Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-09-2007, 22:08
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default ombouw golf naar 1.8t

Zit erover te denken om een golf mk2 om te bouwen naar 20vt.

Nu ben ik dus op zoek naar info over dit soort projectjes.
Er waren altijd site`s met handige info en foto`s hiervoor, nu kan ik ze dus nergens meer vinden.

Dus als iemand hier meer over weet of handige site`s weet graag even melden aub.


Het gaat waarschijnlijk wel in combinatie met de originele 6bak worden die bij de cupra motor hoort.

Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2007, 22:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2007, 16:50
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Nog meer mensen misschien, bedankt jeff
Reply With Quote
  #4  
Old 16-09-2007, 17:06
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Even in het zicht maar weer, misschien nog meer leuke links of tips hier?!

Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2007, 19:46
dw1986mk1's Avatar
dw1986mk1 dw1986mk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 436
Default

het is eigenlijk allemaal vrij simpel omdat je met een g60 basis begint , het mechanische is easy zoals motorsteunen ed

alleen de kabelboom is een klusje voor de kenner , en de intercooler aansluiting omlassen zoals in de link dat zijn de moeilijke dingen
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2007, 07:11
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ik begin niet met een g60 basis, de auto moet ik nog aanschaffen zelfs.
Ga vanavond de motor ophalen koimpleet, enkelt de basis auto moet ik nog even zoeken.
Maar zal onwaarschijnlijk een standaard 1.6 of 1.8 carresorie worden.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2007, 07:10
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ok, gisteren de motor opgehaald auq 180pk incl 6 versnellingsbak.
De keuze is nu toch gevallen op DTA , dus zal volgend jaar worden eer ik eraan ga beginnen .
Nu eest maar weer eens sparen voor dta , ic ,en meer klein spul.
Carresorie moet ik ook nog even gaan zoeken.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2007, 08:39
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Doe je goed Ron,,,,,, Nu G60 koets zoekeh ,,,,
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2007, 12:05
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

g60 koets is geen must hoor.

Waarom denk jij dat het een voordeel is?
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2007, 16:19
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Remmen,,,abs,,,hydrokoppeling als je die al gebruik ?..kabelschakeling,,front pas voor grote intercooler,,,etc...en gaat ie ooit weg dan krijg je denk iets meer voor zoiets....en een g60 koets vind je voor weinig.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2007, 17:06
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik zou alleen een g60 bak nemen en niet die logge 3 assige 6bak.

ik zou ook gewoon de originele computer en alles behouden. zo moeilijk is dat niet.

je kunt de computer bij de vw ook gewoon vrijlaten geven zo kan hij draaien zonder teller unit en contactslot en dergelijke.

dta afstellen is een inmensen klus.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-09-2007, 21:36
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Toch is een 6e versnelling erg lekker, en kan een hoop vermogen aan.

Originele ecu weegt niet op tegen dta natuurlijk, en je kan hem maximaal aanpassen bij elke verandering.
DTA laten mappen heb ik een "mannetje" voor.
Toch wel de dta specialist hier uit de buurt en van dit forum.

Daarbij kan je met dta een hoop rotzooi van de motor verwijderen en dus lekker basic houden.
Het is maar wat je wilt, denk dat er veel mensen ombouwen naar originele ecu vanwege de kosten van dta en niet vanwege de mogelijkheden.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-09-2007, 16:26
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default

deze kwam ik tegen op mp..

http://auto-diversen.marktplaats.nl...e-golf-g60.html

deed me aan dit topic denken.. misschien is het wat
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars
Citroen AX 1.6 Gti
Reply With Quote
  #14  
Old 20-09-2007, 16:47
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Thanks, dat is eigenlijk een goede keuze.
Maar zo te zien is het niet zo`n beste carresorie , kijk ik liever voor een wat nette .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum