Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-02-2012, 21:43
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default oliefiltersteun

ik zoek een adapterplaat met termostaat voor mijn dx oliekoeler die ik op mijn gtd motor wil, nu kan ik ze niet vinden voor een jr motor maar wel voor bijvoorbeeld een vr6.
nou is mijn vraag is de olie stroming in de oliefiltersteun bij alle vag modellen het zelfde of zit daar verschil in . met andere woorden past zo'n adapter van bv een vr6 op mijn fitersteun of zijn er verschillende maten diameter oliefilters dat ik daar rekening mee moet houden?

alvast bedankt voor jullie reacties

Evert
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2012, 14:51
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Ik heb zo een motorfiltersteun liggen van een KR, hier moeten 2 sensoren ingedraaid worden.. Als dit het gene zou zijn dat je moet hebben laat je mij maar iets weten..
__________________
.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2012, 21:05
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik wilde eigenlijk alleen maar weten of er overeenkomstige oliefiltersteunen zijn ,of heeft de kr steun ook 2 aansluitingen voor de oliekoelerleidingen en heeft deze een ingebouwde thermostaat voor de oliekoeler die opent bij ongeveer 80 graden
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2012, 21:14
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

iemand
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2012, 21:35
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Aan de oliefiltersteun van een kr kan je geen oliekoeler hangen zo ver ik weet.. Wel hangt hier zo een sandwichpaneel aan wat ervoor zorgt dat je olie gekoeld wordt door je koelwater.
__________________
.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2012, 21:42
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by brittjan
Aan de oliefiltersteun van een kr kan je geen oliekoeler hangen zo ver ik weet.. Wel hangt hier zo een sandwichpaneel aan wat ervoor zorgt dat je olie gekoeld wordt door je koelwater.


die zit er bij mij nu ook al onder dat is gewoon een warmte wisselaar ik wil er een luchtgekoelde oliekoeler op hebben dat is zo'n klein radiatortje
die koelt beter en blijft de watertemperatuur lager
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #7  
Old 15-02-2012, 19:41
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
die zit er bij mij nu ook al onder dat is gewoon een warmte wisselaar ik wil er een luchtgekoelde oliekoeler op hebben dat is zo'n klein radiatortje
die koelt beter en blijft de watertemperatuur lager


Ik heb geen idee hoe je dit dan zou kunnen doen..
Ik hoop dat iemand anders het wel weet, vind het ook wel interessant voor mijn eigen motor misschien
__________________
.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-02-2012, 23:03
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Oliefiltersteun van een EG of een DX pakken heb je gelijk thermostaat. Anders de warmtewisselaar verwijderen en er een sandwich adapter tussen monteren voor de oliekoeler.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #9  
Old 16-02-2012, 23:21
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Oliefiltersteun van een EG of een DX pakken heb je gelijk thermostaat. Anders de warmtewisselaar verwijderen en er een sandwich adapter tussen monteren voor de oliekoeler.



kheb nu een een adapterplaat besteld van racimex met thermostaat die er volgende week even tussen fabrieken.
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #10  
Old 16-02-2012, 23:56
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Is heel goed te doen, heb ik bij men maatje zen 16v ook gedaan.

Olie filter eraf.
Moer aan de onderkant van de oliekoeler losmaken (de watergekoelde die erop zit)
Waterkoeling eraf halen.
Buisje uit de oliefiltersteun halen.
Dikte adapterplaat opmeten en buisje inkorten en schroefdraad op tappen zodat je de nieuwe adapterplaat kan vast zetten.
(lang genoeg houden zodat je ook nog je filter erop kan schroeven )
Dit is niet altijd nodig omdat je ook adapterplaten hebt waar schroefdraad opzit aan de onderkant om je filter er rechtstreeks op te schroeven.

Ook moet je je koelwater doorverbinden of afdoppen.
Of een setje slangen zoeken die geen aftakking hebben voor oliekoeling.

de snelle manier is om je filter eraf te halen , dan je adapterplaat er tussen te zetten en je oliefilter er terug op. Maar dan blijft je watergekoelde oliewisselaar er ook tussen zitten. (Vind ik persoonlijk nx)


EDIT ik bestel mijn spul hier => R-power
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-02-2012, 00:10
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik heb de waterkoeler eraf gehaald dat kwam mij beter uit want:

koelbuis met aftakking verrot
waterslang met aftakking gaar = duur
korte waterslang (bochtje) was geknikt
geen wateropwarming meer door hetere olie
staat wel stoer dikke vette oliekoeler op een diesel

de koelbuis en slangen had ik nog van gewone diesel dus de kosten zaten
eigenlijk alleen in de adapterplaat

het adresje van rpower maar even onthouden net even gekeken ik ben nu ietsje meer kwijt %$##%^&*
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v

Last edited by ewcaddymk1 : 17-02-2012 at 00:15.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum