![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik moet binnenkort mijn nokkenas-keerring vervangen, maar nu zit ik met het probleem dat ik niet goed weet hoe ik deze moet vervangen.
Het is van een 16V PL motor. Heeft iemand misschien een uitvoerige uitleg van wat ik allemaal moet doen om deze te vernieuwen ? (wat los te halen, en hoe te vervangen) Misschien handig dat ik het erbij vertel, maar de distributieriem wordt binnenkort ook vervangen, denk dat dit handig is om samen te doen. Nokkenas-keerring VAG-nummer: 068 103 085E ?? Tip: als ik voldoende informatie heb, maak ik er voldoende foto's erbij, misschien dat het handig is als ik hier een How-to maak voor in de FAQ. Is maar een idee moderators ![]()
|
||||
|
||||
![]() Graag! Technische verslagen zijn uitermate welkom.
|
|||
|
|||
![]() Poelie vd waterpomp los draaien [niet er helemaal af nemen]
Zelfde met de krukaspoelie Zijn die los dan de riem/riemen ontspannen en de polies er af nemen Dan de distributie kappen er af Distibutieriem los maken door de spanrol te ontspannen Dan het nokkenas riemwiel tegen houden en de moer losdraaien Is het riemwiel eraf dan de keerring er met een schroevendraaier er uit peuteren Keerring er met een passende stempel indrukken [dop vd dopsleutel set!] De rest in omgekeerde volgorde terug plaatsen nokkenasriemwiel vast met 65nm Krukaspoelie vast met 20nm spanrol vast met 45nm achterste distributiedeksel 30nm bovenste distributiedeksel 6nm onderste distributiedeksel 10nm Zullen nog wel aanvullingen komen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dan zou ik ook meteen de distributie en spanner mee vervangen, ben je daar voorlopig vanaf
![]() |
|
||||
|
||||
![]() vraagbaak kope!!
![]() verder weinig nuttige info want is al gegeven dacht ik ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
LEZEN ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() golf mkII 16V, bedankt voor de nuttige informatie !! moeten die krukaspoelies ook allemaal los dan ?? als ik de distributieriem meteen eraf haal hoef ik toch alleen maar aan het nokkenastandwiel te komen of klopt dit niet ?
Menace, heb al verschillende vraagbaken doorgespit maar kan hierover niks concreets vinden, als jij een vraagbaak weet waar het wel in staat hoor ik het graag ![]()
|
|||
|
|||
![]() Anders krijg je de onderste kap er niet af en ook de oude riem niet
En de nieuwe er niet op |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet hoor, maar ik zeg gewoon dat die het beter in 1 keer kan doen... daar vraag die toch om? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
misschien als je de begin post nog eens heel even doorleest snap je misschien de opmerking ![]() Quote:
Thnx voor je uitleg golf mkII 16v !! ![]() How-to volgt zo spoedig mogelijk!!
|
||||
|
||||
![]() Wacht ff, inderdaad. Het is inderdaad handig om samen te doen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Handig gereedschap scoren, slagschroevendraaier ! Erg handig bij het los maken van de pully's
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat moet ik me bij zo'n 'slagschroevendraaier' voorstellen Dennis ?? en waar te krijgen ?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij de brezan vast wel, of betere toolzaak. Slagsleutel is een...sjah het woord zegt het al: een sleutel waar je op kan meppen, ene kant een sleutel en aan de andere kant een plat, stevig uiteinde waar je op kan Slaan met een hamer ![]() naja slagschroevendraaier zal net zoiets wezen denk ik ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook wel eens gehoord, dat als je de distributieriem vervang...de waterpomp ook beter kunt vervangen voor een nieuwe. Klopt dat?
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jaah, lekker meppen op de nokkenassen... ![]() Slagmoersleutel op lucht lijkt mij dan beter in dit geval. Al is er vast wel een manier te bedenken om de nokkenas(sen) fatsoenlijk tegen te houden en het met een dopsleutel los te draaien.
|
||||
|
||||
![]() Slagschroevendraaier ga je niet misbruiken op nokkenassen
![]()
|
|||
|
|||
![]() Waterpomp kun je niet bij met ingebouwd blok
![]() |