Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2009, 22:41
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default Injectie 1300cc (NZ)

Ik ga in het weekend zien naar een Golf 2 1300cc injectie, maar er schilt iets aan de injectie (kabelbreuk, ecu kapot, ...).
Nu heb ik hier thuis nog een blokje van een Golf 3, een 1400cc met motorcode ABD, liggen en is mijn vraag of er iets hetzelfde is?

Het zou wel tof zijn als bijvoorbeeld de ECU hetzelfde is, of de injecteur...

Dank bij voorbaat, Nick.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-12-2009, 07:32
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Je kan de golf3 motor en bak samen met de ecu zo overbouwen naar je mk2'er
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #3  
Old 02-12-2009, 10:44
Gerard Polo MK2's Avatar
Gerard Polo MK2 Gerard Polo MK2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 430
Default

Heb anders nog wel een goedwerkende ECU liggen voor NZ.
Mocht je die willen hebben natuurlijk.
__________________

Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders
Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85
Volvo S70 2.5 LPG '98
Reply With Quote
  #4  
Old 02-12-2009, 12:09
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Je kan de golf3 motor en bak samen met de ecu zo overbouwen naar je mk2'er


Dus dan zou ik niets van fusee's, bevestigingen van versnellingspook, enzoverder moeten overbouwen?
Gewoon de cardans in de versnellingsbak, ecu overbouwen, ...

Zou wel handig zijn.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-12-2009, 12:10
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Heb anders nog wel een goedwerkende ECU liggen voor NZ.
Mocht je die willen hebben natuurlijk.


Wel, ga hem dit weekend waarschijnlijk halen, daarna kan ik iets laten weten, als ik zeker ben dat het de ecu is.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-12-2009, 17:34
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

he als dat het nou niet is en je hebt andere onderdelen nodig pm me dan ff,
de sloop hier ligt vol met 1300 tjes veel NZ.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #7  
Old 02-12-2009, 18:16
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by jetta91
he als dat het nou niet is en je hebt andere onderdelen nodig pm me dan ff,
de sloop hier ligt vol met 1300 tjes veel NZ.


Goed antwoord... Thanx

Ik weet een rode Golf 2 te koop staan voor maar 400 euro waarvan de kas nog in perfecte staat is, wel hier en daar een heel klein krasje (niet veel) en geen een deukje, niks van roest... Lekker

Injectie werkt niet maar als je er startpilot inspuit start hij heel effe...

Waar is die sloop ergens? Ik moet van België komen, zodus...
Reply With Quote
  #8  
Old 02-12-2009, 18:41
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ahh dan is het een erg lang ritje midden drenthe

maar wil het wel opsturen voor je doe ik de bon erbij,
en moet je de verzendkosten betalen.

maar misschien kan je op google ook wel andere sloop bedrijven vinden bij jou in de buurt of net in de grens gebieden
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #9  
Old 02-12-2009, 18:43
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Zijn er dan nog zoveel stukken te vinden voor de NZ motor?
Ik dacht, aangezien ze maar gemaakt zijn van 1990 tot 1992, dat er helemaal niet veel onderdelen voor te vinden zijn.

Ben ik dan zo verkeerd? Hopelijk wel
Reply With Quote
  #10  
Old 02-12-2009, 18:45
Gerard Polo MK2's Avatar
Gerard Polo MK2 Gerard Polo MK2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 430
Default

Blokjes zijn heul veul in Polo's en Golfjes geleverd.
__________________

Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders
Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85
Volvo S70 2.5 LPG '98
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2009, 18:46
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Blokjes zijn heul veul in Polo's en Golfjes geleverd.


Zal eens zoeken.
Als er iemand nog een sloop weet zijn, tegen de Belgische grens of iets verder het binnenland in, zou dit ook geweldig zijn.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-12-2009, 16:37
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Zo vandaag effe gaan kijken naar de Golf... Kwa carrosserie ziet deze er nog heel goed uit, bijna nieuwstaat laat ons maar zeggen, interieur ook! Heel goed natuurlijk...

Kwa motor is het iets minder, maar aangezien ik meer ken op motorisch gebied zou dit geen probleem moeten zijn.

De persoon zei, dat de ecu nog signaal gaf naar de injectoren maar dat dit signaal niet bij de injectoren aankwam. Als ze rechtstreeks 12V op de injectoren zetten gingen deze ook open.

Zou er misschien ergens een kabelbreuk zijn of misschien een massaprobleem?
Zijn deze eigelijk massagestuurd?

Greets.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-12-2009, 21:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Relais nr 32 vervangen
Reply With Quote
  #14  
Old 03-12-2009, 21:02
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Relais nr 32 vervangen


Thanx, zal dit zeker eens nazien dit weekend
Gelukkig zijn jullie allemaal een beetje freaks... Wel in de goede manier wel te verstaan.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-12-2009, 21:20
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 415
Default

Quote:
Originally Posted by Nick Mattheus
De persoon zei, dat de ecu nog signaal gaf naar de injectoren maar dat dit signaal niet bij de injectoren aankwam. Als ze rechtstreeks 12V op de injectoren zetten gingen deze ook open.

Zou er misschien ergens een kabelbreuk zijn of misschien een massaprobleem?
Zijn deze eigelijk massagestuurd?

Greets.

Vocht/slechte contacten in de grote ecu-stekker misschien?
Stekker aan de injectorrail slecht?
Reply With Quote
  #16  
Old 03-12-2009, 21:23
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Vocht/slechte contacten in de grote ecu-stekker misschien?
Stekker aan de injectorrail slecht?


Heeft men geen spray om deze contacten terug contact te laten maken?
Een soort contactspray?

Weet dat dit een voorlopige oplossing bied, maar dan weet ik toch dat het daar aan ligt he
Reply With Quote
  #17  
Old 04-12-2009, 10:42
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Bij mij zat toendertijd het probleem in de geschakelde plus in de zekeringkast.
was ooit water bij gekomen na volgelopen waterbak.. misschien een idee om naar te kijken.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 04-12-2009, 11:24
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ABD inlaat is iig volledig anders dan de NZ inlaat. ABD = monopoint, is gelijk aan de AAV (1.3 monopoint) systemen.
NZ = multipoint.

Zo te horen kan het haast geen groot probleem zijn, als er wel een puls vanaf de ECU komt, maar niet bij de injectoren. Klinkt als een uitdaging om dat voor weinig weer in orde te krijgen!

Contactspray is altijd slim, trek alle stekkers 1 voor 1 los en spuit deze in met contactspray. Verdrijft in ieder geval het meeste vocht, indien er echt corrosie op de contactbanen zit moet je er even met een schuurpapiertje/borsteltje over gaan.

Een NZ is ook erg gevoelig voor slechte massapunten, controleer de massakabels op breuken/aanslag etc. Inwendig kan er in de ECU vanalles misgaan als deze geen goede massa-aansluiting heeft.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #19  
Old 04-12-2009, 12:58
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 415
Default

Zolang de digijet nette uitgangssignalen geeft voor de injectoren, lijkt het me geen massaprobleem... dat is volgens mij het eerste wat dan wegvalt.
Reply With Quote
  #20  
Old 04-12-2009, 13:01
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

maar dan nog is het bij een NZ erg belangrijk om goede massaverbindingen te hebben. Als je toch bezig bent is het niet zo'n moeite om daar ook even op te letten.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum