![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wie heeft er voor mij handige tips & trics, eventueel met foto´s hoe ik mijn klepseals kan vervangen vonder daarvoor de cilinderkop van de motor te moeten halen.
de mijne zijn denk ik een beetje verdroogt na 35 jaar waarvan 23 jaar stilstaan ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je hebt hiervoor speciaal gereedschap nodig. Er zijn koppelstukken in de handel waarmee je perslucht door je bougiegat op je cilinder kan zetten. Hierdoor blijft de klep in de zitting gedrukt en kun je de seals vervangen. Als je hier niet aan kunt komen zul je toch de kop moeten lichten.
Daarnaast heb je ook een klepverendrukker nodig welke je op de lagerbruggen van de nokkenas kunt monteren.
|
||||
|
||||
![]() je hebt nodig:
midlock ML-1418-SET Luchtdruk adapter set midlock 13168 Klepveerlichter (of gelijkwaardig gereedschap van ander merk of eigen makelij, adapter is een bougie pakken, keramisch gedeelte eruit meppen en een nippel erop lassen.) verder: demonteer kleppendeksel (zorg dus voor een nieuwe klepdekselpakking) demonteer de bougie, en monteer de nippel zet de cylinder in BDP zet 5 a 6 bar op de cylinder (blokkeer je krukas) zet de tool op je klepveer, en demonteer de veer en de oude klepsteelrubber plaats de nieuwe zet de veren terug zo voor alle 8/16 monteer klepdeksel monteer bougies en klaar
|
||||
|
||||
![]() Om je krukas te blokeren is aan te raden auto in z'n achteruit en op z'n hardrem te zetten, zo voorkom je dat de auto vooruit schiet als je druk op de cilinder zet.
Wel met al z'n wielen op de grond laten staan ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nokkenas hoeft dus niet los????? dus kan distributie laten zitten? Het is een 8v trouwens, motorcode FB. Allemaal bedankt voor de info & aanvullingen! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je nokkenas moet wel los, dus je distributie ook.
lees dit anders eens door, vanaf pagina 20 staat het beschreven, wel voor een hydraulische kop trouwens. http://members.lycos.nl/audiboeken/...zinemotoren.pdf Last edited by Arne : 20-05-2009 at 13:26. |
|
||||
|
||||
![]() oh ja ... niet bij nagedacht, van de week met mijn suzuki swift bezig geweest en daar pak je de tuimelaars er zo uit en kan je er bij, nokkenas kan je daar laten zitten..
mechanische kop kan je m laten zitten volgens mij
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat is het verschil met hydrolisch ten opzichte van mechanisch dan voor deze handeling?????
|
||||
|
||||
![]() Ook bij een mechanische moet hij er uit
|
||||
|
||||
![]() Nice, mooie klus voor van de winter dan. dan maar een beetje pluimen bij koude start.
Alle bedankt!
|
||||
|
||||
![]() of ff een vraagbaak scoren daar staat ook alles wel in inclusief welke tools je nodig bent!
|