![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hoi
ik heb een golfje 2 met een type 3 motor nu heb ik de motorcode bekeken en het blijkt dat het een DX motor is nu lees ik van alles over abf en 2e motoren maar heel weinig over DX is van deze DX motor een 16 klepper te maken? hoeveel pk heeft zo DX motor? na een stuk snelweg begint ie olie te lekken is dit een kwaal van dit type motor of is er echt iets niet goed ? wil graag een 16v motortje wat raden jullie aan een 1.8 16v of een 2.0 16v uit type 3? en wat moet ik hiervoor aanpassen groeten Arjan |
#2
|
|||
|
|||
![]() volgens mij gaat een 16v kop er niet oppassen, of je moet goedkoop zo'n 16s kop op de kop kunnen tikken
![]() Een DX heeft 112 pk standaard en hoort eigelijk alleen in een mk1 Gti t/m 1983 thuis ook zit een mildere versie in Cabrio's GLi mk1 (98 pk geloof ik) Scirocco heeft er ook gebruik van gemaakt maar hoelang en vanaf wanneer geen idee. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Cabrio GLI is ook met een normale DX geleverd, ook na 1983.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#4
|
||||
|
||||
![]() en hele vroege golf 2 gti's hadden ook DX-motoren
beetje zweten kan, maar olielekkage is nooit goed en voor een 16v zal je de hele motor moeten wisselen, is geen kwestie van kop overzetten |
#5
|
|||
|
|||
![]() okay
bij de verkoop zeiden ze dat de motor uit een golf type 3 kwam. en ga dus maar op zoek naar een 16v motor dank je groeten |
#6
|
||||
|
||||
![]() De KR en PL motor zijn origineel geleverd, als je die, evenals de remmerij en de schijfremmen op de achteras hebt dan kun je de auto omkeuren voor zo'n 2-300 euro, dan ben je ook gewoon verzekerd...
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je onder de 40% vermogenswinst blijft hoef je niet om te keuren en ben je ook nog gewoon verzekerd. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Mooi fabeltje, maar veranderen van motorcode is altijd omkeuren!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() de schijven voor en de achteras met schijven zijn vervangen dus dat heb ik al
maar een dx motor hoeveel cc is dat?? 2 liter toch? dit is mij gezegd bij de koop iemand een kr motor te koop?? ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() dx is 1800cc.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Nee een DX motor is een 1.781cc 8V met 112pk en origineel een K-Jetronic injectie systeem.
Voor info; http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html Voor golf 3 motoren; http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html Maar waarom ga je dan niet voor een ABF of 9A motor? Of gelijk een vr6 ofzo? Heb je een foto van de motor ruimte? Dan kunnen we zien wat er allemaal is aangepast enz. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nope, maar ik gaat niet in discussie.... bel zelf de rdw maar |
#13
|
|||
|
|||
![]() nou ok ben dus mooi genaaid door de verkoper gvd:S
maar als iemaar 112 pk heeft is ie wel erg snel denk dat er meer aan is gebeurt dan hier paar foto's [img]http://www.volksforum.com/albums/files/6/3/8/9/IMAGE_200.jpg[\img] [img]http://www.volksforum.com/albums/files/6/3/8/9/goedemotorruimfoto.jpg[\img] [img]http://www.volksforum.com/albums/files/6/3/8/9/IMAGE_196.jpg[\img] |
#14
|
|||
|
|||
![]() vr6 wil ik niet veel gedoe met rdw
abf ofzo ja vind ik goed plan maar vind 16v inlaat mooi om te zien en dan toch stiekem misschien wel turbo blokkie van maken :P |
#15
|
||||
|
||||
![]() Bekijk eens een foto van een ABF, als je een 16v inlaat mooi vind
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() ja daarom zeg ik dat dat geen slecht idee is
maar kan een 1.8 16v kr motor kopen met computer en bekabeling voor 300 euro iemand een betere motor voor ongeveer dat geld ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Heb je niet toevallig een GX motor?
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html Deze lijkt er erg op namelijk? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Is geen DX. Bij een DX zit de spinnekop achter de accubak. GX of EV?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#19
|
|||
|
|||
![]() Mij is gezegd dat ze de spinnekop van een ander type motor hebben gebruikt
Heb de motorcode zichtbaar gemaakt en staat echt dx Er zijn ook aantal stekkers die niet aangesloten kunne worden rondom de motor Groeten |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verandering van motorcode is ALTIJD omkeuren, MAAR als het voertuig af-fabriek ook geleverd is met de nieuwe motor, volstaat alleen een aanpassing van het kenteken(en een vlugge inspectie van de keurmeester of de ombouw wel deugelijk gedaan is)... |