Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-02-2010, 12:24
speeddemon speeddemon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 2
Default motor stuk?

hallo,
ik heb een vraag, ik heb een 1600 motor met dunbbele carburateurs en ik wilde wat meer vermogen. nou vertelde een vriend van me dat je dan je in en uitlaat kan polijsten.
ik heb dat samen met een vriend van mij gedaan.
hij vertelde me dat je heel fijn zand moest nemen en dat door de carburateurs op laten zuigen, dan polijst het rondwervelende zand de inlaat, uitlaat en kleppen.
ik was bang dat dat niet goed is voor de motor maar hij vertelde me dat je de motor verhoogt stationair moet laten lopen en dan geen gas bijgeven.
we hebben straalzand gehaald en het geprobeert, eerst ging de motor stationair lager lopen maar dat hebben we toen iets bijgedraaid tot 2000 toeren, daarna ging het goed maar toen begon de motor te sputteren.
omdat we bang waren dat er teveel zand in was gekomen zijn we gestopt met zand toevoegen en hebben we hem laten draaien zodat de motor het zand eruit kan gooien. hij liep toen echt niet lekker meer dus we hebben hem uitgezet. ik heb daarna geprobeert weer te starten maar sindsdien loopt hij niet meer!
wat moet ik doen??
Reply With Quote
  #2  
Old 18-02-2010, 12:25
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Met dank aan volksfahrer.nl !!


__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-02-2010, 12:30
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by speeddemon
hallo,
ik heb een vraag, ik heb een 1600 motor met dunbbele carburateurs en ik wilde wat meer vermogen. nou vertelde een vriend van me dat je dan je in en uitlaat kan polijsten.
ik heb dat samen met een vriend van mij gedaan.
hij vertelde me dat je heel fijn zand moest nemen en dat door de carburateurs op laten zuigen, dan polijst het rondwervelende zand de inlaat, uitlaat en kleppen.
ik was bang dat dat niet goed is voor de motor maar hij vertelde me dat je de motor verhoogt stationair moet laten lopen en dan geen gas bijgeven.
we hebben straalzand gehaald en het geprobeert, eerst ging de motor stationair lager lopen maar dat hebben we toen iets bijgedraaid tot 2000 toeren, daarna ging het goed maar toen begon de motor te sputteren.
omdat we bang waren dat er teveel zand in was gekomen zijn we gestopt met zand toevoegen en hebben we hem laten draaien zodat de motor het zand eruit kan gooien. hij liep toen echt niet lekker meer dus we hebben hem uitgezet. ik heb daarna geprobeert weer te starten maar sindsdien loopt hij niet meer!
wat moet ik doen??



voordat de tekst er niet meer staat.. epic
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2010, 12:35
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Dit zal wel een grap zijn toch?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2010, 12:37
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

hahaha als je dit echt gedaan hebt dan denk ik dat je met een probleem zit.

Alleen zie ik niemand zand in zen carbu's kappen.

want dit wil zeggen dat er straalzand in je cilinders zit.

Dus enige oplossing is allen opengooien rees ik dan.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2010, 12:59
ben zine's Avatar
ben zine ben zine is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 604
Default

Quote:
eerst ging de motor stationair lager lopen

Dat is op zich wel vreemd, je zou eerder verwachten dat de motor door het inwendig polijsten sneller gaat lopen. Probleem is waarschijnlijk de brandstof, opgevoerde motoren nemen geen genoegen met 95.

(Volgens mij is dit probleem vorig jaar ook al aan de orde geweest, moet begin April geweest zijn)
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2010, 13:22
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by ben zine
(Volgens mij is dit probleem vorig jaar ook al aan de orde geweest, moet begin April geweest zijn)


Iedereen is er dit jaar wel vroeg bij voor de 1 April grappen ..

http://www.spijlbussen.nl/smf/index...pic,4130.0.html
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2010, 20:24
speeddemon speeddemon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 2
Talking

Reply With Quote
  #9  
Old 20-02-2010, 08:01
bulleke bulleke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 215
Default

een andere vriend zoeken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum