Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2011, 15:51
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default te dikke remblokken..

Autotje moet binnenkort weer eens voor de apk..
Dus loop ik de auto even na..

Vorig jaar remmen vervangen..
nu vond ik de auto niet lekker remmen dus heb ik de boel even verwijderd.
Nu kwam ik er achter dat ik dus helemaal geen speling heb in mijn remklauwen.
Niet dat de klauwen vast zitten want alles is gesmeerd. (glijd ook prima zonder blokken)


Ik kom nu tot de conclusie dat mijn remblokken te dik zijn. (denk ik)

De cilinder is ook prima maar komt niet ver naar buiten omdat hij daar geen ruimte voor heeft.

Na het op meten kwam ik op 47 mm. (tussen cilinder en de andere kant :P )
1 cm schijf.
en 18,5 mm per per rem blok.
Dikte remblok zonder achterplaat is ongeveer 11 mm

Nu lijkt me de dikte van de remblokken niet helemaal te kloppen.


het gaat hier om een 1.3i jetta uit 1990..


Is dit juist of zit ik er nou helemaal naast?
Ik zoek even wat info.. zo dat ik voor woensdag nog even andere blokken kan hosselen.
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82

Last edited by Snert : 23-10-2011 at 15:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2011, 15:57
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

remzuigers zijn wel helemaal terug gedrukt ?
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2011, 15:58
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
remzuigers zijn wel helemaal terug gedrukt ?


Die zitten helemaal naar binnen..

misschien moet ik het nog even na meten..
de schijven worden ook warm..

Nu zit ik nog even te kijken op internet en de dikkte van de blokken moet 17,3mm zijn..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82

Last edited by Snert : 23-10-2011 at 16:03.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2011, 16:08
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

correctie.. de blokken zijn momenteel 16mm
Ik denk toch dat ik het in de cilinder moet gaan zoeken...
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #5  
Old 23-10-2011, 16:11
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Ik had hetzelfde probleem met mn GTI. 17,3 mm blokken erop en ik moest de remklauw er met de hamer omslaan.
Heb nu 15,3 mm gemonteerd en probleem is opgelost, past perfect nu !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #6  
Old 23-10-2011, 16:40
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Ik had hetzelfde probleem met mn GTI. 17,3 mm blokken erop en ik moest de remklauw er met de hamer omslaan.
Heb nu 15,3 mm gemonteerd en probleem is opgelost, past perfect nu !!


ik ga morgen even bellen met de onderdelenboeren.. kijken of ik 15.3 kan vinden..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #7  
Old 23-10-2011, 18:44
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 23-10-2011, 19:36
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.



ik heb de 10mm met dikke blokken..
Ik denk dat ik het gewoon allemaal moet na lopen.
olie vernieuwen enz enz..

Ik laat hem woensdag gewoon naar de apk gaan.
Als het iets kleins is fix ik het gelijk, gaan ze zeiken over de remmen.. dan heb ik wat te doen. zijn het remmen en kleine dingen dan maak ik gewoon een herkeuring.

eigenlijk gaan zin in.. want ik vis liever het blok uit de golf 1..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #9  
Old 23-10-2011, 19:39
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Als ie wel teveel aan zou lopen dan zouden ze remmen ook gloeiende heet moeten worden , als het wiel gewoon vrij wil draaien , met gemonteerde blokken en schijven , ook in warme toestand, is het geen probleem .

Dat bekijken ze met de apk ook wel .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #10  
Old 23-10-2011, 19:52
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Als ie wel teveel aan zou lopen dan zouden ze remmen ook gloeiende heet moeten worden , als het wiel gewoon vrij wil draaien , met gemonteerde blokken en schijven , ook in warme toestand, is het geen probleem .

Dat bekijken ze met de apk ook wel .


hij draait gewoon.. ook al zijn de warm..
Ik ga het wel fixen.. maar dat is makkelijker als hij apk heeft

Ik ga wel even nieuwe blokken halen aangezien de schijf blauw is zijn de blokken denk ik verbrand.

Het mag van mij snel december worden.. dan koop ik een b2 er bij.
Dan kan ik de jetta eens goed aanpakken.
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82

Last edited by Snert : 23-10-2011 at 20:01.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-10-2011, 20:18
chandra chandra is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 9
Default

Deze probleem heb ik ook.heb namelijk wolfburg edition 8v zonder abs bj 1990
blok dikte was 19.8 mm,klauw paste niet meer tussen.moest eigenlijk 15.9mm blok diktezijn .onderdelen winkel al gesloten dus dan maar de slijptol gebruikt (voor blok dikte aan te passen) en het lukt aardig
Reply With Quote
  #12  
Old 23-10-2011, 21:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.

Dacht juist dat de vwII klauw met massieve 12mm schijf juist dikke remblokken had omdat de klauw breder was waardoor de oudere gti's dezelfde klauwen kan gebruiken i.c.m. geventileerde schijven en dunne remblokken.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-10-2011, 10:20
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Dacht juist dat de vwII klauw met massieve 12mm schijf juist dikke remblokken had omdat de klauw breder was waardoor de oudere gti's dezelfde klauwen kan gebruiken i.c.m. geventileerde schijven en dunne remblokken.


Dat klopt wat je zegt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #14  
Old 24-10-2011, 16:27
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Ik heb nu dunne blokken het haalt..

Ik moet nu alleen even uitzoeken daar de langen blok hoort en het korte blok.
Want dit is bij mijn jetta nu niet het geval!

Ik duik snel onder de auto..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #15  
Old 24-10-2011, 16:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Blok met het brede raakvlak zit aan de cilinderkant.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #16  
Old 24-10-2011, 19:00
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Blok met het brede raakvlak zit aan de cilinderkant.


Klopt.. had nog even in etka gekeken..
Het heeft alleen niks uit gehaald, Het remt wel beter maar worden nog steeds erg warm..

Ik ga van het weekend maar de klauwen het het systeem schoonmaken. (nieuwe olie enz enz)

ik duim nu al voor woensdag..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #17  
Old 25-10-2011, 21:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Toen je de remklauw los maakte,kon je hem er zo afhalen of moest je eerst de zuiger terug drukken?
Bij een 1.3 horen er VWI klauwen op
Deze heeft remblokken die er gelijk uitzien[even grote voering oppervlak
Reply With Quote
  #18  
Old 28-10-2011, 06:16
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Toen je de remklauw los maakte,kon je hem er zo afhalen of moest je eerst de zuiger terug drukken?
Bij een 1.3 horen er VWI klauwen op
Deze heeft remblokken die er gelijk uitzien[even grote voering oppervlak


Ik kon ze er gewoon woon zonder geweld van de blokken afhalen.
Hij is wel afgekeurd woensdag maar niet voor de remmen..
-ashoesje
-wiellager
- Uitlaat.. (die ik niet wil vervangen omdat er toch een 16v inkomt) (gumgum)

Hij gaat straks voor de herkeuring..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum