![]() |
|
||||
|
||||
![]() Omdat ik nu een vr6 heb en ik met een maat wat aan het praten was over de auto wil ik wel eens weten wat nou het verschil is in de 2.9 vr6. Want wat ik ervan had gehoord wat het ontsteking en nu hoorde ik dat de distributie ook verschillend is. Nu is dit de uitgesproken plek om daar opheldering over te vragen dus doe ik het hierbij maar even. Ik weet niet of dit nogal eens gevraagd is kon het voor de rest niet vinden op het forum, dus daarom vraag ik het hier.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat bedoel je percies ??? verschil tussen oud of nieuw type 2.9 of verschil tussen 2.8 en 2.9 ![]()
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
|
||||
|
||||
![]() Ik neem aan dat je het verschil wilt weten tussen een 2.8 en een 2.9?
Bij een 2.9 is oa de boring 1mm groter, andere electronica met met aangepast inspuitmoment en bewerkte in- en uitlaattrajekt. En dan heb je nog de keuze tussen rotor en dis ontsteking ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
het vermogen wat hij meer geeft komt in ieder geval niet uit die 100cc op 6cilinders meer ![]()
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
|
||||
|
||||
![]() Is 't niet zo dat je bij de 2.9 gelode benzine moet tanken, en dat bij de 2.8 ongelode volstaat?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
naja zoals in mijn tekst staat het verschil in de 2.9 blokken ![]() Last edited by Laanvr6 : 02-02-2010 at 17:22. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() het verschil in de 2.9 blokken in de jaren dus niet tussen de 2.8 en 2.9 maar of de 2.9 nog is verandert zo duidelijk genoeg :P ???
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, die jongen wil gewoon weten of elk 2.9 blok gelijk is, of dat er ook verschillen in zitten. Beetje net zo als de 16v in de mk2. Daar heb je ook verschil in namelijk, de PL en KR. Er is sowieso een verschil in ontsteking geweest bij de 2.9, maar verder heb ik er niet zoveel kaas van gegeten.
|
||||
|
||||
![]() Ja dat begreep ik wel Chris in het begin verhaal maar toen gaf die een opmerking waar ik mijn opmerking over maakte maar zie nu dat niemand dat meer ziet omdat dat gewist is
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En daarom moet je quoten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja Jurgen zo zat ik nadien ook te denken
![]() Heb jij het dan ook gelezen?(hopelijk wel)
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hmm ze hadde beter de klink nagels in de geleiders kunne veranderen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies daarom staat de rest er ook bij ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wanneer zijn ze eigenlijk gestopt met rotor ontsteking? Dus DIS. En is dat hetzelfde jaar (?) als bij de 2.9?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha net op tijd gewist zie ik al ![]() maar zit er geen verschil in de distributie dan daar had een maat van me het over maar dit vond ik een beetje vreemd. |
|
||||
|
||||
![]() Zie je wel wel veranderd
![]() ![]() Nee distributie is nie anders alleen hebben de nieuwere motoren betere geleiders enz gekregen want dat was bij 92ers slecht. En het verschil van rotor naar DIS ja dat is wel een verschil want rotor zit op de nokkenassen dus op de distributie ketting.