![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik heb op de mk1 16v weer de megasquirt ingebouwd.
hij is er werkend uit gekomen (de zelfde auto en motor) probleem: nou loopt ie 4000rpm stationair... verder werkt alles naar behoren. ook gasklep huis al uitgewisseld, zonder resultaat. ook als ik de megatune opstart en de map wil openen staat er "dis connectet" of "off line" als of ie de computer niet kan vinden. hij staat op COM1 maar welke 'port' ik ook probeer kan um nergens op vinden iemand hier meer ervaringen mee? ik heb natuurlijk de manual geraadpleegd maar in het engels snap ik er geen hol van ![]() alvast bedankt....! groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() heb je een usb adapter of een seriele poort op je computer?
Check even in je Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer op welke compoort hij ingesteld is Staat er wel 12v op de computer als je Megatune opstart? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
usb adapter inderdaad maar op het moment als ik um op contact zet zou er toch 12v op moeten komen staan. als de motor draait zowizo en dan ook nog geen resultaat helaas. en dat ik dat bij apparatenbeheer terug kon zien wist ik niet! thnx!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() usb adapter instellingen verschillen per merk, dus het beste is als je daar een handleiding van hebt.
Is het MS1 of MS2? MS1 is 9600 bits per second, MS2 115200 FIFO buffer aan, als er schuifjes bij staan zo laag mogelijk zetten |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ms2 en die info had ik inderdaad al. maar fifo buffer? wist niet dat het bestond ![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() heej frank, je mot ff kijken als je die adapter erin steek op welke poort ie komt, wordt automatisch toegewezen.
comfiguratiescherm > systeem tabblad hardware> apparaatbeheer. dan zet je uhm op weergegeven op verbinding en steekt het ding erin en huppa komt er 1 bij. maaruh wel snugger dat je me op msn schrijft terwijl ik er niet vaak achter zit, gewoon belle! maar het probleem zit um daar niet in. heb je een draad toen afgeknipt? stationair regelaar zal wel het probleem zijn. kenveld verloopt niet zomaar. maar goed als je er wat aan gaat lopen klooien, eerst map opslaan op hardeschijf!!!! EDIT het kan ook een knedel probleem zijn en er weer wat massa,s vergeten zijn!
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. Last edited by BeRt_16VT : 26-07-2010 at 22:31. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik moet eens eerst in de computer zien te komen... dan inderdaad eerst even de map opslaan ja ![]() alle draden die ik heb moeten knippen zijn genummerd weer bij elkaar gekomen. hij loopt ook gewoon goed, alleen een beetje hoog stationair hè. ik heb dus de gasklep met positiesensor gemonteerd en nu de originele van de 16v dus 0last-vollast schakelaar. blijft gewoon het zelfde... EDIT: nee geen massa vergeten... ![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() heb je een potentiometer of vol en laaglast schakelaar?
zit namelijk veel verschil in. als ie de laaglast schakelaar niet raakt dan gaat ie omhoog. zat er een potentio op en nu schakelaars dan heb je daar schweine EDIT potentio heb je die los gehad? zo ja heb je de nul stand veranderd!
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. Last edited by BeRt_16VT : 26-07-2010 at 22:36. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik wilde net gaan zeggen, dan moet je de gasklep weer opnieuw nullen, anders snapt je MMS er geen donder meer van.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() die is inderdaad los geweest omdat ie op de kjet uitviel in hoog toerental.
nou moet die als het goed is klikken op het moment dat je um draait en dan zou die goed moeten staan?? heb ik geprobeert maar geen klikje te horen... ik was er al bang voor...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() beide gaskleppen zal je opnieuw moeten calibreren en dan moet je toch echt contact hebben met de ecu
|
#12
|
||||
|
||||
![]() als je potentio hebt moet ie opnieuw ingeleerd worden.
als je schakelaars hebt moet ie stationair een schakelaar in drukken en met vollast. meet ff voor de zekerheid na met mm. sloop gewoon de ms en zet die op de 16vt.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#13
|
||||
|
||||
![]() noui, ik ben er mee bezig maar ook al voeg ik port 16 in (waar dus de usb in zit)bij megatune kom er niet in...
ik heb ook het stuk van het gasklephuis uit de mega manual vertaald en daar staat ook dat ie gekalibreerd moet worden. maar waarom kom ik nou niet in het programma?? op het moederboard van de MS staat ook dat het een version 3.0 is. die kAN IK IN HET HELE MEGATUNE NIET TERUG VINDEN (TOT 2.8) zou ik dan een ander programma nodig hebben? en zo ja welke?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() als ie verbinding maakt moet ie werken, heb geen tijd voor zaterdag
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#15
|
||||
|
||||
![]() poort 16?? com 1,2,3 of 4 zou moeten werken. Op zich maakt het niet uit welke je kiest, als die in Megatune en Apparaatbeheer maar gelijk zijn.
MS1 of MS2 wil de processorversie zeggen, v2.2, v3,0 of v3,57 zijn de versies van de printplaat. Last edited by Marcski : 28-07-2010 at 10:12. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
MS2 v3.0 ![]() maar goed ik kom er niet in! heb al vanalles geprobeert en vertaald maar hij maakt gewoon geen verbinding met ecu. in apparaten beheer staat com16 maar als ik die in megatune invoer zegt ie "no respons"! @ bert: als je zaterdag morgen even mee zou willen kijken zou dat super zijn. ik moet gvd dagelijks met dat ding rijden... staat zo raar voor de mede weggebruikers als ik daar voor het stoplicht staat met 4000 toeren. ![]() ![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik zou in ieder geval in apparaatbeheer de poort omzetten naar com2 (iig 4 of lager, dat kan gewoon).
En dan nog eens proberen. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Kun je het niet eerst proberen met een computer met een echte com-poort?
Met een USB-adapter moet het ook kunnen, maar dan moet je wel weten hoe en wat.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |