Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2006, 17:33
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default vooras stabilisator stang op de gti.

hallo vw vrienden,

ik zat even te denken over de stabilisator stang van mijn golf 1 gti die ik aan het restaureren ben.
origineel zit er op de gti een stabilisator stang voorop, dit is voor een hoge auto erg aantrekkelijk doordat het carroserie dan minder gaat over hellen.
maar nu dacht ik... mijn auto word straks verlaagd met waarschijnlijk en schroefset, ook lekker stug dus, en dan zal de auto niet snel overhellen.

maar volgens mij is het zo dat als je bijv op een circuit ga rijden je beter die stabilisator er af kan hebben, omdat als je hard door bochten gaat en de auto toch gaat hellen je eerder het wiel aan de opgaande kant op tilt door die stang als het andere wiel inveert.
en volgens mij zonder die stang blijft het wiel langer aan de grond.

hebben mensen hier een ervaring mee??

gr frank
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2006, 17:44
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Op het circuit gebruiken ze JUIST stabilisator stangen. Vaak dikkere dan origineel zelfs. Door de stuggere vering krijgt de carosserie ook meer voor zijn kiezen. Dus moet je ook zorgen dat alles een beetje op zijn plek blijft zitten.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2006, 16:30
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

oke dus juist monteren dat ding..
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2006, 16:57
vwgolf1's Avatar
vwgolf1 vwgolf1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,398
Default

'schroef je die ouwe van mij dr op....als je die nog heb....
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2006, 17:19
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ja heb ik nog mar heb er zelf ook 1 bij hoor.. ging me er meer om wat of er beter was.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2006, 18:02
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

stabi zorgt er voor dat de onderzijde van de veerpoot rechts aan de onderzijde links verbonden is. ga je dus hard de bocht door en de buitenzijde veert in, zorgt de stabi ervoor dat de kracht verdeelt word over beide veerpoten en dat de auto dus vlakker blijft. als je stabi breekt of mist veert 1 kant helemaal in en als je hard de bocht in gaat gaat ie op zijn kant.
hoe dikker de stabi hoe vlakker ie in de bocht blijft.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2006, 18:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

hum ja het is net hoe je het bekijkt..

maar idd zoals jij het zegt daar zit ook wel wat in..
jongens hij komt er gewoon onder
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum