![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb met mijn 79er gti een hoog brandstofverbruik. Rotor verdelerkap bougiekabels en bougies zijn reeds al vervangen. Ontsteking en co zijn afgesteld. Er zit een 1600 8V eg motor in. Als hij koud is loopt hij ook rond de 2000 toeren. Wat zijn de meest voorkomende problemen die dit tot gevolg kunnen hebben?
|
|
||||
|
||||
![]() een zware rechtervoet
![]()
|
|||
|
|||
![]() Brandstofverdeler
Koude start die blijft lopen |
|
||||
|
||||
![]() Temperatuursensor?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Haha zware rechtervoet? maar als ik 120 op de autobaan rij moet ik toch wel 1:10 kunnen halen als ik beetje continu rij. Bij koud loopt hij zoals ik al zei 2000 toeren zo'n 5 minuten totdat hij warm is. Loopt dan goed stationair. Welke temp sensor en waar?
|
|
||||
|
||||
![]() De temperatuursensor van je motorregelapparaat;waar die zit weer ik zo even niet...Maar zal wel in of vlak bij je cilinderkop zitten,meestal tweepolig..
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
motorregelapparaat?????? EG is een simpele K-jetronic Hoe reageert de motor opzich met gasgeven en accelereren? |
|
||||
|
||||
![]() Motor trekt goed en loopt ook goed alleen bij constante snelheid dat je hem iets voelt schokken. Zou dit alles misschien met een slechte injector te maken kunnen hebben? Hoe werkt de koudloop en met welke delen?
|
|
|||
|
|||
![]() Koudloop:Achter op het inlaatspruitstuk zit een extraluchtschuif[soort van choceklep]
Voor zit een injector die geeft +-8sec extra brandstof[blauwe stekker] Dan is er nog de warmdraairegelaar [voor opt blok] |
|
|||
|
|||
![]() Op de bovenste radiateur aansluiting opt blok zit nog een zender [[bruine stekker]
|
|
||||
|
||||
![]() maar wat zou betrekking kunnen hebben op dit probleem en hoe kan ik dit controleren?
|
|
|||
|
|||
![]() Warmdraairegelaar
Maar dan moet je een manometer hebben om de druk van het systeem te meten |
|
||||
|
||||
![]() Waar zit die welke waardes moet ik meten?
|
|
|||
|
|||
![]() Je moet op de leiding bovenop de luchtweger[die zonder oog]een meter aansluiten
De warmdraairegelaar zit op het blok naast de ontsteking De waarden zijn Regeldruk koud 20grc 1.3/1.7 bar Regeldruk koud 25grc 1.5/2.0 bar Regeldruk koud 30grc 1.7/2.2 bar Regeldruk warm 3.4/3.8 bar Systeemdruk tot 7/79 4.5/5.2 bar Systeemdruk vanaf 8/79 4.7/5.4 bar |
|
||||
|
||||
![]() wat doet de warmdraaitegelaar of wat stuurt deze aan(weet ik wat ik aan het meten ben)
|
|
|||
|
|||
![]() Die regelt de druk op de plunjer van de brandstof verdeler
Als de motor koud is is de druk bovenop de plunjer lager zodat er meer brandstof komt [koude motor vraagt meer brandstof] soort choce En bij warme motor is de druk hoger voor minder brandstof |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Perfect bedankt voor de informatie, de warmdraairegelaar krijgt die informatie via de koelvloeistoftempsensor of werkt dat via inlaatluchttemp? |
|
|||
|
|||
![]() Die zender in de bovenste koelwateraanssluiting [de bruine stekker]
En ook de extra luchtschuif en koudstartsproeier word daar door aangestuurd |