![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu schroefset op mijn golf 1. Maar als ik de auto gelijkmatig zet heb ik aan de andere kant bijvoorbeeld veel draad over en de andere kant is helemaal naar beneden geschroeft en tog staat de auto gewoon op gelijkmatige hoogte. Nou is mijn vraag hoe kan dat komen?? Ze zijn niet lek en ze zien er goed uit setje is van v-maxx
|
#2
|
||||
|
||||
![]() heb je aan allebei de kanten de hulpveer er wel inzitten?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Jah de hulpveren zitten erin gewoon een standaard schroefset van v-maxx waar niks aan gedaan is!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Niet per ongeluk een verkeerd type gemonteerd?
Last edited by Kaj_A : 16-09-2009 at 19:40. |
#5
|
||||
|
||||
![]() verplaatst: 'Algemeen' > 'Golf en Jetta MK I'
nieuw of oud setje? Kan best dat een veer zwaarder belast is geweest dan de ander, en er nu ook een gewichtsverschil is. Mooiste zou zijn hem op een waterpas vloer op hoogte te zetten |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ze zaten onder de auto maar hij ziet er nog bijna nieuw uit. Ik haal ze binnenkort ff los mischien zit er boven op de veer een extra rubber(denk hierbij aan rubber dat vast is blijven zitten aan de caroserie en tog nog een extra rubber is geplaatst op de schroefset tijdens het plaatsen)
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ik heb met men v maxx achteraan net het zelfde
is ong een 2 a 3 cm verschil , al losgehad, niks te zien geweest , functioneerd als het hoort dus ik laat het zo ![]() grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#8
|
||||
|
||||
![]() Je kan je ook afvragen in hoeverre de ene kant gelijk is met de andere kant...
Of je zijschermen wel precies even hoog hangen enzo. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hou eerst eens aan beide kanten hetzelfde aantal centimeters schroefdraad aan en dan kijken hoeveel het scheelt.
Dit natuurlijk wel op een vlakke ondergrond doen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Nou heb ik de poten alle 2 eronder uitgehaalt ze zijn perfect geen probleem!!(zelfs de schroefset omgewisselt of het daar aan lag)Ook al schroef ik hem na beneden die kant blijft gewoon het zelfde! De linkerkant van de auto leunt gewoon niet op de schroefset!! De hulpveer van de andere kant is gewoon ingedrukt helemaal en de andere kant is gewoon normaal!! Kan het aan de as liggen???
Ik had wel toen ik de remleiding wou verwissel de 2 moeren van de achterkant los gehad zodat ik de as na beneden kon drukken en makkelijker bij de remleiding kon komen?( dit is de kant waar het gewoon goed zit) Last edited by oettinger_18 : 15-09-2009 at 23:20. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dat hij niet op de veer rust is in elk geval niet ok..
Informeer anders eens bij V-maxx zelf, misschien bekend probleem.. ?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
![]() Heb ik ook met zo'n soort setje.... na een paar jaar gebruik; dat wel. Aan bijna geen een kant staan ze gelijk; vooral links hangt ie erger door; volgens mij doordat ik bijna altijd alleen rijd. Klinkt gek; maar je krijgt gewoon waar voor je geld is mijn gevoel
![]()
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#13
|
||||
|
||||
![]() Het setje ziet er voor de rest goed uit en winig gebruikt!! De linker schroefset is helemaal naar beneden geschroeft en de rechter heb ik nog stuk of 6/7 cm ! Kan met de linker gewoon niet lager hij leunt er gewoon niet op! Of het ligt gewoon aan die klote schroefset of aan me as. Probeer de schroefset wel uit op me andere golf 1
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Kijk eens op een vlakke vloer[auto waterpas]of er verschil zit in de as
Hart wielnaaf links en rechts |
#15
|
||||
|
||||
![]() Dus de auto op een vlakke vloer en dan moet ik gewoon opmeten van hart wielnaaf na de grond(zeg maar die dop waar de lager onderzit?) en dan zo links rechts en dan vegelijken
|
#16
|
|||
|
|||
![]() zitten de bumpstops er nog tussen ?
misschien is een kant er tussen uit gehaald en de ander kant niet ? gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() jah ze zitten er gewoon tussen alle twee. Weet het ook niet meer
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jep,met evenveel schroefdraad Kan nl zijn dat de as een stoeprandeje te veel heb mee genomen ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() En je weet zeker dat de veren exact hetzelfde zijn? De draadmaat en het aantal windingen? Want 6 a 7 cm verschil is gewoonweg bizar.
Waar woon je? Anders kunnen we samen wel eens ff kijken! |
#20
|
||||
|
||||
![]() Eens even dit topic nieuw leven in blazen...
Na jaren 2 jaar geen probleem gehad te hebben loop ik nu tegen het volgende aan: Voorkant: Schroefset staat Links/Rechts op vrijwel gelijke hoogte, op bumpstops en veert dus niet meer... Dit klopt allemaal ![]() Achterkant: Schroefset links: +/- 5CM draad over, Schroefset rechts: 0MM draad over, staat op ze uiterste... Na veel klooien heb ik de auto in ieder geval op gelijke hoogte staan! Het verschil vind ik erg vreemd want bij me vorige velgen/vorige rijd hoogte had ik hier geen enkel probleem mee! Verder nog iets vreemds, achter had ik bumpstops van schokdemper tot veerschotel... In theorie kan de auto dan achter niet meer inveren, wat ook de bedoeling was! De auto doet dit echter wel! Nu de auto op gelijke hoogte staat heb ik Links achter de bumpstops er tussenuit getrokken en rechts laten zitten... Er zit gewoon totaal geen verschil in het veer gedrag en veert allebei even ver in... Tenslotte staat rechts toch echt vol met bumpstops! Wie-O-Wie heeft hier een verklaring voor?
__________________
VWCulture.nl
|