Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2008, 20:41
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default Gaatjes dichtlassen

hallo,

ik ben sinds kort begonnen met een nieuw project, een Golf 2 1600 8v uit 1991.
hij is inmiddels helemaal gestript en geschuurd, het is de bedoeling dat hij volledig uitgebouw word doormiddel van sportieve bumpers velgens enz, en natuurlijk ook een andere motor.

maar nou heb ik het volgende, over de carrosserie zitten verschillende gaatjes, voor bijv het Golf Logo, en de bevestigingsgaatjes voor de stootstrips in de deur en zijpanelen, kunnen deze dichtgelast worden?..
zo ja, hoe?? en hoe zit het met roesten..

alvast bedankt,
Reply With Quote
  #2  
Old 01-09-2008, 21:01
arno Derby's Avatar
arno Derby arno Derby is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 960
Send a message via MSN to arno Derby
Default

Dicht lassen. Afslijpen, strak maken.

Daarna goed behandelen met ML. Anti roest behandeling.
__________________
Audi 50 `76 GL
Audi 50 `76 LS

Polo 86(c) treffen Holland

Polo 86(c) treffen Holland hyves
Reply With Quote
  #3  
Old 01-09-2008, 21:28
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

Tuurlijk kun je de gaatjes dichtlassen! zoals Arno al zegt eerst dicht lassen. Voordat je gaat lassen wel even goed kaal slijpen anders pakt je las apparaat niet. Daarna netjes kaal slijpen en vervolgens plamuren met 2 componenten plamuur.

componenten plamuur van Mo-Tip halen die is wel goed en schuurt ook lekker. Roesten zal het daarna niet meer zo snel...


succes en kijk ook even bij mijn project daar staan wat foto's bij van het lassen
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45034
of kijk op www.vw4u.nl staan ook foto's.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2008, 10:09
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

bedankt voor de snelle reacties, ik zal er zeker wat mee doen, bedankt,

zal binnenkort wat foto's posten
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2008, 10:47
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

ik ben dit ook van plan (op lange termein), maar ik vraag me af hoe het aan de binnenkant van het plaatwerk zit. Je kunt er lang niet altijd bij. Gaat dit niet roesten? (van binnenuit dan?)
net als bijv een dorpel die gelast word. Die is aan de binnenkant ook niet meer beschermd dan.???

ben benieuwd!

Greetz
__________________
Mk1 cabrio g60
mk1 Turbo Diesellllll
Reply With Quote
  #6  
Old 02-09-2008, 10:51
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

voor de binenkanten/holle ruimtes heb je speciale wax/tectyl.
Valvoline heeft het bv in spuitbus met een slang derbij en speciaal kopje.
deze spuit in de rondte zeg maar
als je dan via diverse openingen die slang erin doet en niet te zuinig spuit is alles voorzien van een laagje wax en roest het niet meer.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2008, 10:01
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

ik heb dus even geinformeerd bij een gecertificeerd lasser, die wil het liever niet doen.. hij verwacht dan dat de deur krom zal trekken..

dan krijg je dus een golf in een golf

dus heb toch maar voor glasvezel matjes gekozen
Reply With Quote
  #8  
Old 17-09-2008, 10:06
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

sorry maar dat lijkt me echt een bullshit verhaal.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-09-2008, 10:39
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Een gecertificeerde lasser moet dus ook genoeg technieken weten om vervorming tijdens het lassen te voorkomen!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #10  
Old 17-09-2008, 12:33
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

als je het geheel niet te heet maakt...dan valt dat met kromtrekken ook wel mee. vaak trek het plaatwerk krom doordat het te heet word.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2008, 15:41
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

hallo

ik wil niet lullig overkomen maar ik zou niet gaan beginnen om de gaten dicht te polyesteren. want om dat goed te laten hechten is een stuk meer werk
en doe je het niet goed dan wordt het eindresultaat in het beste geval lelijk en in het slechtste geval valt het uit elkaar.

zou het gewoon lassen. maar dat is mijn mening

succes ermee

groeten jeroen
Reply With Quote
  #12  
Old 17-09-2008, 15:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Als er hele spatbordranden ingelast worden, dan zijn kleine gaatjes echt geen probleem.

Niet alles achter elkaar doen; gaatje lassen, rustig afkoelen, volgende gat enzovoorts. Op mijn werk zit ook iemand die las certificaten heeft, maar die krijgt nog geen 2 plaatjes netjes aan elkaar gelast...
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 17-09-2008, 15:59
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Waarom doet iedereen zo moeilijk. LIJM blik achter het gaatje. Met goede lijm gebeurt daar niks mee. Eventueel kan je dan het gaatje vullen met een blik dat even dik is als de deur, of bij een niet al te groot gaatje kan je het vullen met plamuur.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #14  
Old 17-09-2008, 16:27
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Plaatje er achter en met koper aflassen om vervormen zoveel mogenlijk te voorkomen,
Afwerken met smeertin,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 17-09-2008, 16:32
boy.schouten's Avatar
boy.schouten boy.schouten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 162
Send a message via MSN to boy.schouten
Default

Quote:
Originally Posted by Benji
Waarom doet iedereen zo moeilijk. LIJM blik achter het gaatje. Met goede lijm gebeurt daar niks mee. Eventueel kan je dan het gaatje vullen met een blik dat even dik is als de deur, of bij een niet al te groot gaatje kan je het vullen met plamuur.


Dat is helemaal slecht. gaten dicht plamuren, op den duur gaat plamuur 'werken' en komen er afteken randen van de gaten.

De enigste manier is om de gaten dicht te lassen, vlak slijpen, plamuren!!!
en dat de deur krom gaat trekken is bullshit, want dan ken je gewoon niet lassen!!!
Reply With Quote
  #16  
Old 17-09-2008, 17:32
jarnogti jarnogti is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 623
Default

gaatjes kaal slijpen niet te veel druk zetten want dan komt er teveel warmte in het matrieaal en daarna met ronde vijl gaatjes schoonmaken(ontdoen van verf)daarna om en om lassen 1 gaatje wel dan de 3ook (meteen na de las met koude spons koelen krijg je een beetje rek in de plaat en dan met krimphamertje en tasje iets slaan en daarna niet plameuren maar vertinnen
ik heb het al eens gedaan maar deur was niet kromgetrokken gewoon kwestie van niet teveel warmteinbreng
gr jarno
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum