolg kunnen hebben?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2007, 18:08
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

een zware rechtervoet
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2007, 18:38
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Brandstofverdeler
Koude start die blijft lopen
Reply With Quote
  #4  
Old 11-10-2007, 19:13
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

Temperatuursensor?
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2007, 19:41
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

Haha zware rechtervoet? maar als ik 120 op de autobaan rij moet ik toch wel 1:10 kunnen halen als ik beetje continu rij. Bij koud loopt hij zoals ik al zei 2000 toeren zo'n 5 minuten totdat hij warm is. Loopt dan goed stationair. Welke temp sensor en waar?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2007, 10:41
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

De temperatuursensor van je motorregelapparaat;waar die zit weer ik zo even niet...Maar zal wel in of vlak bij je cilinderkop zitten,meestal tweepolig..
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2007, 17:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by karretje
De temperatuursensor van je motorregelapparaat;waar die zit weer ik zo even niet...Maar zal wel in of vlak bij je cilinderkop zitten,meestal tweepolig..

motorregelapparaat??????
EG is een simpele K-jetronic
Hoe reageert de motor opzich met gasgeven en accelereren?
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2007, 06:54
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

Motor trekt goed en loopt ook goed alleen bij constante snelheid dat je hem iets voelt schokken. Zou dit alles misschien met een slechte injector te maken kunnen hebben? Hoe werkt de koudloop en met welke delen?
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2007, 07:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Koudloop:Achter op het inlaatspruitstuk zit een extraluchtschuif[soort van choceklep]
Voor zit een injector die geeft +-8sec extra brandstof[blauwe stekker]
Dan is er nog de warmdraairegelaar [voor opt blok]
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2007, 07:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Op de bovenste radiateur aansluiting opt blok zit nog een zender [[bruine stekker]
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2007, 15:34
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

maar wat zou betrekking kunnen hebben op dit probleem en hoe kan ik dit controleren?
Reply With Quote
  #12  
Old 14-10-2007, 14:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Warmdraairegelaar
Maar dan moet je een manometer hebben om de druk van het systeem te meten
Reply With Quote
  #13  
Old 14-10-2007, 14:28
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

Waar zit die welke waardes moet ik meten?
Reply With Quote
  #14  
Old 14-10-2007, 16:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Je moet op de leiding bovenop de luchtweger[die zonder oog]een meter aansluiten
De warmdraairegelaar zit op het blok naast de ontsteking
De waarden zijn
Regeldruk koud 20grc 1.3/1.7 bar
Regeldruk koud 25grc 1.5/2.0 bar
Regeldruk koud 30grc 1.7/2.2 bar
Regeldruk warm 3.4/3.8 bar
Systeemdruk tot 7/79 4.5/5.2 bar
Systeemdruk vanaf 8/79 4.7/5.4 bar
Reply With Quote
  #15  
Old 14-10-2007, 17:13
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

wat doet de warmdraaitegelaar of wat stuurt deze aan(weet ik wat ik aan het meten ben)
Reply With Quote
  #16  
Old 14-10-2007, 17:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die regelt de druk op de plunjer van de brandstof verdeler
Als de motor koud is is de druk bovenop de plunjer lager zodat er meer brandstof komt
[koude motor vraagt meer brandstof] soort choce
En bij warme motor is de druk hoger voor minder brandstof
Reply With Quote
  #17  
Old 14-10-2007, 20:08
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Die regelt de druk op de plunjer van de brandstof verdeler
Als de motor koud is is de druk bovenop de plunjer lager zodat er meer brandstof komt
[koude motor vraagt meer brandstof] soort choce
En bij warme motor is de druk hoger voor minder brandstof


Perfect bedankt voor de informatie, de warmdraairegelaar krijgt die informatie via de koelvloeistoftempsensor of werkt dat via inlaatluchttemp?
Reply With Quote
  #18  
Old 15-10-2007, 16:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die zender in de bovenste koelwateraanssluiting [de bruine stekker]
En ook de extra luchtschuif en koudstartsproeier word daar door aangestuurd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum