![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ola,
ff een vraagje voor u, Mn maatje heeft een golf 2 GTD aangeschaft. prima, niks bijzonders verder te melden. Maar: stationair loopt hij prima, geef je gas, klapt het oliefilter uit elkaar ![]() ( filter gecontroleerd, vervangen, probleem blijft ) Afijn, er vanuitgaande dat dit het geval is op jacht naar een nieuwe oliepomp, maar die is nergens meer te vinden voor een 1.6 diesel. Motorcode weet ik 123 ff niet, maar het is een 59 KW 1.6 GTd met ori intercooler uit 1991. Wie weet een nummer en / of waar ik een verse oliepomp kan bestellen? of kun je de oliepomp van een 1.9 gerbuiken? zo ja wat is daar het onderdeel nummer van????
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Die is bij de dealer gewoon leverbaar als het goed is:
068115105BN voor diesels met ABS Zonder ABS: 028115105G |
#3
|
||||
|
||||
![]() zijn hier nog alternatieven voor? vindt 200 voor een oliepomp beetje prijzig als ik eerlijk ben....
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() In Duitsland halen voor rond de 100 euro, deze bijvoorbeeld:
http://www.autoteile2.de/artikel_in...4e0726507b34458 Ze hebben er wel vrij hoge verzendkosten (25 euro uit mn hoofd), dus misschien meteen combineren met andere spullen? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Past de oliepomp plus oliecooler van een golf 1 gti niet erop? Haast wel want het past wel op een 1.9 td. Ga ik ook doen
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Je zit dan waarschijnlijk wel met de opbrengst.
Een 16V (mk2) en TD oliepomp hebben en grotere opbrengst waar alle andere blokken een oliepomp hebben met een kleinere opbrengst, geloof dat het onderdeelnummer helemaal gelijk is op de letter aan het einde na... |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik heb toch nog een TD staan Huib.
haal je daar die pomp toch uit. is er alleen 1 zonder intercooler maar denk niet dat daar verschil in zit?
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep, maar die motor heeft natuurlijk ook flink op zn flikker gehad, en je kent Leon, als er staalvijzel oid in die pomp zit moet ie m niet, en terecht ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() hij heeft het wel aan me gevraagd effe teru.
als ie hem niet wil ook goed. al geinformeerd voor een nieuwe dan?
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Voor een paar tientjes op ebaymotors.de heb je een echte Meyle (=original kwaliteit).
Kun je meteen de 'grote' versie nemen van de latere 1.6TD's en 1.9TD/TDI's (tandwielen zijn intern 30% groter).
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() heb leon vanmiddag gebeld met de prijs van een nieuwe meyle
maar hij denkt dat ie hem niet nodig heb...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#12
|
||||
|
||||
![]() volgens mij kun je de oliepomp van bijvoorbeeld de golf 3 tdi ook gebruiken,
deze hebben wat ik weet 38mm pompen en de 1.6 td een 36mm pomp. even meer opbrengst dus, en de onderblokken zijn wat betreft de oliepomp bevestiging en doorvoer kanaal het zelfde, dus dat moet gewoon gaan.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goh, volgens mij schreef ik dat een paar replies terug ook al.
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoe meer bevestigingen hoe eerder mensen iets van je aannemen. of het echt waar is kan ik niet garanderen, ik heb dat gehoord van bert. die heeft er wel verstand van dus daar twijfel ik niet aan.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Mooi om dat te lezen, gaat het hier om de 1.9 TD/TDi of om de sterkere TDI motor? Of heeft iemand gelijk al een correct onderdeelnummer beschikbaar?
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Voor wat mij betreft: dank, we zijn weer geholpen! we gaan vanavond eerst eens een oliedrukmeter op de kop zetten en eens kijken wat de huidige druk is van de pomp.
Alle dank voor de info!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() hoi
ik ben hier nog niet zo lang , maar , ik zie dat je een probleem hebt met de druk , de overdrukklep werkt niet , daar door scheurtde filter open, die oliepompen zouden al verwonderlijk zijn moest die stuk gaan , en 2 sensors op het blok geven aan als het teweinig is (zoemer in de cockpit) voor je zwaare koste doet , kijk de overdruk klep ik heb het bij g60's ook al geweten maar daar word de filter gewoon in elkaar gezogen ![]() greetz |
#18
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik weet hebben ze er een nieuw filter op geschroeft en gaan rijden.
en het gaat nog steeds goed heb ik begrepen.
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Jup, even een mechanische drukmeter op de kop gezet, alles gecontroleerd en het functioneerde prima. Het vermoeden is dat er een slecht fram filter op heeft gezeten. dat is wel vaker ellende.
Zit nu een mann filter op, hebben alweer ruim 1500 km gereden en alles gaat goed dus...
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |