![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wie kan mij vertellen of laten zien hoe de vsnaren moeten zitten bij een Golf 2 GU motor met stuurbekrachtiging.
Graag ook de nummers van de poelies. Ik heb SB naderhand ingebouwd en denk dat ik op de krukas de verkeerde poelie heb zitten, want de snaar loopt schuin. Wat ik opmaak uit ETKA is: Krukas -- Dynamo (geen waterpomp dus!) vsnaar: 9.5 x 865 krukaspoelie: 026 105 255 Krukas -- Waterpomp -- SB Pomp vsnaar: 9.5 x 730 krukaspoelie: 055 105 255 J waterpoelie: 027 121 031 A SB poelie: 027 145 255 Bij voorbaat dank! |
|
||||
|
||||
![]() Ik hou het in de gaten, zit namelijk met hetzelfde probleem.
De krukaspoelie van de SB valt weg in de poelie van de wp en dynamo, waardoor de riem van de SB-pomp niet aangedreven kan worden. De v-snaar loopt ook scheef door de "uitstekende" krukaspoelie. Is denk ik gewoon op te lossen door een plattere poelie te pakken.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 18-05-2011 at 13:09. |
|
|||
|
|||
![]() Heb jij wel dezelfde opstelling als ik? Krukas en dynamo in een snaar tegen het blok aan en daarbuiten krukas, water en SB in de andere snaar...
|
|
|||
|
|||
![]() Dank voor je reactie!
Hij zit er bijna een hele poeliedikte naast. Maar de opstelling klopt wel? bij mn 16V zit de SB alleen op de krukas en zit de waterpomp samen met krukas en dynamo. Het spannen van de snaar van dynamo lijkt nu zo onnatuurlijk te gaan |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij de 16V inderdaad, maar bij 8V lijkt het dus zoals ik omschreef. Zag net een GTI 8V die dat ook zo had. |