Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04-05-2013, 20:21
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Een achteras tordeert, kun je dus niet met een buizenframe maken.

Of je moet een achteras van een syncro pas maken zodat je onafhankelijke achtervering hebt. en dan de aandrijving hiervan weg laten..


Achteras van een syncro is echt loodzwaar. En daarbij vergt het ook een heleboel aanpassingen omdat de kofferbak 100 liter kleiner is (de kofferbak is een heel stuk minder diep) en dan heb je ook een andere brandstof tank nodig (als je die origineel wilt houden)

Verder is het wel echt een mooi project!
Reply With Quote
  #22  
Old 04-05-2013, 20:32
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Carel Ha
Achteras van een syncro is echt loodzwaar. En daarbij vergt het ook een heleboel aanpassingen omdat de kofferbak 100 liter kleiner is (de kofferbak is een heel stuk minder diep) en dan heb je ook een andere brandstof tank nodig (als je die origineel wilt houden)

Verder is het wel echt een mooi project!

Dat is wel weer zo, maar dan kun je er wel een lichter buizenframe voor maken..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #23  
Old 04-05-2013, 20:32
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

als je echt serieus gewicht wilt besparen moet je maar eens gaan zitten voor dit topic en doorlezen.
deze gast heeft een soort missie van gemaakt zn auto zo licht mogelijk te maken.
tis wel een opel maar daarom niet minder gaaf en/of licht.


http://www.pngclub.com/forum/showth...Nova-Sprint-Car
Reply With Quote
  #24  
Old 04-05-2013, 20:33
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Een subframe weegt kaal dus werkelijk niet veel.
Wordt zeker zwaarder als je het van buis gaat maken. Zeker ook steviger maar lichter niet hoor.
Reply With Quote
  #25  
Old 05-05-2013, 08:17
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Dat is wel weer zo, maar dan kun je er wel een lichter buizenframe voor maken..


dat achterframe is loodzwaar ( heb ik vandaag nog in contact mee gekomen ) mijn syncro aandrijflijn is verkochta aan iemand hier op het forum en dit weegt als hell .

ik zal starten met een buizenframe te maken voor vooraan , achteraan laat ik voorlopig nog zo zoals het is .

waar ik ook aan zat te denken , hoe meer de auto wordt verlicht ... hoe hoger het zwaartepunt zal liggen toch ? dus dit wil dan zeggen dat hij tijdens een race/cross sneller kan kantelen ?
Reply With Quote
  #26  
Old 05-05-2013, 08:18
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Een subframe weegt kaal dus werkelijk niet veel.
Wordt zeker zwaarder als je het van buis gaat maken. Zeker ook steviger maar lichter niet hoor.


ik had een topic gelezen op vwvortex en daar had er een kerel een buizenframe gemaakt .

het scheelde 4kg dat hij lichter was met z'n buizen frame .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum