Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 12-01-2015, 22:12
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Precies.. slag had ik al max gezet, waarschijnlijk dus grotere cilinder..
echter pokkeding is zo dichtgebouwd... eerst maar eens in de rekeningen zoeken die erbij zitten wat en hoe..

Thanks!
Reply With Quote
  #202  
Old 19-01-2015, 18:27
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ben inmiddels bezig om de theoretische bevindingen ook in de praktijk uit te zoeken en te kijken wat het beste is en wat er aangepast moet worden enz.

Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 16:32.
Reply With Quote
  #203  
Old 19-01-2015, 19:51
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Leuk bij de rdw... Die gaan bij omkeuren uit van de motorcode. als je dan niet uitkijkt heb je ineens een diesel op kenteken.
Reply With Quote
  #204  
Old 19-01-2015, 20:35
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Interessant dit hoor.
Wat zijn de verdere plannen?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #205  
Old 19-01-2015, 20:49
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Leuk bij de rdw... Die gaan bij omkeuren uit van de motorcode. als je dan niet uitkijkt heb je ineens een diesel op kenteken.



Dat had ik mij ook al bedacht idd

Nog geen idee hoe ik dit kan oplossen, maar zal vast wel goed komen
Reply With Quote
  #206  
Old 19-01-2015, 20:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ben benieuwd wat de aanpassingen allemaal moeten zijn om dit onderblok te kunnen gebruiken met een ABF kop
Ik ben dan niet zo'n grootte speler in het veld als jullie maar ik had even snel gekeken of dit ook mogelijk was met BV mijn 2E onderblok om dat ik dit onderblok afgelopen zomer helemaal uit elkaar heb gehad en alles heb vervangen wat maar mogelijk is.
En het een beetje zonde van me geld was om dit blok zomer volgend jaar van de hand te doen.
Om dan weer eens verder te kijken wat er in de MK1 kon maar de aanpassingen waren van die grootte dat het toch goedkoper was om dat zelfde truckje dan maar bij een passend onderblok te doen dan aanpassen op.

We zijn benieuwd
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #207  
Old 19-01-2015, 21:09
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Interessant dit hoor.
Wat zijn de verdere plannen?


Ik ben bezig om een nieuwe steun te laten frezen met een kleine dynamo en zonder de mechanische waterpomp omdat ik een elektrische wil gaan gebruiken zodat deze regelbaar is.

Verder wil ik deze motor globaal in elkaar zetten zodat ik deze alvast in de auto kan bouwen en de turbo-set op maat kan maken inclusief de intercooler enz.

Later zal deze motor pas gebouwd worden omdat ik niet een motor wil klaar maken die vervolgens voor een lange tijd stil staat waar hij niet beter op word.

De cilinderkop laat ik CNC bewerken met nieuwe geleiders, kleppen, nokkenassen enz enz. Het onderblok krijgt een nieuwe gesmede krukas met andere drijfstangen en zuigers.
Verder zal ik er dan een KMS systeem op gaan zetten.

Ik ben nu bezig met het RDW om te kijken of we een radiateur ook achterin mogen bouwen voor straatgebruik. Ik ben benieuwd wat hier de uitkomst van is, want bij de Golf Rallye en mijn eigen auto wil ik deze achterin hebben zoals ik al eerder heb laten weten.
Reply With Quote
  #208  
Old 20-01-2015, 12:31
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Dat had ik mij ook al bedacht idd

Nog geen idee hoe ik dit kan oplossen, maar zal vast wel goed komen

Ik help het je hopen....
Reply With Quote
  #209  
Old 20-01-2015, 13:32
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik ben nog steeds bezig met het reglement voor wat de technische eisen zijn en hoe het zit met de cilinderinhoud en turbo of zonder enz, maar ik kan hier maar weinig over vinden.

Dit is het reglement wat ik bij het Fia van de site heb gehaald:

http://www.fia.com/sites/default/fi...gsEHC_05.12.pdf


Dit was een klassenindeling die ik heb gevonden over een berg-cup race in Osnabruck in 2014, maar ook hier kan ik niks vinden over een turbo-motor en in welke klasse deze zou moeten passen.
Er is een klasse voor 2000+ cc maar als een 2L Turbo x 1.7 zou moeten worden gerekend, dan zit deze altijd in de 2000+ klassen net als een 2.5L turbo enz:

http://www.berg-zeitnahme.net/downl...14_englisch.pdf

Ik wil overstappen om de regels omdat ik dacht dat de maximum cilinderinhoud 4L zou mogen zijn voor wat de turbo-motoren betreft, maar ik kan hier niks over terug vinden bij het FIA enz.

Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen ?
Reply With Quote
  #210  
Old 20-01-2015, 14:32
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Net goed bericht terug gehad van het RDW over het koelsysteem.
Ik heb hun de vraag gesteld of ik de radiateur ook achter in de auto mag plaatsen voor straatgebruik:

Geachte heer Schimmel,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft vragen over aanpassingen aan de auto voor de bergcup races.
Aan het koelsysteem van een auto zijn geen eisen gesteld in de Regeling voertuigen en APK-regelgeving. Deze mag dus naar eigen wens worden gewijzigd.


Dit is belangrijk omdat niet alleen ik dit wil, maar ook Toni voor in de Golf Rallye die wij aan het bouwen zijn

Radiateur komt bij deze achter in te staan net als bij de rallycross-auto's
Reply With Quote
  #211  
Old 20-01-2015, 15:50
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Zeer goed nieuws!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #212  
Old 20-01-2015, 16:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,407
Default

Wat is het voordeel van de radiateur achterin plaatsen, Wilco? Ik kan het me bij rallycross/cross wel voorstellen dat je hem achterin wilt hebben ivm contact met andere rijders, maar dit komt in bergcup niet voor...
Reply With Quote
  #213  
Old 20-01-2015, 17:01
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by René
Wat is het voordeel van de radiateur achterin plaatsen, Wilco? Ik kan het me bij rallycross/cross wel voorstellen dat je hem achterin wilt hebben ivm contact met andere rijders, maar dit komt in bergcup niet voor...



Gewicht achterin en ruimte voorin voor bijv.itb en dus koude inlaat lucht
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #214  
Old 20-01-2015, 22:06
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Wat is het voordeel van de radiateur achterin plaatsen, Wilco? Ik kan het me bij rallycross/cross wel voorstellen dat je hem achterin wilt hebben ivm contact met andere rijders, maar dit komt in bergcup niet voor...



Er zijn veel voordelen, zoals:

- Gewicht achterin
- Hitte uit de motorruimte wat de motor en turbo etc ten goede komt
- Ruimte voor een grotere/betere intercooler
- Intercooler word niet meer opgewarmd door de radiateur
- Warmte gaat door de open achterkant wat de luchtweerstand verbeterd
- Radiateur kan groter met ruimte voor grotere koelventilatoren

Het idee is dat ik een luchtsluis vanuit de motorruimte wil maken over de tunnel heen naar achteren die dan wijd uitloopt naar de radiateur.
Hier door hoeft de luchtstroom niet vanuit de motorruimte onder de auto door, maar gaat door deze luchtsluis met de werking van een venturi-tunnel waardoor deze zelfs een zuigende werking heeft waardoor de warmte en lucht vanuit de motorruimte word afgevoerd. Door de luchtstroom om de motor en de turbo heen worden deze ook veel beter gekoeld.

De rest komt nog
Reply With Quote
  #215  
Old 20-01-2015, 22:15
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

En die zuigende werking is extra lekker
Reply With Quote
  #216  
Old 20-01-2015, 22:45
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ben altijd zo blij als ik zulke topics lees zoals die van Wilco

Mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek als ik met zulke verhalen kom, de reacties zijn dan:

ben je gek, het is maar een auto!



Hahah, gelukkig zijn er meer mensen die alleen maar aan de prestaties en verbeteringen van een auto denken
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #217  
Old 20-01-2015, 22:55
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Wilco, had je mijn pb'tje nig ontvangen?
Reply With Quote
  #218  
Old 20-01-2015, 22:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
En die zuigende werking is extra lekker


Ik denk dat ik jouw dan niet te dicht bij de auto moet laten komen dan
Reply With Quote
  #219  
Old 20-01-2015, 22:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Wilco, had je mijn pb'tje nig ontvangen?



Jazeker, maar ik heb het antwoord ook niet meteen bij de hand. Ik ben er mee bezig
Reply With Quote
  #220  
Old 20-01-2015, 23:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ben altijd zo blij als ik zulke topics lees zoals die van Wilco

Mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek als ik met zulke verhalen kom, de reacties zijn dan:

ben je gek, het is maar een auto!





Hahah, gelukkig zijn er meer mensen die alleen maar aan de prestaties en verbeteringen van een auto denken



Het mooie van deze hobby is dat je er veel creativiteit in kwijt kan

En ach, wie is er nog normaal tegenwoordig
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum