![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golf uit 85 (gti8v) loopt onregelmatig stationair.
de toerenteller gaat dan op en neer tussen de 500 en 1000 rpm zodra hij warm is geen last van (soms weleens maar is zeldzaam) waar kan dit hem precies inzitten? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Jij hebt waarschijnlijk nog een blok met K-Tettronic injectie he? Dat ius het blok waarbij de brandstofleidingen vanaf je luchtfilterhuis komen.
Heb je misschien een motorcode, is wat makkelijker
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Motercode Dat vind ik op het blok? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja, op het onderblok (gietijzer), net onder de bovenrand, tussen 3e en 4e cilinder op een vlak stukje.
Het zou kunnen dat hij te laag staat afgesteld waardoor hij iedere keer 'opstuitert' wanneer hij dreigt af te slaan. Uit je gasklephuis steekt een koperkleurige schroef die ook een zekantkop heeft. Als je die verder uit draait gaat hij harder stationair lopen. Probeer dat eens.....
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
WWO kan dat? |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik zal zo hier op het parkeerterrein wel is ff gaan kijken bij dat apparaat
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Nee WWO zit er in gegoten...Christiaan jij gaat kijken blijkbaar? Wijs het maar eens aan...
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wij konden het niet vinden op het blok maar christiaan heeft het op internet gevonden. het is een EV |
#9
|
||||
|
||||
![]() was idd bijna niet te lezen, maar acht, http://www.doppel-wobber.de doet wonderen....
Tis een 82Kw K-Jetronic motor, en waar kom je dan op uit.....EV |
#10
|
||||
|
||||
![]() Eerst even doen wat ik hierboven schreef, als dat niet helpt heb ik nog wel een paar tips.
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() mag tie zelf doen, ik ga hier niet lopen sleutelen op de zaak
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Komt me bekend voor wat je zegt. Ik heb vorige winter het een keer gehad dat ie niet meer stationair wilde lopen. naveel kijken en doen bleek die schroef helemaal uitgedraait te zijn door de trillingen. Sindsdien een klijn beetje kit (klinkt muikerig maar andere oplossing was er niet) ertegen aangedaan zodat ie niet verder kan draaien. Ik zal daar nog eens aandraaien vanavond. maar wanneer kan ik hem het beste afstellen met warme of koude moter?? |
#13
|
||||
|
||||
![]() warm
__________________
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Kapotte warmdraairegelaar....vastzittende extra luchtschuif.....verkeerde brandstof druk....zomaar wat dingetjes die de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Dat waren de volgende tips...
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik dit zo hoor denk ik altijd ...toch maar liever naar de echte dealer.. dus vanavond denk ik ff langs de garage |
#17
|
||||
|
||||
![]() ik heb hem netjes wat bijgedraaid. en hij loopt nu netjes tussen de 900 en 1000. zodra ik alles aanzet (lichten,kachel,muziek) dan zakt hij tegen de 900 aan.
is dat normaal? dat het zoveel invloed heeft op je toerental. doordat je meer elektriciteit verbruikt het toerental zakt? Heb ik een te zware accu erin zitten? |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lijkt me heel erg normaal dat ie wat langzamer loopt. Stroom is ook vermogen.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Is normaal.
__________________
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() aha..dan is het goed.
Ik laat hem voor de zekerheid nog helemaal nakijken en gelijk ff grote beurt erbij. zodat ik zeker weet dat er niks overleden is. ![]() bedankt voor jullie hulp. ![]() |