![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb met mijn gti 16v (ABF) het probleem dat de versnellingsbak behoorlijk aan een revisie toe is. Nu word de auto de komende maanden niet meer gebruikt en in deze tijd gaat er meer gedaan worden aan de auto. Dus nu zit ik met een keuze, of de orginele bak reviseren, of een 6-bak ertegen aan. Maar ik heb geen idee welke vag-6bak erop past. of dat dit niet te doen. Ben zelfs al met het idee gaan zitten om er een 1.8T compleet in te bouwen. Aangezien ik dan denk ik goedkoper uit ben dan mijn blok te gaan opvoeren. Dus kortom, zijn er uberhaupt 6-bakken die zo tegen mijn abf aangeschroeft kunnen worden? of is dit niet aan te raden? |
#2
|
|||
|
|||
![]() volgens mij niet je kunt een tdi bak pakken waarbij je dan aanpassingen moet doen met de baksteun, km teller kabel is anders, maar dan heb je het probleem je motor dat de bak niet rond krijgt qua koppel. gewoon een andere bak scoren op de sloop zijn echt wel goede te vinden voor 150 euro. (cda code volgens mij) g60 bak past ook en is iets sterker. verder heb je aan een 6 bak niet veel is voor een standaard abf te veel, je zult die 6e versnelling nooit gebruiken misschien valt die wel in toeren terug met een beetje tegenwind.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() er staat trouwens al erg lang een abf te koop op mp met snellere nokkenassen van iemand van het corrado forum deze motor heeft iets van 170 pk en is totaal gereviseerd denk dat je voor 1000 euro klaar bent
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Je zou een 6 bak van een touran kunnen pakken.
die is in 02a basis, en die past er zo op. ik denk echter dat die bak niet veel langer is dan de bak die je nu hebt, de touran bak heeft een eind vertraging van 3.6 en dat is erg kort voor een 02a bak. kortom je top blijft misschien gelijk, je moet alleen wat meer schakelen, een ander type 6bak zou wel kunnen maar dan moet je hoe dan ook aanpassingen verrichten ( motorsteunen/assen etc. kortom gewoon je huidige bak houden, wil je sneller gaan met minder toeren of 120 rijden met minder toeren zoek dan een langere bak, er zijn heel veel soorten in de 02a uitvoering,
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#5
|
||||
|
||||
![]() bedoel je dit blok?
http://auto-onderdelen.marktplaats....fta_ind=27&fs=1 |
#6
|
||||
|
||||
![]() maar even iets heel anders,
ik heb zelf de kennis en gereedschap en garage om de boel om te bouwen. volgens jullie is de orginele bak houden de beste optie. maar stel dat ik nu een 1.8T erin wil bouwen, kan daar de abf bak op, of kan ik dan wel beter een nemen die daarbij hoort? klinkt misschien stom, maar ik vind zo'n abf blok veeeeeel te langzaam. dus ik moet dit blok behoorlijk onder handen nemen, of een ander blok erin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zonder turbo blijft het die hoogtoerige sportmotor, jij bent gewoon toe aan een 1.8 20vt conversie
![]() ![]() ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Wat moet die ABF kosten?
En als je een 6-bak wilt zou ik wel voor een 02M bak gaan. Die is bijna 1 op 1 uitwisselbaar. Als je een Mk4 6-bak neemt kom je aan het klussen, dan heb je een 3-assige bak. En zijn alle steunen anders. |
#9
|
||||
|
||||
![]() maar als ik nu bijvoorbeeld een golf 4 gti haal, en die gebruik ik als donor auto.
dan is de ombouw toch een stuk handiger, aangezien het meeste gewoon 1 op 1 past of niet dan? pas geleden samen met een vriend van mij een donor golf 3 tdi gekocht, en alles in een golf 2 gebouwd, en dat was net lego :P ging vanzelf allemaal. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ruben, die Golf 4 bak is een 02m. Jij bedoelt de 02s, die lijkt inderdaad op de 02a.
Verder is een 6bak goed te rijden. Een benzine 6bak zal ook niet (veel) langer zijn dan de huidige. Terugvallen en dergelijke krijg je dus geen last van. Overigens past je ABF bak ook gewoon achter een 20VT motor, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Vraag me overigens af wat sterker is aan een G60 bak vergeleken met de ABF bak? Die hebben vrijwel dezelfde internals...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
||||
|
||||
![]() wat wil je nou precies bereiken?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Dat ie met een 6bak 6 versnellingen heeft
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() ik heb een abf 16vg60 is supersnel mede door de lange slag waardoor je veel koppel onderin hebt. en ik bedoel idd dat blok van villyman
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lees even dit artikel. Gaat over je 5 bak vervangen voor een 6 bak. Ze gebruiken idd de o2s bak. Ook lees je de bakcode's en wat je verder moet doen:
http://forums.motivemag.com/showthr...p?3302920/page2 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Dat blok van Villyman haal ik maandag op
![]()
__________________
Leon 1P Cupra R32 Turbo (his) & Golf V R32 on air (hers) |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog een 02S 6bak liggen met 36000km erop mag weg voor 1200 euro.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
|||
|
|||
![]() ik heb ook nog wel een 6 bak van een bora tdi, misschien iets voor je?
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Dat is een 02M dan zit je ook aan andere assen, koppeling en vliegwiel, steun omlassen etc etc.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
|||
|
|||
![]() @melg60 ik heb wel een site waar je deze baksteunen kant en klaar kunt kopen, en tevens een adapter om je vliegwiel naar buiten toe te brengen zodat je gewoon met je orginele 02a vliegwiel kunt blijven rijden.
bak kan ook gewoon geleverd worden met orgineel vliegwiel voor de liefhebbers. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:
Als ik in mijn 02A bak het binnenwerk van de touran zet (o2s). Dan heb ik een 6 bak maar omdat de eindoverbrenging te kort is zal de 6e versnelling dan ongeveer gelijk zijn aan mijn huidige 5. Kan ik daar dan geen langere eindoverbrenging in zetten? Gaat trouwens om een 120pk TDI blok uit een golf 4 in een golf 2. Hetgeen wat ik wil is dus een hogere top en minder toeren bij de 120/130. optrekken doet ie toch wel.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |