![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heb net de search even gebruikt maar kon er zo snel niks over vinden.
Heb vandaag aantal nieuwe regels voor de apk gelezen misschien interessant voor mensen hier?! |
|
|||
|
|||
![]() ben benieuwd
|
|
||||
|
||||
![]() Mischien wel intresant dat je die regels er even bij zet dan!!!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() is alleen maar een raportage.
Zijn dus niet de regels die echt ingevoerd zijn.
|
|||
|
|||
![]() ai dan moet ik mijne laten keuren voor 1 mei 2009:P
|
|
|||
|
|||
![]() Ik dacht ik zal eerst eens peilen of er wat interesse voor is.
Hier alvast een paar nieuwe punten. - Bij apk keuring hoeft er niet meer gecontroleerd te worden of de vooruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder zijn voorzien van onnodige voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld folie en het tinten van ruiten. Een voortuigeigenaar kan hiervoor wel door de polite worden bekeurd. - Als de dimlichten gasontladingslampen (xenonverlichting) hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproeiinstallatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uit gaan tijdens overschakelen naar grootlicht. - Draairichting op banden moet juist wezen. - Op 1 as moet dezelfde maat banden gemonteerd zijn. - Bij Apk mag er geen noodwiel/thuiskomer gemonteerd zijn. - Alle koppelingen in de stuurinrichting moeten zichtbaar speling vrij zijn. - Stuurbekrachtiger moet goed werken. Slangen van de bekrachtiging mogen geen wapening zichtbaar hebben. Stuurbekrachtiging mag geen ernstige zichtbare lekkage vertonen. - Controle op goede werking en verlichting van de snelheidsmeter vervalt. - De banden moeten de juiste bandspanning hebben, dit is de spanning die in de auto staat of die door een bandenfabrikant is voorgeschreven. Banden op 1 as moeten dezelfde spanning hebben. Dit waren een paar punten. |
|
||||
|
||||
![]() xenon eisen nog steeds vanaf 31-12-2006 eerste registratie.
|
|
||||
|
||||
![]() optie 1: ik heb er geen verstand van
OF optie 2: in dit bericht staat niks nieuws, toch? |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb elders ook al de veranderingen doorgelezen, maar er stonden nergens vanaf data bij (vanaf welk bouwjaar). Iedereen maakte zich al helamaal druk om het Xenon verhaal, maar daar hoort idd gewoon die vanaf regel bij.
Volgens mij mist deze overal. Ook las ik het een en ander over de CO-waarde van oude auto's dat deze omhoog ging naar 3,5-4,5%. Wat erg mooi is ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik kies voor optie 1 ![]() ik zeg poll!!!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
co waarde van oude (BENZINE) auto's was al zo, met enige uitzonderingen. De uitzonderingen komen te vervallen. Xenon verhaal klopt wat je zegt. De regels die nu de wereld veroveren zijn niet de exacte regels, maar een korte samenvatting. Niks om je druk over te maken. De keurmeesters zelf (oa ik) krijgen pas later de echte regels om te voorkomen dat er keurmeesters nu al auto's op gaan (af)keuren.
|
|||
|
|||
![]() Ik vind het inderdaad ook onduidelijk wat betreft de regels over de xenon. Ik snap niet waarom ze die bij veranderingen vermelden omdat er toch niks veranderd!!
Regeltjes over de bandenspanning en de draairichting ervan is wel iets om goed op te letten dan. |
|
||||
|
||||
![]() er veranderd wel wat qua xenon, namelijk dat auto's na een bepaald bouwjaar, een koplampsproeierinstalatie moeten hebben, en dat dimlicht niet meer uit mag gaan bij overschakelen naar grootlicht.
|
|||
|
|||
![]() Ja heb het ook gelezen ja. Zal wel even duren voordat ik alle 'nieuwe' regeltjes in men grijze massa heb op geslagen!!
|
|
||||
|
||||
![]() lol
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Om daar even op terug te komen: Ik heb een 1987er Golf GTI 16V (KR motor), wat mag daarvan de CO waarde zijn? |
|
||||
|
||||
![]() Dit staat er in het apk boek over benzine auto's:
Niet lambda geregeld: Auto op kenteken voor 31-12-1973: geen eis. Auto op kenteken voor 30-09-1986: 4,5% Auto op kenteken voor 01-05-2009: 3,5% Lambda geregeld: Auto op kenteken voor 31-12-1973: geen eis. Auto op kenteken voor 31-12-1985: 4,5% Auto op kenteken voor 30-06-2002: 0,5% Auto op kenteken na 30-06-2002: 0,3% Dit geld dus alleen voor bezine. Op gas zijn de waarde's anders. Dus voor jou 3,5%, alhoewel ik geloof dat de kr wel in het mileueisen keuringsboek voor komt, welke komt te vervallen na 1 mei. Dus voor 1 mei zou het anders kunnen zijn maar dat weet ik niet uit mn hoofd....
|
||||
|
||||
![]() Mja, volgens mij staat de KR in het milieuboek als zijnde 1,5% CO, maar dat is mooi, na 1 mei (APK moet in augustus) dan hoef ik mijn motor niet meer terug te stellen!
|