![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heb even een vraag over de koppeling.
Ga binnen kort die van mij vervangen. Is dit wat te doen, nog nooit eerder gedaan. Het moet tog een keer de eerste keer worden ![]() De vraag waar dienen de onderdelen van de koppeling voor. Op de boevenste doos ? Ps.heeft iemand fotos of dergelijk van het vervangen van een koppeling. Alvast bedankt ! ![]()
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#2
|
|||
|
|||
![]() Als je je oude blok eruit hebt en de bak erachter weg dan zie je gelijk hoe het zit.
De dikke bouten in het vliewiel kunnen soms erg vast zitten. Zorg voor goed passend gereedschap. Vliegwiel kan ook maar op 1 manier erop (krukas) zodat de bouten en gaten overeen komen Let wel even op dat je d ekoppelingsplaat wel goed monteerd. Dus kijk hoe de oude eraf komt. Last edited by Domi : 12-07-2009 at 13:23. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Oke Domi bedankt voor de info !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#4
|
|||
|
|||
![]() Gebruik ook even een as oid die ie in het gat van de krukas steekt om je kopellingsplaat te centreren voor je de drukgroep vast zet.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Die deksel is de drukgroepschotel, die komt boven op de drupgroep (drukgroep zit aan de krukas vast ipv het vliegwiel zelf). Die schotel klem je tussen de drukgroepveren/vingers met behulp van die rode veer.
Straks als je het koppelingspedaal intrapt dan tel je aan een hevel op, deze hevel heeft in de bak een palletje die weer een pen aanduwt. Die pen zit in het midden van je ingaande as met die pen koppel en ontkoppel je dus! |
#6
|
|||
|
|||
![]() de beste man boven mij heeft helemaal gelijk
![]() ik heb het zelf ook gedaan en heb geen ervaring maar het is zeer goed te doen ![]() gewoon eerst je drukgroep monteren met de speciale bouten aan het blok, daarna de drukgroep ertegen aan, en het vliegwiel erop, boutjes van het vliegwiel kun je gewoon aandraaien met een ringsleuteltje 9 dacht ik zo ![]() en dan de bak ertegen aan.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Oke bedankt mannen, we gaan het proberen !
Als het niet lukt horen jullie het wel !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#8
|
|||
|
|||
![]() Vergeet niet het motorblok in een steun op te hangen. Dit omdat je de versnellingsbaksteun moet verwijderen. Hou er rekening mee dat de bouten van de drukgroep op moment vastgezet moeten worden. Aantal Nm staan vaak wel op een papiertje die bij de koppelingset geleverd wordt.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Ok, heb er verder helemaal geen papier bij gekregen !
Op hoeveel Nm moet het vast dan ongeveer ?
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bouten zonder kraag 75Nm, bouten met kraag 100Nm. (Kraag is een kartelrand). Ze moeten met loctite bevestigd worden. Meestal zit dat al op de nieuwe bouten, maar zo niet dan moet je er wel een randje op smeren. |
#11
|
||||
|
||||
![]() he molle kerel ,,
als niet lukt roep je maar ,,ben zo bij je succes ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() zou ook gelijk het druklager, drukstang, keering en glijbusje in je prise as vervangen.
wel even opletten met het vervangen van je druklager dat hulsje niet barst waar deze invalt |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt, idd de bouten zitten er bij ! Quote:
haha Gooi, is goed alst niet lukt hoor je het wel. ruurd helpt me ook even. Dus we zien wel hoe het gaat ! Moet tog een keer de 1ste keer worden. Quote:
Ok bedankt, zal die dan ook even bestellen. Ben nu tog 1x bezig, dus dan alles maar goed.
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |