Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2005, 09:18
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default motorvraagje

Hallo medeforumgebruikers :-)

ik heb sinds kort een motor liggen (GK) uit een polo, deze wil ik terug in orde maken maar nu heb ik een probleem tegengekomen.

de polie van de krukas ( die waar de distributieriem overkomt ) is stuk. Weet er iemand of kan er iemand met e**a eens kijken of die polie hetzelfde is als van een 1300 (MH)??

als er nog iemand informatie heeft over die GK motor dan mag je die ook altijd doorspelen aangezien ik enkel de motor en de versnellingsbak heb. waterpomp is er niet meer bij.


alvast bedankt

michael
Reply With Quote
  #2  
Old 04-04-2005, 15:45
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

volgens mij zijn die poelie's het zelfde.
waterpomp zou je ook zo aan kunnen komen.
heb je trouwens het regelapparaat er bij?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2005, 15:59
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nope.

Niet allemaal hetzelfde.
HighTorque en de oudere word dan dus: LowTorque!

(maar GK en MH zijn allebei lowtorque)

Overigens: de HighTorque poelie's zijn te herkennen aan de HT stempel.


(De oudere 'niet HighTorque' poelie's zijn te herkennen aan het ontbreken van de HT stempel)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 04-04-2005 at 16:05.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2005, 16:04
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Sterker nog:

049 105 263 en
030 105 263 zijn onderdeelnummer voor GK en MH: zijn vanaf chassisnummer 'H' veranderd..

zit denk ik weinig tot geen verschil tussen.. maar veiligste is om gewoon ff t nummertje te vergelijken; staat er immers gewoon op!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2005, 19:34
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Nope.

Niet allemaal hetzelfde.
HighTorque en de oudere word dan dus: LowTorque!

(maar GK en MH zijn allebei lowtorque)

Overigens: de HighTorque poelie's zijn te herkennen aan de HT stempel.


(De oudere 'niet HighTorque' poelie's zijn te herkennen aan het ontbreken van de HT stempel)


waarom de benaming High Torque?? kan je daar een beetje uitleg over geven?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2005, 10:28
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

Quote:
Originally Posted by patrick 86c

heb je trouwens het regelapparaat er bij?




ik heb enkel de motor, weggehaald bij iemand die stopte met zijn hobby.

wat heb ik allemaal nodig om die motor draaiende te krijgen dan??
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2005, 11:24
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

FF een domme vraag : Waarom en hoe is de D-Riem poelie eigenlijk stuk ? Ik bedoel hoe krijgt iemand zoiets voormekaar ?

Maar belangrijker nog : Is dit tijdens het rijden/draaiende motor stukgelopen ?
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2005, 18:04
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ik denk dat de vorige eigenlijk een beetje wild is geweest met het proberen verwijderen van de alternator polie. die zit vast met 4 boutjes en 1 daarvan kregen we er niet uit => oplossing gevonden kop van die inbusbout afgeslepen maar dan moesten we ook die polie van de krukas vervangen.

is dus niet gebeurt tijdens het rijden!
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2005, 18:18
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Thumbs up

Aha, beschadigd bij demontage dus.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2005, 18:22
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
Aha, beschadigd bij demontage dus.


jep, als het geweest was tijdens het rijden dan hadden we hem niet gaan halen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum