![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo.
Zoals jullie weten ben ik dus die motorfiets carb's aan het monteren op mijn 1300. Maar nu heb ik bij het starten dat de twee rechtse carburators benzine uit de kelken spuiten, en de eerste twee blijven droog. Ik heb gewoon de mechanische pomp aangesloten. Kan het zijn dat die ervoor zorgt dat de vlotterkamers te vol lopen en dat het dan via de voorkant eruit komt? Wie kan me vertellen wat er aan het handje is, en hoe kan ik ongeveer weten wat 14gr voor ontsteking is? Of kan ik beter gewoon draaien aan de onsteking tot dat hij wil starten? Ik hoop dat er iemand een antwoord kan geven zodat ik die motor vandaag aan de gang krijg. Bedankt alvast.!! Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij moet je een speciale elektrische brandstofpomp gebruiken die een motorfiets ook gebruikt en de mechanische pomp 'buiten spel' zetten. Die speciale pomp stopt namelijk als de vlotterkamers vol zijn.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#3
|
||||
|
||||
![]() je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe bedoel je dat? Kun je me dat wat makkelijker uitleggen? Ik heb hem namelijk aan het lopen nu, hij pakt wel erg traag op, en er blijft benzine uit de kelken lopen. Hij start direct, dus dat is al aardig. Maar als ik weet wat je bedoelt met het overdrukpotje dan kan ik eens kijken of ik hem beter krijg afgesteld. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ow wacht, je hebt een 1.3, die heeft dat niet.
Heb je er wel een retour op zitten? |
#6
|
||||
|
||||
![]() jij hebt een mechanische brandstofpomp op de cilinderkop welke wordt aangedreven door de nokkenas als dat goed is. als je die los haalt dan zit daar een veer in welke voor de druk zorgt, heb je deze veer ingekort?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja retour heb ik aangesloten, dus dat moet kloppen.
En nee die veer heb ik nog niet ingekort, heb wel al een brandstofpomp gevonden maar die komt donderdag pas binnen. Ik hoop dat ik hem zo ook aan de gang krijg. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Dan pompt hij teveel brandstof door, als je de veer inkort dan zal de brandstofdruk ook dalen zodat hij niet de carburateurs overpompt.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() En hoeveel moet er van die veer af?
Of is dat gewoon op de goede gok? Gr
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik zou ongeveer 1,5cm eraf halen en dan ff kijken, anders nog ff 1cm eraf halen
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Wat voor brandstofpomp: QFP171E van Quinton Hazell? Elektrische pomp die netjes stopt bij volle vlotterkamers en bijbehorende tegendruk.
Die werkt naar behoren. Maarrrrrrr: worden alle vlotterkamers wel gevuld?
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Bij mij gaf de orginele pomp te weinig,
Ofja genoeg om stationair te draaien maar als ik wegreed kan ik ongeveer 300m rijden. Toen heb de elektrische pomp (een universele dus geen die stopte wanneer de vlotterkamers vol zijn) die ik erbij kreeg aangesloten, maar deze gaf te veel want hij verzoop als ik het gas te lang loshielt of te lang voor het stoplicht stond. Toen via ebay een andere pomp gekocht die 4.0 psi leverde (op een 1.5JB) deze aangesloten en daarna heb ik het goed aan het lopen gekregen (deze pomp ging minder pompen wanneer de vlotterkamers vol zaten). Ontsteking heeft wobster van hier op het gevoel afgesteld, dus hoeveel graden durf ik niet te zeggen. De pomp heb ik als volgende aangesloten ........................-----------------Retour Pomp-----------< ........................-----------------Carburateurs (puntjes wegdenken en de lijnen iets meer naar het midden denken) Heb geen terugslagklep hoeven te gebruiken. Mocht het met de pomp die je gaat krijgen niet lukken mag je mijne wel eens proberen of hij daar wel op loopt, aangezien het bij mijne wel lukte, al waren het 38mm carbs. Hopenlijk kun je hier iets mee. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Oke ik zal eens kijken wat ik ga doen, eerst maar eens die pomp aanpassen, en donderdag zowiezo die andere pomp ophalen, een splinternieuwe pomp van 97euro, is speciaal voor deze carb's dus daar moet het wel mee lukken. (hoop ik).
Gr Ronnie En Erik bedankt alvast.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ohja vergeten te vermelden, hij start wel al nu blijft ook lopen, maar er blijft dus benzine uit de voorkant lopen, onder de kelken zitten ook een paar messing pijpjes het is net alsof daar de benzine uit komt. Of het is echt dat het langs de kelken af loopt.
Als de motor loopt, hij start namelijk erg goed nu. Reageert hij wel erg traag met oppakken dus ik neem aan dat hij echt te veel benzine krijgt nu. Bedankt voor de info alvast allemaal. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Schroef de vlotterbak onder de carbs vandaan. Verwijder de vlotter en vervang de rubber pinnetjes die de vlotter kamer afsluiten bij voldoende niveau. Vlotter er weer in en de zaak weer dicht schroeven
Deze pinnetjes zorgen voor dergelijke problemen. Het rubber wordt hard en sluit niet meer netjes af. Gr, Pim |
#16
|
|||
|
|||
![]() En wat voor pomp ga je er nu opzetten?
ik ben namelijk ook bezig met een opstelling van motorcarbs! Succes |
#17
|
||||
|
||||
![]() hallo pim,
dan gaan we dat maar doen. bedankt voor de info. als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan. of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al. grtz eddy
__________________
Golf 2 GTI 16v edition Golf 2 GTI 8v edition Golf 1 Cabrio GLI Golf 1 1.1 ombouw naar 1.8 GLI |
#18
|
||||
|
||||
![]() Die rubberpinnetjes, waar kun je die dan krijgen, is dat toevallig gewoon te krijgen bij een motorzaak?
En zorgen die ervoor dat de kamers overlopen? Nou dan ga ik die ook maar meteen vervangen, en dan hoef ik niet die veer in te korten van de mechanische brandstofpomp? Ja veel vragen ik weet het... Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ori pomp van een motor kan. Brezan: Quinton Hazell/Hardi QFP171E ongeveer 7 tientjes.
__________________
![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() De ori pomp moet je eigenlijk met terugslagklep monteren.
Het probleem is namelijk dat je leidingen leeglopen als de motor stil staat. Je moet dan flink doorstarten om de pomp weer de leidingen vol te laten zuigen. Bij mij resulteerde dit in een dode accu. Gewoon even kijken op biesheuvel.nl voor facet pompje. Met een elec. pompje ga je in je auto zitten draait het contact erop, doet je riem aan en je kan starten. Mvg, Pim |