![]() |
|
|||
|
|||
![]() Had een klein vraagje, aangezien ik hier niet echt in thuis ben.
Is het mogelijk een KR in een mk2 1.3 te bouwen? Ik weet dat het bij bijv een 1.6 en een 1.8 redelijk makkelijk is... Kan iemand mij wat meer info hieromtrent geven? Thanx, Gio |
|
||||
|
||||
![]() ten eerste een kr is een 1.8 blok.
er is wel plugwerk nodig wil het werken. een blok,bak,kabelboom,ecu,zekeringkast,remmen,brandst ofpomp,tellerbak, subframe enzovoorts. verder weet ik het niet zo gauw.
|
|||
|
|||
![]() Ik weet dat het een 1.8 is, maar wat ik bedoelde is dat een auto die origineel een 1.6 of 1.8 heeft, waarschijnlijk makkelijker om te bouwen is naar een KR.
Heb hier nl nog een blok staan en wou weten als het in de mk2 zou kunnen zonder veel te veel problemen... Maar zo te lezen is het nog veel meer werk dan mijn caddy, dus blokje maar te koop zetten... Bedankt voor de snelle respons, Gio Last edited by Gio695 : 29-05-2009 at 18:37. |
|
|||
|
|||
![]() Zekeringkast is niet nodig[tot87
Tellerbak ook niet En subframe ook niet[zal wel de stabistang erop zetten Bak en koppeling kan je er ook van de 1600/1800 op zetten[kom je alleen niet uit met de overbrenging,maar het past wel |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Volksforum, ben ik ook weer eens even.
![]() Even een vraagje over het aansluiten van een nieuw model (nieuwste) kabelboom op een oud model KR-motor. Passen de stekkers en dergelijke van het nieuwste model kabelboom, dus het model van na '89 (geloof ik) waarbij de knipperlichtschakelaar bovenop de stuurkolom zit, zo op het oude model KR-blok? Zijn er bijvoorbeeld andere stekkers gebruikt, of zaken op andere plaatsen vast gemaakt? Hoe zit het met de computers? Zijn er op het ene model meer of minder aansluitingen dan op het andere model? Daarnaast moet de stuurbekrachtiging weg. De auto waar de motor in komt heeft een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging, de motor die er in komt is eentje MET stuurbekrachtigingspomp. Houdt dit in de pomp gewoon weggelaten kan worden, en we uitkomen met een dynamo-steun voor een motor zonder stuurbekrachtigingspomp? Of is het toch gecompliceerder? Danku! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
KR =KR Stekker aan de zekeringkast zijn anders PL kabelboom wordt moeilijker,die moet je splitsen [De computer voor de brandstof en ontsteking]en verder aanpassen[warmdraairegelaar ed] Steun op de waterpomp laten zitten |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik wilde sowieso de KR boom pakken, maar dan van het nieuwere model. Juist om die aansluitingen op de zekeringenkast. De PL heeft 'n extra computer, dus dat was voor mij al geen optie. Dus als ik het goed begrijp past elek KR boom op elke KR motor. De steun die ik trouwens bedoelde is die die de dynamo vasthoudt. De modellen met stuurbekrachtiging hebben toch een andere steun dan de modellen zonder?