Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2008, 16:16
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default Golf2 gti gekocht(foto's op pag2)

Foto's op pagina 2!



Hallo,

Ik heb zonet een orginele gti 8v(ev) uit 85 gekocht.

Maar nu heb ik wat vragen omdat dr elecktrish veel aan gerotzooid is.

Hebben ze MFA?

Heeft iemand een compleet elektrish schema van de auto(want dr is veel electra wat niet werkt)

De 8v voor remschijven en klauwen zijn toch kleinder dan 16v remmen(voor)?
Is dat zo overzetbaar?

En kan ik dan gewoon de 8v hoofdremcilinder houden of is de 16v ook zo overzetbaar?

Mvg
Jurriaan

Graag technishe links en link met veel info over de golf2 zijn ook erg welkom!
(doppelwobber heb ik al )

Last edited by PluRRie : 04-08-2008 at 13:47. Reason: s'otof
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2008, 16:27
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Of hij Mfa hoort te hebben weet ik niet, volgens mij een optie...

8v remmen zijn kleiner, 16v remmen zijn overzetbaar.
Zijn wel de gehele fuse's voor nodig.

Veel searchen op het forum! Dan kom je al een heel eind
Suc6 met de wagen!
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2008, 16:48
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 910
Default

En even wat foto's posten!

Heb je plannen verder met de auto?
__________________
Skoda Superb 2022
Fiat 500C
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #4  
Old 20-05-2008, 17:03
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Voor de remmen: 16v schijven, klauwen, remtangen, fusee's en
volgens mij de buitenste homokoneet maar dat weet ik niet zeker!
Dat kan vast wel iemand anders vertellen.

Mfa reset wel als je hem lnks of recht in buitenste stand houd?
Kun je ook gewoon schakelen tussen olietemp en verbruik etc?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #5  
Old 20-05-2008, 17:11
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Zit origineel MFA op.

En die schijven zou ik lekker laten zitten, daar merk je niks van.
16v en 8v GTI vacuumpotten zijn gelijk.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2008, 18:39
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Lees even je PB kan je misschien aan een schema helpen
Reply With Quote
  #7  
Old 20-05-2008, 20:25
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Thx hummer! Schema zou top zijn

Schijven wil ik vooral om de look doen en net dat beetje remvermogen meer want het scheelt maar 9mm schijf toch?

Maar weet iemand zeker of je ook de buitenste homokineet moet veranderen/aanpassen?


En ik zoek dan een setje met mfa hendel en richtingaanwijzer hendel en wissers hendel(mocht iemand dat hebben )


Een set dunne MFA hendels dus?
Reply With Quote
  #8  
Old 31-05-2008, 16:43
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Mijn EV had orgineel MFA.
De remmerij zou ik upgraden, bijvoorbeeld brembo schijven en ferodo blokjes, merk je meer van dan 16v remmerij erop zetten !
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2008, 19:14
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

8v en 16v remmen zijn gelijk kwa diameter hoor !!!!
Alleen na een bepaald bouwjaar zijn ze voor groter ,en dan moet je ook andere fusee's hebben .
Ik heb zelf gti 16 v schijven onder m'n jetta diesel gezet ,en dan zijn zelfs de remklauwen nog gelijk!!!

En de achteremzuiger moet je inderdaad erin draaien ,en dus niet met de pers!!!
Zo hebben al menigeen de kauwen vernield ,maar daar zijn al een aantal topic's over gemaakt !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2008, 09:30
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Mijn oude GTI EV uit 1984 heeft MFA, daar zit een hendel zonder die schuifknop.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2008, 20:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

De voorremmen van een 16V tot 88 zijn gelijk aan die van de 8V
Dat zijn de VWII klauwen 48mm zuiger
Na 88 zijn het girling klauwen 54mm zuiger
Als je de girling eropzet moet je de fussee,remblokhouder en klauw hebben
Ook moet je de buitenste homokineet hebben
Daar is de aanligrand[die op het lager komt]anders van
Reply With Quote
  #12  
Old 04-06-2008, 00:19
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Mooi man, originele golf GTI '85. Met de kleine raampjes voorin de deur en de spiegels lekker dichtbij? Heb je foto's? Laat eens zien wat voor moois je hebt.

Heb laatst ook een Golf II met 10 raampjes gekocht. Zal binnenkort eens foto's plaatsen. Heb ook nog wat vraagjes, maar dat komt later nog wel.
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2008, 18:28
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Lekker goed warmstoken (100 graden) en dan leeg laten lopen!

10W40 erin! Heb zelf ook erg goede ervaring met slick50 als toevoeging, maar heb geen zin om een discussie te openen over de functie of het nut ervan. Doe je ding!
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2008, 19:04
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Volgens mij moet er semi synthetisch in, daar ben ik vrijwel zeker van.

Slick50 is een toevoeging van 3/4 liter die je bij olieverversing als 1e toevoegd, daarna je restant aan olie tot max peil. Het laat een filmlaagje van teflon achter op alle draaiende delen waardoor het bescherming bied tegen wrijving en slijtage.

Ik ben er wijs mee, kan niet bewijzen dat het helpt, maar met een km-stand van 327900, een top boven de 200 en een prima compressie zal het toch wel snor zitten onder de kap!

Heb wel het idee, hoe beter je hem warmstookt, hoe beter de oude olie eruit komt!
Reply With Quote
  #15  
Old 13-07-2008, 15:25
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie

Watvoor bakolie moet ik eigenlijk hebben? En hoeveel moet erin?




80w90 en aan de zijkant vullen (inbus 17) vullen tot die overstroom als het goed is 1,8L

Greetz
Reply With Quote
  #16  
Old 21-07-2008, 18:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

De naafdikte is altijd gelijk...er zit alleen een adapter op, waardoor de diameter groter wordt.

Misschien is er in het verleden een adapter op gezet.
De adapter is te verwijderen met behulp van een pullytrekker.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-07-2008, 18:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Nee wat jij zei dat klopt wel, de vroegere golfjes hadden een dunne naaf, de latere golfjes hadden er een adapter op. Vanaf wanneer en welke types weet ik helaas niet.

Maar dat maakt ook niet uit, als hij te dik is en je wilt het stuurtje graag monteren, dan moet je de adapter eraf halen.

Spatbordverbreders zijn gelijk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum