![]() |
|
||||
|
||||
![]() alvorens te beginnen
ik weet dat er hier al vele topics over zijn maar ik heb nooit echt men andwoord gevonden ik heb al wel gelezen dat schroefkits hoe lager hoe stugger worden nu heb ik dit is getest en mijn schroefkit staat bijna op zen hoogst en dit geeft geen mm mee hoe hard de schok ook is ![]() nu veert hij nog iets op zijn banden ,, maar binnekort ga ik 13ers met redelijk laagprofiel getrokken bandjes rijden ,, dus dit word ook steenhard hoe kan ik dit nu verhelpen ,, het moet niet veel zijn want ik wil dan toch redelijk laag gaan , ![]() maar gwn ,, dat het toch iets meegeeft .. ![]() het gaat dus om een golf 1 cabrio met een v-maxx schroefkit met hulpveren er nog tussen , ik hoor het graag ![]() grtz
|
||||
|
||||
![]() Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook schroefset van v max voor golf 1 en die zijn niet extreem hard kan ze gewoon inveren als ik was aan de auto hang
|
|
||||
|
||||
![]() je zegt de schroefset staat op zn hoogste stand? dus de veer is als het ware zo ver als het kan aangedraaid, lijkt me inderdaad logisch dat hij dan stugger wordt, maar dan is hij dus niet extreem verlaagt, maar standaard 40mm waarschijnlijk. in mijn ogen wordt de schroefset minder stug als de veer de meeste ruimte heeft, dus de "moer" zo ver mogelijk naar beneden.
maar dit is slechts een “logische” gedachte, heb mijn schroefset nog lang niet gemonteerd ![]() ik hoor het wel als ik totaal verkeerd denk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das waar ![]() maar toch ,, kvind dat dit niet zo gezond is voor de carosserie die kan er wss wel tege maar toch ..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met op zijn hoogste stand bedoel ik de wagen volledig omhoog , maar allesinds men wagen staat op alle standen eve stug dusj en srry moest ik jou nu verkeerd begrijpen maar het is ondertussen voor mij al laat ![]() grtz
|
||||
|
||||
![]() Vmaxx ontwikkeld zijn sets met een sportieve afstelling maar toch nog wel enig comfort. Het probleem echter is dat de golf 1 een erg stijve carrosserie heeft en dat door het relatief lage gewicht van de auto de set erg stug aanvoelt. Een dergelijke set op een Golf 4 of 5 rijdt al heel anders en geeft zeker meer comfort.
Overigens geven bijna alle schroefsets op een Golf 1 een erg stugge demping, dit kan ook niet anders want maximaal naar beneden (en dat kan bij een Golf 1) en dan ook nog volop comfort dat kost je heel wat carterpannen! Dus inderdaad, wie mooi wil zijn zal toch enigzins pijn moeten lijden, vooral bij een Golf 1. |
|
||||
|
||||
![]() Is de schroefset van een golf1 dan voorzien van dezelfde veren als bij een golf4 of 5?
![]() Zou erg simpel van Vmaxx zijn om daar veren met eenzelfde veerstijfheid onder te zetten ![]()
|
|||
|
|||
![]() v-maxx is op zijn laagst en op zijn hoogst het stugst, als je een beetje comfort wil zul je een middenweg moeten zoeken.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
![]() Van Supersport wordt altijd beweerd dat het een verstelbare steigerpijp is, maar op de APK modus reed die set bij mij heerlijk comfortabel.
Dus het lijkt mij stug dat een v-maxx dan stugger is? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik wil niet zeggen vollop comfort ,, maar dat die toch iets meegeeft .. tis nu niet dat ik op 1 cm van de grond da grijden fzo en da die afentoe iets schuurt omdat ie veert kan geen kwaad , want ik heb er zeer lang over gedaan om een degelijke metalen bodemplaat te monteren ! en het is me eindelijk gelukt ![]() is er geen andere oplossing , niet zo heel duur ,maar bv ori veren afzagen en op kortere schokdempers monteren vaste verlaging , ander goedkoop setje dat iets beter mee geeft fzo ? grtz
|
||||
|
||||
![]() Oplossing? Geen goedkope schroefset kopen...Desnoods koop je een vaste veren-schokdemperset van KW of Eibach of een ander bekend en goed merk...edelijk comfort en toch ook sportief en goedkoper dan een schroefset.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Inderdaad! Dat is ook de reden dat er geen knaken schroefset onder m'n daily komt. Als je cheap laag wil rijden is een v-maxx setje prima (heb ik ook op m'n Golfje 1). 90% veerweg van z'n bandjes, 10% van het onderstel. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Maar bij een zwaardere auto...een passat bijvoorbeeld, dan is die V-maxx set 10x slapper dan een origineel onderstel...(ja, ik spreek uit ervaring)...
Maarja...wat kan je ook verwachten van schroefsetjes die nieuw in Essen te koop waren voor 149 euro voor alle type auto`s ![]()
|
||||
|
||||
![]() tja, dan zit er blijkbaar toch een 'universele' set veren op deze schroefkit. Geen wonder dat een lichte auto als een steigerpijp veert en een zware auto als een dweil over de weg gaat.
Er zijn trouwens wel losse verensets met verschillende veerstijfheden te koop voor coilover kitjes. Misschien dat de binnendiameter (ivm schotels) overeenkomt met een V-maxx set?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat ik bedoel is dat Vmaxx de set aanpast aan de hand van de auto en wat de gemiddelde sportieve rijder ervan verwacht. Natuurlijk zijn de Golf 4 veren niet hetzelfde als de Golf 1. Maar naarmate een auto van de fabriek uit comfortabeler wordt neemt ook de stugheid van de schroefset in verhouding af. Dus Golf 1=erg stug en bij de Golf 4 gebruiken ze minder stugge veren. Desalnietemin zijn de sets zeker nog sportief te noemen. Overigens worden er ook in duitsland geen Vmaxx sets verkocht voor 149 euro. Dit waren Raceland sets en dan hebben we het dus over iets heel anders. Het probleem is gewoon dat er zoveel sets gemaakt worden die op elkaar lijken dat niemand door de bomen het bos meer ziet. Vaak worden alleen andere namen gebruikt voor dezelfde sets. Bij Vmaxx is dit echter zeker niet het geval. Ik verkoop bijna 10 vmaxx sets per week en tot op heden is eigenlijk iedereen tevreden over deze sets. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Ik heb veel klanten die zo'n set onder de golf 1 hebben zitten en er vervolgens nog 1 kopen voor de daily. Dus als je volgens jou dan zo weinig kunt verwachten voor dat geld dan is het toch wel vreemd dat de mensen terug blijven komen voor die sets. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ga eens naar "essen motorshow", daar worden ze verkocht voor 150,- dat is dan een set V-maxx voor de golf 1 |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een V maxx onder de golf mk3 variant ,en heb daar erg goede ervaring mee !
Ik heb nog 3 cm schroefdraad over ,dus hij ligt echt laag genoeg ,maar heb nog wel vering erin ,en kwa comfort valt het ook niet tegen ! Met zo'n stevige verlaging heb je altijd een stuggere vering , maar ik ben er iig erg tevreden over tot nu toe !
|
|||
|
|||
![]() Ik heb gehoord dat de vmax setje aardig slapper dan bijv supersport.
Onder me oude golf1 had ik supersport,was wel redelijk hard. Maar onder mijn daylie passat heb ik ook supersport en dat is in mijn ogen wel comfortable. En kwaliteit is het ook wel zit er nu 85000 km onder Nu hebben we sinds kort een golf 1 cabrio,en daar gaat een cheapau schroefsetje onder. Maar ik hou van hardt ,kan je dus bij zo,n vmax setje beter op bumpstops rijden dan . Heb namelijk een een hekel aan aanschaverij,op bepaalde stukken autosnelweg. @ topic starter wil je comfort ruil dan je set om met de mijne hahaha |
|
||||
|
||||
![]() Rijden op je bumpstops, omdat je niet wilt dat er iets gaat aanlopen is al helemaal iets wat ik niet kan begrijpen...
Las dan een dikke staaf tussen je carrosserie en fusee ![]()