Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2010, 14:24
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Exclamation info gevraagt motorcarb's !! Dringend!!

Hallo.

Zoals jullie weten ben ik dus die motorfiets carb's aan het monteren op mijn 1300.

Maar nu heb ik bij het starten dat de twee rechtse carburators benzine uit de kelken spuiten, en de eerste twee blijven droog.
Ik heb gewoon de mechanische pomp aangesloten. Kan het zijn dat die ervoor zorgt dat de vlotterkamers te vol lopen en dat het dan via de voorkant eruit komt?
Wie kan me vertellen wat er aan het handje is, en hoe kan ik ongeveer weten wat 14gr voor ontsteking is? Of kan ik beter gewoon draaien aan de onsteking tot dat hij wil starten?


Ik hoop dat er iemand een antwoord kan geven zodat ik die motor vandaag aan de gang krijg.

Bedankt alvast.!!

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-10-2010, 15:08
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Volgens mij moet je een speciale elektrische brandstofpomp gebruiken die een motorfiets ook gebruikt en de mechanische pomp 'buiten spel' zetten. Die speciale pomp stopt namelijk als de vlotterkamers vol zijn.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #3  
Old 30-10-2010, 15:14
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten
Reply With Quote
  #4  
Old 30-10-2010, 15:50
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten


Hoe bedoel je dat? Kun je me dat wat makkelijker uitleggen?
Ik heb hem namelijk aan het lopen nu, hij pakt wel erg traag op, en er blijft benzine uit de kelken lopen.
Hij start direct, dus dat is al aardig.
Maar als ik weet wat je bedoelt met het overdrukpotje dan kan ik eens kijken of ik hem beter krijg afgesteld.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-10-2010, 16:25
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ow wacht, je hebt een 1.3, die heeft dat niet.

Heb je er wel een retour op zitten?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-10-2010, 17:13
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

jij hebt een mechanische brandstofpomp op de cilinderkop welke wordt aangedreven door de nokkenas als dat goed is. als je die los haalt dan zit daar een veer in welke voor de druk zorgt, heb je deze veer ingekort?
Reply With Quote
  #7  
Old 30-10-2010, 17:45
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ja retour heb ik aangesloten, dus dat moet kloppen.
En nee die veer heb ik nog niet ingekort, heb wel al een brandstofpomp gevonden maar die komt donderdag pas binnen. Ik hoop dat ik hem zo ook aan de gang krijg.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #8  
Old 30-10-2010, 18:01
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Dan pompt hij teveel brandstof door, als je de veer inkort dan zal de brandstofdruk ook dalen zodat hij niet de carburateurs overpompt.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-10-2010, 18:22
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

En hoeveel moet er van die veer af?
Of is dat gewoon op de goede gok?
Gr
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-10-2010, 19:15
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Ik zou ongeveer 1,5cm eraf halen en dan ff kijken, anders nog ff 1cm eraf halen
Reply With Quote
  #11  
Old 30-10-2010, 22:44
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Wat voor brandstofpomp: QFP171E van Quinton Hazell? Elektrische pomp die netjes stopt bij volle vlotterkamers en bijbehorende tegendruk.

Die werkt naar behoren.

Maarrrrrrr: worden alle vlotterkamers wel gevuld?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 30-10-2010, 23:16
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Bij mij gaf de orginele pomp te weinig,
Ofja genoeg om stationair te draaien maar als ik wegreed kan ik ongeveer 300m rijden.
Toen heb de elektrische pomp (een universele dus geen die stopte wanneer de vlotterkamers vol zijn) die ik erbij kreeg aangesloten, maar deze gaf te veel want hij verzoop als ik het gas te lang loshielt of te lang voor het stoplicht stond. Toen via ebay een andere pomp gekocht die 4.0 psi leverde (op een 1.5JB) deze aangesloten en daarna heb ik het goed aan het lopen gekregen (deze pomp ging minder pompen wanneer de vlotterkamers vol zaten). Ontsteking heeft wobster van hier op het gevoel afgesteld, dus hoeveel graden durf ik niet te zeggen.
De pomp heb ik als volgende aangesloten

........................-----------------Retour
Pomp-----------<
........................-----------------Carburateurs
(puntjes wegdenken en de lijnen iets meer naar het midden denken)

Heb geen terugslagklep hoeven te gebruiken.

Mocht het met de pomp die je gaat krijgen niet lukken mag je mijne wel eens proberen of hij daar wel op loopt, aangezien het bij mijne wel lukte, al waren het 38mm carbs.

Hopenlijk kun je hier iets mee.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-10-2010, 00:53
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Oke ik zal eens kijken wat ik ga doen, eerst maar eens die pomp aanpassen, en donderdag zowiezo die andere pomp ophalen, een splinternieuwe pomp van 97euro, is speciaal voor deze carb's dus daar moet het wel mee lukken. (hoop ik).

Gr Ronnie

En Erik bedankt alvast.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #14  
Old 31-10-2010, 00:57
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ohja vergeten te vermelden, hij start wel al nu blijft ook lopen, maar er blijft dus benzine uit de voorkant lopen, onder de kelken zitten ook een paar messing pijpjes het is net alsof daar de benzine uit komt. Of het is echt dat het langs de kelken af loopt.
Als de motor loopt, hij start namelijk erg goed nu. Reageert hij wel erg traag met oppakken dus ik neem aan dat hij echt te veel benzine krijgt nu.
Bedankt voor de info alvast allemaal.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #15  
Old 31-10-2010, 12:28
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Schroef de vlotterbak onder de carbs vandaan. Verwijder de vlotter en vervang de rubber pinnetjes die de vlotter kamer afsluiten bij voldoende niveau. Vlotter er weer in en de zaak weer dicht schroeven
Deze pinnetjes zorgen voor dergelijke problemen. Het rubber wordt hard en sluit niet meer netjes af.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #16  
Old 31-10-2010, 13:27
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

En wat voor pomp ga je er nu opzetten?
ik ben namelijk ook bezig met een opstelling van motorcarbs!

Succes
Reply With Quote
  #17  
Old 31-10-2010, 15:47
eddyvwone's Avatar
eddyvwone eddyvwone is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 559
Default

hallo pim,

dan gaan we dat maar doen.
bedankt voor de info.
als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan.
of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al.

grtz eddy
__________________
Golf 2 GTI 16v edition
Golf 2 GTI 8v edition
Golf 1 Cabrio GLI
Golf 1 1.1 ombouw naar 1.8 GLI
Reply With Quote
  #18  
Old 31-10-2010, 15:55
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Die rubberpinnetjes, waar kun je die dan krijgen, is dat toevallig gewoon te krijgen bij een motorzaak?
En zorgen die ervoor dat de kamers overlopen?
Nou dan ga ik die ook maar meteen vervangen, en dan hoef ik niet die veer in te korten van de mechanische brandstofpomp? Ja veel vragen ik weet het...

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #19  
Old 31-10-2010, 17:16
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Quote:
Originally Posted by eddyvwone
hallo pim,

dan gaan we dat maar doen.
bedankt voor de info.
als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan.
of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al.

grtz eddy


Ori pomp van een motor kan.
Brezan: Quinton Hazell/Hardi QFP171E ongeveer 7 tientjes.
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 31-10-2010, 20:02
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

De ori pomp moet je eigenlijk met terugslagklep monteren.
Het probleem is namelijk dat je leidingen leeglopen als de motor stil staat. Je moet dan flink doorstarten om de pomp weer de leidingen vol te laten zuigen. Bij mij resulteerde dit in een dode accu. Gewoon even kijken op biesheuvel.nl voor facet pompje.
Met een elec. pompje ga je in je auto zitten draait het contact erop, doet je riem aan en je kan starten.

Mvg, Pim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum