![]() |
|
||||
|
||||
![]() Luitjes,
Ik heb de zoekfucntie al even gebruikt, maar kom mijn probleem nog niet direkt tegen. Het probleem: de Golf 1 GTI weer voorzien van alle vloeistoffen, en de accu erop gezet. Sleutel omdraaien en de motor draait wel rond (al is het wat moeizaam. Ik denk zelf dat de startmotor wat zwaar draait.. ![]() Als ik de auto op contact zet dan hoor ik de brandstofpomp ook niet "zoemen" voor 2 a 3 seconden. De pomp is vervangen voor een andere omdat door de vorige geen brandstof heen kwam. De vervangende werkt verder goed. Ik heb dus geen stroom op de bedrading van de pomp. Dit komt er ook niet op als ik de sleutel omdraai (voor dus die 2 a 3 sec.). Heb de auto al wel 50x proberen te starten en ik heb heel toevallig 1 keer de pomp horen zoemen. Maar daarna gebeurde er ook verder niks omdat het nog met de oude pomp was waar geen benzine door kwam. Nou heb ik al verschillende mogelijkheden in de zoekfunctie, waaronder de luchtweger optillen (hoe doe ik dit van buitenaf ???). En iets met de relais (maar welke moet ik checken, en hoe check ik ze ???). Kan het ook nog andere oorzaken hebben ??? Alle info is van harte welkom !!!!! Alvast bedankt hiervoor Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() Het zit hem mischien wel in de aansluiting van de brandstofpomp, heeft hij wel een goede massa?
Relais kan ook idd kapot zijn, even in het handleidinkje kijken welke dat precies is (weet het zo ff niet meer). Even luisteren of hij wel tikt. Waar draait jou motor op: k-tronic of digifsnt of? Alle brandstofleidingen zijn correct aangesloten? Dus retour op retour en aanvoer naar aanvoer? |
|
||||
|
||||
![]() Tijdens het starten even de leidingen bovenop de spinnenkop losdraaien zodat de lucht eruit gaat en evt. daarna tijdens het starten de lepel van de luchtweger optillen door een imbussleutel in de co stelschroef te steken en deze dan op te tillen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk inderdaad even of er al benzine uit komt. Of even de injectoren er uit om te checken of deze ook werken. Je zegt ook dat de accu er uit is geweest en dat de startmotor zwaar draait. Heb je wel een goede massa verbinding van de accu naar het chassis? Zet anders even een startkabel van de massa van de accu naar een goed punt op jouw motorblok. (Er is wel een vonk?)
|
|||
|
|||
![]() Bij een golf 1 zoemt de pomp niet als je hem op contact zet. Hij pompt alleen als je der sleutel omdraait en gaat starten.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
klopt, maar sommige doen het wel ![]() Ik denk dat je het beste ff een nieuwe draad kunt pakken buitenom de auto naar de brandstofpomp leggen en deze direkt op de accu kunt aansluiten en dan zou de pomp zeker moeten draaien. Dan weet je of de pomp goed is. daarna zou je eventueel je brandstofrelais kunnen doorverbinden, om te checken of je interne bekabeling nog goed is. (anders ff meten) zekering van je brandstofpomp zit op de 5e plek van links (mits 1,8 DX motor) als de pomp loopt en je start de auto moet je ff 1 injektor (of allemaal) eruit trekken of er wel brandstof uitkomt, wat boven ook al gemeld werd. Last edited by Sjeesbeest : 01-05-2008 at 20:44. |
|
||||
|
||||
![]() Mensen,
Ben ondertussen wat verder gekomen. Heb een beetje zitten wrikken aan de relais op de zekeringskast en na een aantal keer starten heb ik plotseling spanning op de pomp. Het volgende (kleine) euvel heeft zich nu voor gedaan: Ik wat blijkbaar een koperringetje vergeten op de warmdraairegelaar waardoor de benzine eruit spoot gisteravond. Ik ga zo even nieuwe ringetjes halen en die monteren en een andere startmotor proberen. Ik hou jullie op de hoogte of hij aanslaat !!! Bedankt voor de reacties Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn MK1 draait de pomp wel een paar seconden als ik de auto op contact zet.
Is dan ook 1 van de laatste met dx zoals hier boven staat ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jij hebt een 16V erin he. Toen ik de 16V in de golf 1 had toen bromde hij ook een paar seconden. Maar met de DX erin was dat niet. |
|
||||
|
||||
![]() Bij mij draait de pomp niet eerder als de startmotor ronddraait.
Maar het probleem is opgelost: even een beetje wrikken aan de stekkers op de bobine, en de pomp liep......... ........en nog beter: nadat we de ontsteking hadden bijgedraaid liep de GTI ook gelijk !!!! En direct als een zonnetje !!! Dus probleem opgelost !!! Bedankt voor de reacties heren !!! Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() Nog even snel een reactie ,bij een K jetronic ,werk de pomp pas als de onsteking ook werkt ,dwz geen vonk ,geen draaiende benzinepomp!(iig bij een KR motor)
Bekijk de aan sluitingen maar eens in het schema van het brandstofpomprelais! Daar moet ook een groene draad van de ontsteking op ,en pas as je vonk hebt (en er dus een spanning op die draad komt ),gaat pas ook de stroom naar de pomp lopen . Ik heb het al eens meegemaakt dat de bobinekable stuk was ,en toen werkt ineens de brandstofpomp ook niet meer ! Maar we zochten het eerst in de brandstof pomp(deze motor wilde ook niet meer lopen) en we hadden geen brandstof ,maar na eventjes verder zoeken dus ook geen vonk! T is maar even voor aanvullende info! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tis maar net je hoe je het aansluit he ![]() Zo had ik het teminste met mijn golf 1 16V toen. Bij de DX was dat origineel niet zo. |
|
|||
|
|||
![]() bij die 16v ombouw kun je relais 2 gebruiken dat die NIET OPpompt maar wel gaat pompen als je start, en je kunt relais 67 of relais 167 gebruiken om te zorgen dat ie vooraf WEL oppompt ........ de laatste 2 relais zijn massa geschakeld door de computer en relais 2 wordt geschakeld door de bobine :P ...... (aanstuurpootje zit op andere plek op het relais)
|