![]() |
|
||||
|
||||
![]() :-) ik had hem al gespot en ik vroeg het me inderdaad al af.
|
||||
|
||||
![]() Hello,
Ik heb een adaptorblokl gemaakt waarmee je een standard keverbak kan monteren zonder dat er steekassen moeten verlengd worden. Je monteert die adaptor en de keverbak gaat er zo in (neuscone moet altijd split zijn uiteraard!) Als je veerplaten van een 6!er hebt moet er zelfs niets anders gedaan worden dan monteren, maar je kan ook jouw originele veerplaten aanpassen. Voordeel: - zeer makkelijk - jouw wielen staan iets meer naar binnen dus geen probleem om die eraf te krijgen igv een lekke band. Op mijn SLAMBULANCE zit ik met IRS, porsche 944 schijven en heel dikke banden en daar had ik het probleem ook dat ik mijn wielen er niet afkreeg. Ik heb dan gewoon een setje regelbare veerplaten gemaakt en nu krijg ik mijn banden er wel af! Makkelijk niet? check mijn site voor enkele fotos: www.vwsamba.tk See YA, Peter www.vwsamba.tk |
|
||||
|
||||
![]() ziet er ingenieus uit peter! ik vraag me alleen af of je er bij ons mee door de keuring komt. die bus van jouw waar het op zit, heeft die "O plakken"??
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd weet niet of het in nl zou kunnen, maar ziet er idd uit als een gaaf idee |
|
||||
|
||||
![]() Dat heb je mooi gedaan!!!
Valt wel onder de noemer: geweldig door eenvoud. In plaats van je assen verlengen, niet de rest van de ophanging naar binnen brengen! Een oplossing die Skywalker mogelijk nodig had voor zijn wieltjes!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok, maar de rest had toch wel een oplossing geweest voor je "probleem"?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom denk je dat het niet door de keuring heen komt, Pim? Omdat het niet origineel is? Ik zou het zo aandurfen om ermee naar de keuring te rijden. Ze weten toch niet hoe het hoort te zitten en een IRS aanpasing is ook niet origineel. Maar dat levert ook geen apk problemen op.
|
||||
|
||||
![]() een stuk of 4 , 5 plaatjes tegen elkaar aan gezet met wat bouten er door. lijkt me er net zo fout uit zien als spoorverbreders en die mogen ook niet.
als jet nou het geheel uit 1 blok staal zou laten CNCen zou het er denk ik al beter uit zien
|
||||
|
||||
![]() Tuurlijk er zijn altijd wel dingen die je kunt verbeteren of die je anders zou doen.
Maar Peter is natuurlijk wel iemand die vind ik voorloopt met bepaalde aanpassingen op zowel bus als kever. Het idee dat je een lange keverbak onder je bus kunt plaatsen is natuurlijk super. aan een keverbak kun je makelijker aankomen dan aan een typ3 bak.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mogen dus wel he' , dit is een veel gemaakte fout. Je mag spoorverbreders monteren als je maar niet meer als 2% van je standaard spoorbreedte af gaat wijken of je wielen buiten je schermen gaan steken. Quote:
Wielen staan niks meer naar binnen hoor dat is een groot misverstand. Je brengt n.l alleen de buitenste as op lengte he' de aandrijfas word niks langer of korter dus de trommel blijft op exact de zelfde plaats als met jou blokken systeem. Quote:
Zeker als je bedenkt hoeveel torsie een veerplaat nog te verwerken krijgt bij de op en neer gaande bewegingen hiervan zou ik er persoonlijk ook nooit op deze mannier aan gaan lassen laat staan mee rijden. Maar ieder zijn ding! Greetz dennis |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb die bak van mij er gisteren uitgehaald om hem weer als nieuw te maken, ik heb de bus trouwens gekocht met een straight axel, ik heb trouwens onlangs kever trommels (5 gaats) besteld en die gemonteerd, past perfect ook mijn radars passen zonder sluipen, schuren of frezen. zie foto's om een idee te krijgen hoe het eruit ziet (voor degene die het nog nooit gezien hebben ![]() ![]() ![]() ![]() |