![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb een golf 1 van 1979 maar bij mijn kofferbak klep rubber is hij verrot hoe kan ik dit goed oplossen? ![]() alvast bedankt
|
||||
|
||||
![]() Uitslijpen, donor pakken, stuk inlassen, goed behandelen, spuiten, rubber derover icm met tape over velsrand en/of ML, klaar.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() maar stel nou eens: geen laskwaliteiten en het uitbesteden is de auto niet waard. Wat kun je DAN het beste doen? Afgezien van t kaalschuren en tegen roest behandelen, omdat er anders toch vocht binnen kan blijven komen.
|
||||
|
||||
![]() dan houdt het ver op denk ik
|
|
||||
|
||||
![]() tis geen dragend deel he, vertinnen een optie? Als t nou krachten moet opvangen zou ik t altijd (laten) lassen, maar tis is meer cosmetisch/functioneel Vind t lassen van zo'n klein stukje nou niet echt nodig, meer tijd en werk dan nodig, of je moet natuurlijk de hele auto aan het opknappen zijn.
is staalplamuur iets?
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je het toch echt beter kunt lassen. Zo heel veel werk is het niet eens, alles is recht uit te slijpen. Je moet alleen even iemand vinden die kan lassen. Je kunt zelf vast wel plamuren en spuiten.
Staalplamuur lijkt mij niks, als er dan nog water bij de roest kan komen gaat het nog harder roesten. Het water blijft dan ook nog eens zitten waardoor het blijft roesten. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() vertinnen word hem ook niet,dat hecht nl niet op roest....
|
||||
|
||||
![]() 1)Roest verwijderen met boormachine en staalborstel.
2)behandelen met Fertan. 3)Behandelen met 2K epoxy primer. 4)Aflakken.
|
||||
|
||||
![]() volgens mij kan je na het ontroesten t geheel bijna dichtstippen met een co2 apparaatje en dan vlakslijpen en behandelen enz...
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En dan het gat zo laten zitten? Roest ook wel weer verder aan de binnenkant. Quote:
Dan krijg je een nog groter gat doordat het plaatwerk erg dun is (beunhaas oplossing). En de roest blijft dan ook nog aan de binnenkant zitten waardoor het toch weer gaat roesten. |
|
||||
|
||||
![]() Is dit alles wat je gerepareerd wil hebben
![]() Of is er meer wat rot is en wat nu niet zichtbaar is ![]() Zou het stukje er heel voorzichtig uit slijpen , een nieuw stukje blik op maat maken en dit er weer in lassen. Voor een beetje plaatwerker een klusje van ongeveer 20 tot 30 minuten denk ik , afgewerkt en al , klaar om te plamuren. ![]()
|
|||
|
|||
![]() mmm een 79er golf mk1 is het wel waard om zo'n klein plekje te lassen lijkt me
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Misschien een goede 2e hands in kleur opzoeken?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
2e hands wat? casco?
|
||||
|
||||
![]() Wat is het probleem? Aan een roestgaatje een topic wijten?...
Als je zelf niet kan lassen: uitslijpen, plaatje op maat maken en dan in laten lassen. Wel voor hetere vuren gestaan: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha sorry! Dacht dat het van een losse kofferklep ging ![]() |
|
||||
|
||||
![]() idd pieter ik denk dat de meeste ensen met een project hier zich blauw zouden lachen als ze er zo mee weg kwamen.
mijn advies gewoon uitslijpen.zal even wat foto's zoeken van vergelijkbare situatie op mijn g60.
|
||||
|
||||
![]() stukje uit donor gehaald en in model gezet...daarna eringebakken,dan ziet het er zo uit.