Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2012, 21:10
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default vervelend probleem g40

Ik heb een vervelend probleem met mijn g40

nadat mijn hallgever kapot was van mijn onsteking
heb ik op sloop een nieuwe gekocht van een normale 1300 onsteking
onsteking is indentiek zelfde erop gezet en afgesteld met een stroboscoop
geloof 5 graden bij 750 toeren stond in de vraagbaak..

nu heb ik het probleem dat inhoud daar bedoel ik mee

als ik volgas ga gaat ie maar tot 6000 toeren soms 6500
soms loopt die heel goed.. dan gaat ie in 1 keer naar de 7000 toeren
en de startmotor draai sins de onsteking is vervangen ook moeizaam vaak doet die het heel goed

de volgende onderdelen zijn vervangen:

nieuwe bougies
nieuwe rotor
nieuwe verdelerkap
nieuwe onsteking + afgesteld
nieuwe lamdasonde
nieuwe distributieriem
nieuwe waterpomp

alleen toen ik mijn distributieriem vervangen had kwam ik er wel achter dat de dubbele v-snaar niet meer goed was miste een tand en was gescheurd door droogte was niet op voorraad ben van plan wel binnenkort een getand riemset op te steken..

iemand die het weet?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2012, 21:21
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

G40 heeft een andere ontsteking. Lijkt identiek maar is het niet. Je motor loopt er wel op, maar niet optimaal. 3F heeft eenzelfde soort ontsteking. Rest van de smallblockjes hebben een andere.

Wat betreft je startmotor: dat zal aan de startmotor liggen. of je accupolen zijn aan het oxideren waardoor er niet altijd voldoende stroom door de bekabeling gaat, wat ook effect heeft op de hallgever en werking daarvan (toerenwisselingen)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2012, 21:39
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
G40 heeft een andere ontsteking. Lijkt identiek maar is het niet. Je motor loopt er wel op, maar niet optimaal. 3F heeft eenzelfde soort ontsteking. Rest van de smallblockjes hebben een andere.

Wat betreft je startmotor: dat zal aan de startmotor liggen. of je accupolen zijn aan het oxideren waardoor er niet altijd voldoende stroom door de bekabeling gaat, wat ook effect heeft op de hallgever en werking daarvan (toerenwisselingen)


is de hallgever van g40 onsteking uit te wisselen? of gewoon ergens los te koop..?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-08-2012, 06:03
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

ontsteking moet je afstellen met blauwe stekker eraf en op 7 graden bij 2500rpm
Reply With Quote
  #5  
Old 28-08-2012, 11:05
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Golf2_Gtd
is de hallgever van g40 onsteking uit te wisselen? of gewoon ergens los te koop..?


Zowel halgever als triggerwheel zijn anders. Triggerwheel kun je omzetten van de ene naar de andere ontsteking. En dat is vrij makkelijk te doen.
zie verschil: 3F/PY:"



AAU/AAV e.d.:



Los te koop is een hallgever wel, bij bosch, en die zijn niet goedkoop.
Maar met het juiste triggerwheel scheelt het al.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 28-08-2012 at 11:10.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2012, 12:03
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

het verschil is indd groot maar hoe verklaar je dat die vaak wel 7000
toeren draait en de andere keer niet ?

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zowel halgever als triggerwheel zijn anders. Triggerwheel kun je omzetten van de ene naar de andere ontsteking. En dat is vrij makkelijk te doen.
zie verschil: 3F/PY:"



AAU/AAV e.d.:



Los te koop is een hallgever wel, bij bosch, en die zijn niet goedkoop.
Maar met het juiste triggerwheel scheelt het al.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2012, 13:39
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ik kan er geen sluitende verklaring over geven (ieder blok is anders) Maar wat ik wel weet is dat met het verkeerde triggerwheel, het ontstekingstijdstip niet goed geregeld is. Dat kan dus vreemde schommelingen en uitschieters veroorzaken. Zeker op de hoge toeren.
Maar 7000rpm is wel heel erg veel. Kan ook iets in je ECU zijn wat niet goed is. Begrenzing is o.a. geregeld met een kristal.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2012, 11:47
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Ruud z'n tip al opgevolgd?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 30-08-2012, 18:16
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ruud z'n tip al opgevolgd?


nog niet.. maar dat ga ik zeker doen.. moet eerst nog een stroboscoop regelen en dan afstellen...
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2012, 07:39
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

zorg wel dat je een stroboscoop hebt waar je de vervroeging van kan instellen en tegelijkertijd het toerental kan zien.Deze lampen zal je niet snel vinden,aangezien deze modellen rond de 1000 euro kosten.Mocht je er niet uitkomen,dan ben je welkom
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2012, 09:23
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 18:26.
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2012, 10:26
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Gewoon afstellen op 'Z' markering van de v-snaar poelie op de krukas.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2012, 10:34
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

ik ga denk ik na de vakantie ff afspraak maken met ruud ga volgende week donderdag op vakantie
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum