![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben dus op zoek naar een golf 1 versnellingsbak
Een originele GTI 5 bak handgeschakeld dus als t even kan met code: AUG 5 Ik ben van belgie,maar wil desnoods wel een stukje rijden Alvast bedankt! Kristof |
|
|||
|
|||
![]() Golf 1 GTI bak code is 9A of 7G (1800) en FM voor 1600 GTI
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hallo ik heb wel een aug en ook wel een fm bak liggen bijde in goede staat alleen woon ik nabij emmen in drenthe NL prijs 100 euro ps grtn eric |
|
||||
|
||||
![]() Hoi ik heb hier nog n 9a bak liggen, mag weg voor 75 euro.
Gr Pim
|
||||
|
||||
![]() Is 9a en 7g zelfde? Wat is het verschil
|
|
||||
|
||||
![]() Er is niet zo veel verschil,de 7g is de voorloper van de 9a.
De bakken zijn uiterlijk ongeveer het zelfde. De 7g heeft een iets andere 5 dan de 9a. De 7g heeft een 62/17 eind overbrenging. de 9a heeft een 66/18 eind overbrenging. Het zijn beide close ratio. |
|
||||
|
||||
![]() Welke is het beste om te nemen? wat is de verschil met de 5 versnelling? 9a langerere overbrenging??
|
|
|||
|
|||
![]() Had net een pm van Mtdi
Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() dus de 1 2 3 4 de versnelling zelfde en de 5de versnelling van de 9a is langer dan de 7g dus een hogere top
|
|
|||
|
|||
![]() Hij adviseerde een 7G in mijn golf 1 GTI waar een 2.0i in komt. En ik heb een 7G en een 9A liggen.
|
|
||||
|
||||
![]() ik zelf heb ook nog 2 7g's liggen! Hele fijne versnellingsbakken op de sticker in de achterbagage staat dat er een 7g in hoort te zitten
|
|
||||
|
||||
![]() 7G is ook een fijne bak de tand wiel verhoudingen zijn het zelfde als een 2Y=16v bak,alleen een dunne prise as.
|
|
||||
|
||||
![]() heeft er iemand mss meer info over die AUG 5S bak dan?
|
|
||||
|
||||
![]() AUG is het bijna zelfde als de 9A,op een bak helft na.
En de tweede versnelling is een beetje langer van de AUG. De AUG werd geleverd van 10/88 tot 6/96. |
|
||||
|
||||
![]() dus kort samengevat
ofwel een AUG ofwel een 9A kopen |