Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-08-2010, 18:58
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default druk g lader

ik heb onlangs een g60 gekocht, en mijn g lader heeft op de druk meter 1,3 bar

is dat slecht of goed?
wat zou er met die g lader gebeurt zijn? kwa upgrades

grtjs
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2010, 19:00
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

is hoog oigineel is het 0,7.
dus erg kliene pollie en chip.

Last edited by fire and ice vr6 : 31-08-2010 at 19:02.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2010, 19:57
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

1.3 bar is de grens voor normale keerringen. Maar grote kans dat dit niet lang goed gaat.
Het hangt van je motor specificaties af hoe deze druk tot stand kan komen.
Je hebt grote kans dat de nokkenas niet juist is getimed.

Niet meer blijven rijden het is een onnodige belasting voor je lader. En het zegt niks over de prestaties van de motor. Het kan zelfs nadelig werken.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-09-2010, 14:49
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

die gast van wie ik em gekocht heb, zei me wel dat er nog wat aanpassingen waren aan gedaan, ander chip, andere injectoren, verstelbare nokkenas, ander spruitstuk, g lader geflowed. hij

zij dat hij rond de 210 pk moest hebben

ik zelf ken er nog niet zoveel van. maar zou het kunnen dat die keerringen ook aangepast zijn?

lader is 7000 km geleden gereviseerd geweest bij peter de groot in belgië

grtjs
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2010, 14:59
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
1.3 bar is de grens voor normale keerringen. Maar grote kans dat dit niet lang goed gaat.
Het hangt van je motor specificaties af hoe deze druk tot stand kan komen.
Je hebt grote kans dat de nokkenas niet juist is getimed.

Niet meer blijven rijden het is een onnodige belasting voor je lader. En het zegt niks over de prestaties van de motor. Het kan zelfs nadelig werken.


Gezien de ervaring van bovenstaande ,(en de verstelbare nokkenas) denk ik ook dat de nokkenastiming het probleem is.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2010, 15:21
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by obimaster
die gast van wie ik em gekocht heb, zei me wel dat er nog wat aanpassingen waren aan gedaan, ander chip, andere injectoren, verstelbare nokkenas, ander spruitstuk, g lader geflowed. hij

zij dat hij rond de 210 pk moest hebben

ik zelf ken er nog niet zoveel van. maar zou het kunnen dat die keerringen ook aangepast zijn?

lader is 7000 km geleden gereviseerd geweest bij peter de groot in belgië

grtjs


Dan is die druk van 1.3 bar veel te hoog. En niet goed.
Is het een Golf of Corrado? Ivm het interkoeler verschil.

Peter gebruikt zover ik weet bij deze tuning geen speciale keerringen waarbij de onderhouds interval 1000-1500km is.
Er zijn eigenlijk zover ik weet en heb gebruikt maar 3 type keerringen. Even los van de onderlinge varianten die gebruikt worden in een lader.
De meest voorkomende is de copy van de Goetze. Peter gebruikt de goede vervanger ervan. Daarnaast heb je nog 2 soorten die alleen bij de zwaar opgevoerde motoren worden gebruikt. Dan moet je denken aan 62mm of kleiner en motor toerentallen van 8000rpm.
Echter deze motoren zijn niet de meest vriendelijke om elke dag te gebruiken.

(motor kopen )
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2010, 15:29
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

is een golf.

wat is dan de beste oplossing dat ik kan doen?

hebben jullie toevallig het nmr van peter de groot?

grtjs

hoeveel druk zou dan ongeveer normaal zijn?

wat bedoel je met '(motor kopen)"?

Last edited by obimaster : 01-09-2010 at 15:37.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-09-2010, 22:31
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Dat Andre nog een redelijk leuke motor te koop heeft
Reply With Quote
  #9  
Old 02-09-2010, 00:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Niet om het een of ander. Maar als die lader gereviseerd is door een bekende in de scene, dan bel je die toch voor je de auto koopt?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-09-2010, 00:33
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Zit er geen hangjeng of autostyle drukmeter in?
Die kloppen soms niet helemaal
Met ander woorden ben je er zeker van dat die 1,3 draait
Reply With Quote
  #11  
Old 02-09-2010, 06:42
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Niet om het een of ander. Maar als die lader gereviseerd is door een bekende in de scene, dan bel je die toch voor je de auto koopt?

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum