![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een vervelend probleem met mijn g40
nadat mijn hallgever kapot was van mijn onsteking heb ik op sloop een nieuwe gekocht van een normale 1300 onsteking onsteking is indentiek zelfde erop gezet en afgesteld met een stroboscoop geloof 5 graden bij 750 toeren stond in de vraagbaak.. nu heb ik het probleem dat inhoud daar bedoel ik mee als ik volgas ga gaat ie maar tot 6000 toeren soms 6500 soms loopt die heel goed.. dan gaat ie in 1 keer naar de 7000 toeren en de startmotor draai sins de onsteking is vervangen ook moeizaam vaak doet die het heel goed de volgende onderdelen zijn vervangen: nieuwe bougies nieuwe rotor nieuwe verdelerkap nieuwe onsteking + afgesteld nieuwe lamdasonde nieuwe distributieriem nieuwe waterpomp alleen toen ik mijn distributieriem vervangen had kwam ik er wel achter dat de dubbele v-snaar niet meer goed was miste een tand en was gescheurd door droogte was niet op voorraad ben van plan wel binnenkort een getand riemset op te steken.. iemand die het weet? |
#2
|
||||
|
||||
![]() G40 heeft een andere ontsteking. Lijkt identiek maar is het niet. Je motor loopt er wel op, maar niet optimaal. 3F heeft eenzelfde soort ontsteking. Rest van de smallblockjes hebben een andere.
Wat betreft je startmotor: dat zal aan de startmotor liggen. of je accupolen zijn aan het oxideren waardoor er niet altijd voldoende stroom door de bekabeling gaat, wat ook effect heeft op de hallgever en werking daarvan (toerenwisselingen)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
is de hallgever van g40 onsteking uit te wisselen? of gewoon ergens los te koop..? |
#4
|
||||
|
||||
![]() ontsteking moet je afstellen met blauwe stekker eraf en op 7 graden bij 2500rpm
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zowel halgever als triggerwheel zijn anders. Triggerwheel kun je omzetten van de ene naar de andere ontsteking. En dat is vrij makkelijk te doen. zie verschil: 3F/PY:" ![]() AAU/AAV e.d.: ![]() Los te koop is een hallgever wel, bij bosch, en die zijn niet goedkoop. Maar met het juiste triggerwheel scheelt het al.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 28-08-2012 at 11:10. |
#6
|
|||
|
|||
![]() het verschil is indd groot maar hoe verklaar je dat die vaak wel 7000
toeren draait en de andere keer niet ? Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik kan er geen sluitende verklaring over geven (ieder blok is anders) Maar wat ik wel weet is dat met het verkeerde triggerwheel, het ontstekingstijdstip niet goed geregeld is. Dat kan dus vreemde schommelingen en uitschieters veroorzaken. Zeker op de hoge toeren.
Maar 7000rpm is wel heel erg veel. Kan ook iets in je ECU zijn wat niet goed is. Begrenzing is o.a. geregeld met een kristal.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ruud z'n tip al opgevolgd?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nog niet.. maar dat ga ik zeker doen.. moet eerst nog een stroboscoop regelen en dan afstellen... |
#10
|
||||
|
||||
![]() zorg wel dat je een stroboscoop hebt waar je de vervroeging van kan instellen en tegelijkertijd het toerental kan zien.Deze lampen zal je niet snel vinden,aangezien deze modellen rond de 1000 euro kosten.Mocht je er niet uitkomen,dan ben je welkom
|
#11
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 18:26. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Gewoon afstellen op 'Z' markering van de v-snaar poelie op de krukas.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
|||
|
|||
![]() ik ga denk ik na de vakantie ff afspraak maken met ruud ga volgende week donderdag op vakantie
|