Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2011, 12:25
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default Vlam in de uhh uitlaat..

Hallo,

Ik heb m'n motorcarbs aangesloten op m'n 1.1 alleen heb 1 probleem, als ik volgas trap en los laat krijg ik steekvlammen uit m'n uitlaat.. Weet iemand hoe dit kan?? Heeft het met de Co schroeven te maken of..?

Want ik neem aan dat dit niet al te best voor het blokje is?

Groeten!
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2011, 12:26
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

pietsie teveel onverbrande brandstof?

maarre...das toch vét pik?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2011, 12:30
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

moet je doen als je voorbij een paar fietsers rijd, ken je lachen...
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2011, 12:32
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Of kan het aan het ontstekings tijd stip liggen??
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2011, 12:33
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Haha ja is wel lache, maar niet slecht voor het blok??
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2011, 12:33
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Op hoeveel graden staat je ontsteking?
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2011, 12:34
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Dat vooral gaan verstellen krijg je knallen in de inlaat als je het goed doet.
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2011, 13:02
Day_dreamer Day_dreamer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 27
Default

altijd goed als je met je hoofd onder motorkap hangt en een steekvlam uit je carb schroeit al het haar van je gezicht.

ik zou lekker van die ontsteking afblijven en met een goede co meter eens kijken of je hem afgesteld krijgt. je hebt best kans dat je andere sproeiers in de motorcarbs moet gaan monteren.

Momenteel zal die wel 1 op een emmer lopen.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2011, 13:17
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort.

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2011, 13:35
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Ik ga nu even met de stroboscoop de ontsteking op 14 graden voor Bdp zetten
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2011, 13:46
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Wel lastig te bepalen wat 14 graden is, heb hem ongeveer een cm van het merktekentje af staan.. Maar blijft knallen op vol gas.. Co. Wat minder zetten??
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2011, 13:58
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Heb je geen gradenboog, dan kun je bepalen waar het 14 graden punt zit.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #13  
Old 18-03-2011, 14:50
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,312
Default

met de vlam in de pijp scheur ik door de.......................................

even de ontsteking goed op tijd stellen zoals het hoort en iets minder bezine ook niet te weining.....al loop hij beter en op het scherpts als hij net te weining krijgt en 100% verbranding heeft.
anders zou ik het iemand laten doen die de juiste aperatuur heeft.

gr pieter
__________________
Fryske vw Ryder
Reply With Quote
  #14  
Old 18-03-2011, 15:09
Day_dreamer Day_dreamer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort.

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.


ik ga er vanuit dat de auto hiervoor gereden heeft en dus de basis afstelling goed was. Na het monteren van de motor carbs zal je misschien nog een beetje moeten finetunen op de ontsteking om hem perfect te krijgen maar daar ga je zeker geen vlammen uit de uitlaat mee oplossen.
het staat als een paal boven water dat er gewoon veel te veel benzine in wordt gegooid. Om dat op te lossen zal je hem toch aan de CO meter moeten hangen en moeten kijken of je het kan oplossen met de CO schroef of dat je naar kleinere sproeiers moet.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-03-2011, 15:12
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik ga nergens meer zomaar vanuit.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #16  
Old 18-03-2011, 15:18
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Auto heeft hiervoor wel gedaan, maar bleek al iets voor het Bdp te staan..
Ontsteking staat nu goed, Co. Schroeven eerst helemaal ingedraaid, liep hij natuurlijk niet, langzaam eruit schroeven , tot hij mooi liep..

En je raad het natuurlijk, vlam in de pijp houden we..

Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha
Reply With Quote
  #17  
Old 18-03-2011, 15:28
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Nu hij mooi loopt kun je de kleur van de bougie´s even in de gaten houden.
indien ze te zwart worden kunnen er iets kleinere sproeiers in.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #18  
Old 19-03-2011, 11:40
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Knallen in de uitlaat = onstekingstijdstip te laat. Je moet eerst 100% de onsteking afstellen zoals het hoort,vervroeging controleren ect....en controleer,als je het helemaal niet vertrouwt, ook de distributietiming....,als dat allemaal goed is dan ga je de carbs afstellen...co,sproeierbezetting e.d.
Zorg ook dat de carbs geen valse lucht krijgen,dat geld ook voor de rest van je inlaatsysteem.
En als klap op de vuurpijl, blijf er af als je niet weet waar je mee bezig bent.
Suc7
Reply With Quote
  #19  
Old 19-03-2011, 13:30
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha


Bij vol in de toeren jagen en daarna het gas los laten deed mijn 1300 met 100% originele afstelling ook knallen (zonder vlammen dan wel) wat voor een uitlaat heb je eronder zitten ?
Reply With Quote
  #20  
Old 19-03-2011, 17:29
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Ik hb er een open buis onder zitten van roest vrij staal, en een vrij grote losse racedemper zonder iets van demping erin zitten..

Ook geen middendemper, want dat zat op de golfjes van '79 niet..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum