Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-01-2010, 08:40
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default 1.6D te koud om te starten?

Mijn Golf 2 1.6D heeft me vanochtend weer laten staan.

2-3 keer gloeien en dan alleen wat stotteren maar niet aanslaan...

Als ik eenmaal een eindje gereden heb start hij daarna wel redelijk vlot maar ook vrij kritiek soms. Het is zelfs bij de baas 's middags afwachten of hij wel wil. 's Ochtends is het bijna onmogelijk, heb nu alweer de accu leeggestart.

Is dat alleen de gloeierij? Wat kan ik dan allemaal vervangen en wat kost dat allemaal? Lampje van het gloeien doet het ook niet, maar dat kan natuurlijk ook gewoon een kapot lampje zijn.
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 13-01-2010, 08:48
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

vervang je gloeibougies komt hoogst waarschijnlijk daardoor.. kan niet anders..
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2010, 09:30
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Allereerst meten of er spanning aankomt op de voorgloeirail die op je gloeipitten geschroefd zit. Daarbij eventueel de stekker van de temperatuursensor voor het voorgloeirelais lostrekken. (verlengt de gloeitijd)

Lampje moet naar mijn weten altijd branden, behalve als deze kapot is. Wordt in ieder geval gestuurd vanuit het relais. Ook bij 4 defecte pitten brandt deze dus.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2010, 10:06
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Kan ook zijn dat de diesel begint te vlokken door de kou, dan komen er ijskristallen in. tank er een beetje benzine bij en dan ben je er vanaf.

Zou inderdaad wel eerst effe je gloeipitten nakijken.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #5  
Old 13-01-2010, 11:14
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Wat Turbo-variant zegt klopt helemaal, in die volgorde moet je gaan testen. Test of je spanning krijgt op de voorgloeirail (de zware koperen verbinding tussen de gloeipitten). Zo niet, check de voorgloeizekering (zware zekering in een kastje onder de motorkap, volg de dikke draad aan de gloeirail een stukje terug).
Daar nog geen spanning? Haal dan eens het voorgloeirelais er uit, haal het kapje eraf en knijp m (met contact aan) eens met je vingers 'dicht'. Dan wel ineens contact -> relais kaput, OF verkeerd signaal van temp sensor.
Trek de draad eens los van de temp sensor op het blok (ik weet zo niet welke draad, maar haal ze allemaal los, het is maar voor test). Als hij dan wel ineens gloeit, heb je je probleem gevonden.

Het gloeilampje wordt trouwens rechtstreeks vanuit het relais aangestuurd. Het lampje kan kapot zijn, maar gezien het een LEDje is en dus vrij storingsvrij + de toch wel aanwezige startproblemen, vermoed ik eerder dat er een werkelijk gloeiprobleem is.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 14-01-2010, 09:11
bigdaddy bigdaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 60
Default

he hallo . je moet je gloei bougies even een voor een testen, door de koperen strip er helemaal er af te halen. is wel wat een gepruts vooral die achter de eerste twee cilinders die zitten vlak achter de in brandstofpomp.als deze strip los is kan je ze gewoon meten met een spaningzoeker met een lampje . deze hou je op de plus van de accu en op de plus van je gloeibougie gaat het lampje branden is de bougie goed brand het lampje niet is deze stuk check ze alle vier. vervang ook maar direct je gloei zekering deze zit tegen het brandschot en je kan niet altijd zien als ze stuk zijn, niet eerder als je ze los schroeft. succes en dan maar naar asd dokkum om parts.ps denk niet dat het gloeirelais is wand die moet je wel gewoon horen klicken om even te checken.succes.

Last edited by bigdaddy : 14-01-2010 at 09:18.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2010, 14:39
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Ok....

Ik kom net bij de onderdelenboer vandaan waar ik 4 gloeiers besteld heb, maar hij zei dat er geen gloeizekering in het bestand stond. Nu heb ik ook een soort zekeringkastje gevonden, maar daarin zitten gewoon 2 dikke draden aan elkaar, zonder zekering [nja, metalen plaatje]... dat was het enige wat ik kon vinden wat op een gloeizekering moest lijken.

Gloeirelais moest ook besteld worden, maar die moest ik even doorbellen, want dat schijnen 2 verschillende te zijn, maar ik zoek nu, maar heb geen idee welke het is, want op de zekeringafdekklep staat ook niet iets waar ik aan af kan leiden welke het is...

Welke is het?
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2010, 15:25
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

nummer 60 of 258 passen allebei volgens mij in je zekerkast maar weer het niet 100% zekerheid

Last edited by oettinger_18 : 14-01-2010 at 15:27.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2010, 15:54
bigdaddy bigdaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 60
Default

ja ok tussen die twee draden hoort dus wel een zekering te zitten (tussen die beide schroefjes) is wel te krijgen bij vw vanderbrug buitenpost kost 20 euro cent.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2010, 16:17
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Relais is nummer 60. Tenminste, die zit er bij mij in.

En zonder zekering moet het ook werken toch? Of moet er persé een tussen?
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2010, 16:28
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

zonder werkt het ook maar zekeringen zitten er niet voor niks tussen
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2010, 16:31
MONDY MONDY is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,454
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Kan ook zijn dat de diesel begint te vlokken door de kou, dan komen er ijskristallen in. tank er een beetje benzine bij en dan ben je er vanaf.

Zou inderdaad wel eerst effe je gloeipitten nakijken.

voordat diesel begint te vlokken moet het in nl aardig goed gaan vriezen en dan heb ik het niet over -10 of zo.


komend op het eufel gloeibouigies zijn meestal de oorzaak of gloeirelais
__________________
Vw Golf TDI 1985
Reply With Quote
  #13  
Old 14-01-2010, 16:34
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Nu ook maar gloeirelais besteld á 55 euro
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2010, 16:35
MONDY MONDY is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,454
Default

ja valt zwaar tegen he diesel rijden af en toe dan
__________________
Vw Golf TDI 1985
Reply With Quote
  #15  
Old 14-01-2010, 16:37
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Ben er net weer mee begonnen, maar ja

Naja, auto was verder niet duur, dus valt allemaal nog mee.
Hoop alleen dat hij voor zaterdag weer werkt, afspraakje
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 14-01-2010, 16:41
MONDY MONDY is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,454
Default

moet ook maar weer aan de diesel

nja hoop voor je dat hij werkt voor zaterdag kerel
__________________
Vw Golf TDI 1985
Reply With Quote
  #17  
Old 14-01-2010, 16:53
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Heb net het relais even schoongemaakt [de contactpunten] en startte vrij probleemloos...

Toch lijkt het me niet verkeerd even dat nieuwe spul te monteren morgen
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 14-01-2010, 17:39
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Heb je een Golf 2 nu??? En ik maar steeds op een jetta letten elke dag
Reply With Quote
  #19  
Old 14-01-2010, 18:04
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Heb je een Golf 2 nu??? En ik maar steeds op een jetta letten elke dag

Sinds kort hoor
Maar laatste dagen niet in Drachten geweest, ben zo ziek als een hond
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #20  
Old 14-01-2010, 18:29
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

He Ebut! Is het startprobleem al opgelost?
En heb je al fotos van je nieuwe aanwinst?? Ben benieuwd!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum