Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-03-2010, 16:21
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default niet injecteren?! ecu defect? 1800 RP

Na inbouw van een 1800 RP motor en ombouw naar nieuw type zekeringskast..
doet de auto alles.. behalve dat deze geen brandstofkrijgt?! bougies zijn kurkdroog!

brandstofpomp draait niet, maar zodra ik deze doorlus, wordt er benzine naar de "injectiering"(waarin de injector zich bevindt) gestuurd! maar hij spuit niks in?! ik heb nog 1 draad over.. in de zekeringskast, deze is de zwart gele. komt vanaf de ecu! je hebt 6 draden en deze draad ligt appart! dit is tevens de draad die naar de bobine loopt, met het gele stekkertje eraan(ik geloof dat deze is voor uitlezen eventueel?! meende dit gelezen te hebben)
is mijn ecu defect?! of zit er iets niet goed?!

ik ben al verwezen naar;
http://www.a2resource.com/electrical/management.html
maar een 1800rp is een Motronic mm. of ook wel eens Jettronic genoemd?!(lijkt me stug)
de pinouts hiervan tellen volgens de site 33 pinnetje op de ecu, wat niet klopt want ik heb er maar 25!

kan iemand mij vertellen hoe ik de injector bijv. door kan meten of enig idee wat er aan de hand is... ik ben al 4 dagen bezig...
(ik ben geen ster in elektronika!)
m.v.g Joost
Reply With Quote
  #2  
Old 31-03-2010, 19:15
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Zwart geel is meestal 15 plus bij golf 2
Krijgt de ecu al een 15 plus?
15 plus is een contactgeschakelde draad,hier moet dus tijdens het starten ook spanning op staan.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 31-03-2010, 19:18
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

kijk is of dat er een goede massa is.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2010, 19:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zwart/geel=schakeldraad van een relais,of in dit geval ecu
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2010, 23:25
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

weet iemand waar deze op hoort? gewoon op de schakelde plus?! deze kan ik wegpakken van de zekeringskast of contact?! ik heb bij een andere golf gemeten op de stekker, deze zelfs los gehaald! en toen gemeten! of is dit juist je fout die ik gemaakt heb?!(door met losse stekker te meten, met zowel contact aan/uit)..



is deze 15plus dan te pakken op Z1? ik citeer;
"-Z1 Injector Power (1990+), Glow Plug Fuse (diesel), inlet manifold pre-heat (carb) Fuel Pump/Glow Plug Relay Output Red/Black (1990+), Red/White (diesel and carb) "
want hier heb ik hem al op gehad maar zonder resultaat! of zou het dan een kwestie zijn van slechte massa/plus?!
lijkt me stug want hij vonkt wel etc! of staat dit helemaal los van de ecu?! is er ook een kans dat de ecu dan kapot is?! ik hoop dat ik redelijk begrijpbaar overkom!
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2010, 17:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Daar zit het brandstofpomp relais op
Zoek een zwart/gele draad en zet hem daar bij
Heb het zo ook gedaan met de relais van mij ABS[oude zekeringkast en nieuw model ABS
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2010, 23:49
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

brandstofpomp relais heb ik niet LOS van de kast zitten?!... en heb de zwart gele draad geprobeert die ikj over heb... maar tevergeefs.. er zit nog een zwart schuifje aan het eind van deze zwart-gele draad, weet niemand waar deze thuishoort?!
Reply With Quote
  #8  
Old 04-04-2010, 13:36
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

oke jongens,
de zwart gele draad is dus voor UITLEZEN... en loopt naar de schakelpook... dus dit heeft niks te maken met injecteren! nu heb ik 3 stekkers die naar achter lopen nog zwarte! deze zijn als volgt globaal in te delen;
-comfort(gordelmodules, handrem, etc)
-brandstofvoorziening(pomp etc)
-verlichting

nu injecteerd deze dus niet.. en is mijn vraag... IS er een kans dat de injector niet aangestuurd wordt.. omdat de ecu ook signalen krijgt van deze 3 desbetreffende stekkers (brandstofvoorziening)?! een soort van inductiespanning ofzo dat die weet; oke de pomp draait... ik kan injecteren?!

waarmee ik bedoel... zodra de pomp pas loopt... dan kan ik injecteren?!

de pomp loopt ook niet, wel als ik er zelf via een by-pass draad spanning opzet...
ik bedoel de motor kan dus niet LOPEN... als de pomp eigenhandig wordt geschakeld... (by pass)

kan iemand me verder helpen? (het is btw mischien onduidelijk, maar ik vindt het lastig uitleggen)
Reply With Quote
  #9  
Old 04-04-2010, 13:45
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Had er nou maar gewoon een andere kop opgezet
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #10  
Old 04-04-2010, 13:56
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

ja maar hier leer ik ook nog wat van!:P.. is wel een "pain in the ass" maargoed.. die 1300 was toch kut
Reply With Quote
  #11  
Old 04-04-2010, 20:47
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Volgorde is meestal; eerst even pomp laten draaien door motor ecu, en vervolgens zodra de ecu een onstekingssignaal krijgt tijdens het starten, gaat de pomp weer draaien
Heb je al gecontroleerd of de benzinepomp tijdens het starten wel draait?
Niet alle systemen laten de pomp eerst even draaien.
Zo ja , heb je dan niet toevallig de brandstofslangen verkeerd om aangesloten? Je zult niet de eerste zijn die dit is overkomen
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #12  
Old 06-04-2010, 00:27
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

brandstofslangen zitten goed! zeker weten! nog gecheckt! en toen de motor in de donor wagen lag, hoorde ik DACHT IK wel de pomp lopen ervoor(na contact aan)
tijdens het starten draait de pomp ook niet!

ik kan hem wel zelf laten draaien, met een by pass draad. dan komt de benzine TOT aan de injector! (slang losgehaald om te checkken)

maar hij injecteerd dus NIET!

kan dit met de bedrading te maken hebben?! miscchien krijgt de ecu via de zekeringskast weer een signaal van achter(van de pomp vandaan dus) waardoor deze dan pas injecteerd?
Reply With Quote
  #13  
Old 06-04-2010, 07:21
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Misschien de meest goedkope vraag die je hebt gehoord, maar kan het niet zijn dat je injectoren verstopt zitten?

Groeten,,
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #14  
Old 06-04-2010, 12:08
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

alles KON natuurlijkdus stond overal voor open! probleem is gevonden!

heb dus voor niks al die moeite gedaan want de ecu was gewoon verrot!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum