![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hey!
vraagje, wat vinden jullie van spoorverbreders van 32mm (per kant!)? En dan niet hoe het gaat staan ![]() ![]() ![]() Thnx! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik heb ze ooit verkocht... van 7cm per kant
![]() denk dat dat niet meer zo fijn rijdt hooor .. ![]()
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Waarom zou dat dan zoveel slechter rijden?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() omdat je breder word dus slechter stuurt
ik heb net velgen opgehaald bij een gozer die hoofd monteur is bij bas koeten racing en die adviseerde me juist geen spoorverbreding maar alleen maar negatief camber voor zodat het beter stuurt haakser de bocht door en minder vlak op de weg dus meer snelheid en minder weerstand. hoe breder je gaat hoe meer brete ( jeuk woord ) je de bocht om moet brengen dus zwaarder. |
#5
|
||||
|
||||
![]() stuurt lekker bij nat weer, een negatief camber... ga je fijn rechtdoor!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ooooo haha nee...het is alleen voor achter...!!!
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() zo'n setje met aparte bouten wel beter dan die andere....maar ik het zowieso niet op die dingen...
koop dan gewoon wat bredere wielen ![]() edit, zo zie je het beter....grrrr ![]() ![]()
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld Last edited by -Jens!- : 01-03-2006 at 15:15. |
#9
|
||||
|
||||
![]() nee dat klopt, maar mijn reactie was op de opmerking van -deamonchild-, had ik er misschien even bij moeten vermelden.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#11
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan de foto slechts zien maar ziet er idd slecht uit. Ik wil alleen dat ze gelijk komen te staan met de wielkasten...ze vallen er nu nog binnen met 1 cm verbreders en met 2 cm verbreders ook...en ik dacht dat het wel een leuke tijdelijke oplossing was tot ik verbrede stalen velgen in mn bezit heb ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Zweiter kun je mij uitleggen waarom je zegt dat je dan met nat weer rechtdoor gaat in de bochten.
Normaliter is het zo dat je met negatief camber in de bochten juist met het volledige loopvlak van de band op het wegdek zit -> meer grip dus. Daarom word er ook juist negatief camber toegepast. Als de body kantelt/helt (hoe je het noemen wilt, iig body-roll) in de bocht zullen je banden dan juist recht gaan staan. Maargoed ik ben benieuwd. En tja spoorverbreders. Ik ben er niet bekend mee, waar ik wel bekend mee ben is: kracht x arm. De arm word dus langer met spoorverbreders, gevolg hardere slijtage van de lagers. Lennart camber kun je inderdaad niet met spoorverbreders veranderen. Dat zal met uitlijnen moeten gebeuren. Of je moet speciale platen kopen waarmee je vervolgens je veerpoten vervolgens vast zet, zodat je wel wat kunt verstellen. Maar camber afstellen kan bij Golfjes dus niet. Verder is het wel afhankelijk van de wielophanging of je alleen met uitlijnen kunt afstellen. Racewagens kun je altijd bijstellen bijvoorbeeld. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Maar het is een tijdelijke oplossing en ik gebruik hem niet daily. Stel dat het gewicht (even 1000 kg nemen) gelijkmatig verdeeld is over 4 wielen, dus 250 kilo per wiel = ongeveer 2500 N per wiel zonder spoorverbreder...
Mét spoorverbreder: 2500 x 0,03 = 75 Nm, dát is dan het moment. Even persoonlijk redeneren: mijn bougie van mijn crossmotor moet ik met 25 Nm vastzetten...dus met je hand doe je dat nog teveel...dan vind ik dit zwaar meevallen. Zeker voor een goed gesmeerd lager en er vanuitgaand dat je meeste gewicht voorin zit. Onderweg zal dr kracht weliswaar wat groter zijn (door oneffenheden in de weg). Maar het valt mij reuze mee moet ik zeggen... |