![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag begonnen aan het demonteren van de motor,
Hier de foto`s , schrik niet ik denk zelf dat het over en uit is, aangezien er twee aardige krassen in mijn laatste cillinderwand zitten. Kan iemand mij vertellen wat die kan zijn geweest?? Bekijk de foto`s en huiver. Ik wou eigenlijk de motor laten boren op 81.5mm maar dat zal nu wel meer moeten worden denk ik als het nog kan worden opgeboort. Ook de cillinderkop is beschadigde het konden wel stukjes zuigerveer zijn geweest die zich in de zuiger en kop hebben vast geslagen. Zie de foto`s maar eens. Gr Ronnie Info graag..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() heb je de zuigers er al uit? of het is zuigerveermateriaal of het is iets anders wat op een of andere wijze z'n weg naar binnen heeft gevonden....
ik heb nog wel zo'n onderblok met zuigers liggen dacht ik,mag je zo van me hebben....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik Laat je wat weten ik ga eerst morgen verder met demonteren en dan breng ik het donderdag weg dan krijg ik wel te horen wat ze er nog mee kunnen. Zoniet kom ik het bij jou ophalen.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() okee ik zal die zooi voor de dag trekken,maar wat is jouw motorcode??
ik heb zeker een 1.8 blok met een lager eruit liggen,even kijken of het uitwisselbaar is...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mijn motorcode is PF, en is dat motorblok al kaal?
Ik laat je hopenlijk donderdag wat weten als ze me al wat info kunnen geven bij de revisie boer. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee die zit nog helemaal in elkaar..heb ik ergens uitgetrokken maar weet niet meer waar uit ![]() ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Damn Ron, dat is een tegenslag
![]() Hopelijk is het nog te herstellen, mocht het niet zo zijn. In Elsloo op de sloop( tegenover de Shell) stonden volgens mij nog een paar sloop golf 2'tjes, misschien heb je daar wat aan. In ieder geval succes ermee!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ziet er idd niet lekker uit nee, kan ook zijn dat er een elektrode van een bougie afgebroken is geweest int verleden.
iig veel succes met het herstel. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Liggen er geen metaal resten in de carterpan?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Vandaag gaat het onderblok uitelkaar en de zuigers eruit, donderdag wordt het blok geboort teminste ze gaan kijken hoever ze moeten gaan, ze maken eerst een proefboring.
Ik hoop op het beste. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hee Ron,
Als je toch het blok opnieuw gaat doen waarom niet met een 16V bijv? Is maar een vraag, of een nieuwer type motor uit golf 3 bijv? In ieder geval succes met de wedeopbouw. Ben benieuwd wat de oorzaak was.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#12
|
||||
|
||||
![]() @Herrum: Deze vraag heb ik al vaak gekregen, en het antwoord is dat ik de auto graag origineel mogenlijk wil laten dus ook de motor alleen niet kwa vermogen, en ik wil kijken hoeveel ik zelf kan doen om dit te vermeerderen.
Het antwoord op de vraag van de schade = Een gebroken zuigerveer en een beschadigde zuiger er is dus een stuk zuiger incl veer boven in de cillinder los geschoten en dit heeft zich vergruist en lag compleet in de carter pan. En vast gebakken in de kop. Waarschijnlijk is het nog te maken. Ik laat het hier weten wat het is geworden. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Een 16v is ook origineel in een 19e geleverd. reviseren is grofweg even duur en aan het einde heb je wel meer vermogen.
Je kentekenpapieren aanpassen en je bent klaar. Maargoed als je echt het ori blok erin wilt houden is dit de enige weg (als dit tenminste de eerste motor in deze carosserie is). |
#14
|
|||
|
|||
![]() Klinkt leuk de plannen
![]() ![]() ![]() Quote:
Hebben zelden gti'tjes bij de peep staan, staat wel d8 ik nog een 1600 of 1800 carb maar daar heb je denk ik niks aan ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Het probleem is al verholpen, ik heb het blok laten boren naar 82,5mm.
Nu zullen alle beschadigingen en vuiligheid eruit zijn. Foto`s zullen volgen. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Zo de motor staat bijna weer in elkaar. Nog even een paar onderdelen scoren en dan verder met opbouwen. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Heel netjes dit
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() whow, die is ff netjes en zeeeeer snel gemaakt!!
Ziet er goed uit, en inderdaad zo'n dikke motor in originele schaapskleding is wel ubervet in je wagen!!! Veel plezier ermee!
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer... acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tsja plannig is het halve werk zeg ik maar, en veel tijd erin steken is ook wel een must om zo te bouwen als ik doe. Ik werk dan ook nog eens elke dag van half 8 tot 18:00, en dan in de avond bouw ik door tot 23:00. En je moet een beetje matriaal hebben ervoor anders gaat het ook langzaam. Ja hij zal straks een stuk fijner reageren en rijden teminste dat hoop ik. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kan, maar dan zou ik zeggen neem je de tijd ervoor en voldoende euro`s. Aangezien die er heel snel doorheen knallen. ![]() Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |