![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hello everybody..
Heb afgelopen week de remmen van mijn golf vervangen, dus: Klauwen gereviseerd (nieuwe keerringen en stofhoezen), nieuwe remblokken rondom, nieuwe schijven achter. Nu heb ik na het monteren alles netjes ontvet, 2x ontlucht in de goede volgorde, peil in de gaten gehouden. Maar nog steeds remt de auto niet zoals het moet (denk ik). Als ik het pedaal meerdere malen indruk met de motor uit, word hij keihard en kan ik hem bijna niet meer indrukken zoals het hoort. Als ik hem ingedrukt houdt terwijl ik de motor start voel ik m ook zakken, maar als de motor loopt dan kan ik behoorlijk ver mijn rempedaal indrukken.. Is dat normaal? Of zit er nog steeds lucht in de remmen? (ondanks dat ie zonder motor keihard word!) Moet de hoofdremcilinder ook ontlucht worden? Hier stond niets over in het werkplaatshandboek.. Wie o wie? ![]()
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet of jij dat ook op je auto hebt, die leiding wat van het spruitstuk naar de hoofd remcilinder gaat. Misschien dat deze lekt?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ga ik niet vanuit, voordat ik begon met vervangen van dingen remde die nog als een bezetene...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je hebt waarschijnlijk schijven achter...die klauwen kunnen een drama zijn om te ontluchten...nippel zit niet op het hoogste punt...blijft dus lucht in de klauw zitten.
Je kan de klauwen het beste even loshalen, handremkabel eraf en dan een kloshout ofzo tussen de klauw en de zuiger doen, nippel loodrecht omhooghouden en dan ontluchten.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() het lijkt mij toch ook dat er ergens nog lucht in het systeem zit
![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Als er een rembekrachtiger zit op de achteras moet deze zo ver mogelijk bekrachtigd zijn voor je gaat ontluchten anders krijg je het niet echt in orde.
Als het zo is achterbank vol met gewicht tot hij in de kassen hangt en dan terug ontluchten. Of krik onder de achteras en zo bij elkaar duwen. ![]() Grtz Jel ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha ik ben meer van het eerst 10 keer nadenken voordat ik begin te beunen ![]() Had het opgelost met een lijmtang ![]() Tnx voor de tip bolku, las in de werkplaatshandleiding al over voorontluchten van de klauwen, maar daar zal het inderdaad wel verkeerd zijn gegaan. Ga ik morgen avond effe proberen!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#8
|
|||
|
|||
![]() In de remkrachtregelaar zitten gaatjes daar kun je een omgebogen spijker in zetten
En ind remmen achter vol laten lopen met remvloeistof |
#9
|
|||
|
|||
![]() Remmen nogmaals ontlucht vandaag, achterklauwen los gehad zoals Jeroen beschreef. Alleen rechts achter kwam nog ietsje lucht uit toen ik de klauw recht hield.
Rempedaal heeft in het begin best wel wat vrije slag zegmaar, ook echt zonder weerstand. Maar daarna voelt het gewoon zoals in een goeie auto. Heb net even een proefrondje gemaakt en bij 50 een noodstop gemaakt, dan zie ik gewoon 4 strepen op het wegdek. 2 dikke voor, en 2 wat dunnere daarachter. (minder druk op de achterwielen?) Als er nog lucht in zou zitten, wat zou dan het remgedrag zijn? Is het dan mogelijk om strepen te zetten? Kan ik er nu vanuit gaan dat mijn remmen goed ontlucht zijn? Groetjes, Luuk
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#10
|
|||
|
|||
![]() Niemand?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
|||
|
|||
![]() er is zoiezo altijd minder remdruk achter. een auto remt altijd het hardst vooraan
grtjs |
#12
|
|||
|
|||
![]() Na een paar x trappen op het pendaal en dan pas remkracht?
Hoofdremcilinder met ontluchten kapot gegaan |