![]() |
|
||||
|
||||
![]() Da's raar, het volgende is gebeurd:
...Wil ik vanavond van m'n werk naar huis. Ik start m'n auto en wis ff één keer, want het had geregend en het druppelde eigenlijk nog steeds. Nog ff babbelen met een collega en dan naar huis. Het begint weer ècht te regenen, dus de wissers maar aan..... niks! Zal wel een zekeringetje zijn, dus volgend pompstation ff stoppen, kijken en wisselen. Maar....., de zekering was niet kapot...(?); dat blijkt ook vervolgens uit het feit, dat de sproeiers vóór het wèl doen! (zitten nl. op diezelfde zekering) Ik had nl. toevallig de vraagbaak in m'n auto liggen, maar daar staat behalve wèlke zekering, verder niks meer in, dan het in- en uitbouwen van het mechanisme. Dus: weet iemand hier meer van, of waar het nog meer aan kan liggen? Ik heb verder niet zelf meer gekeken, ja alleen ff onder de parafaan of 'r mss een stekkertje los zit ofzo, maar ik zag niks. Ik vind het vooral vreemd, omdat hij toch nog ff een keer heeft gewist, en daarna opeens niks meer... ![]() Bedankt alvast! Greetz Vento Vice ![]() PS: Dan weet je weer waarom je ze hebt; rijden in de regen zònder de wissers is niet echt veilig te noemen. Ik ben blij dat ik thuis ben gekomen...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() het wil ook nog wel eens gebeuren dat de wisser schakelaar achter kapot gaan.... succes ermee...
|
|
||||
|
||||
![]() Spanning op de ruitenwisser motor?
|
||||
|
||||
![]() @Dennuz: Schakelaar is niks mis mee...
@VW Dennis: Ook staat er gewoon spanning op de motor Maar....... Hmmmm, net zo plotseling als ze stopten doen ze het nou opeens weer (???) Ik was nèt op weg naar Martin Schilder VW-dealer, om er ff naar te laten kijken; nog één keer proberen en.... huh?! alsof er niks gebeurt is...., weer wissen als een tierelier! Tòch wil ik nu weten, wat het had kunnen zijn; het blijft errug vreemd! Wat ik ook wil weten is het volgende: het is me opgevallen, dat ik elke keer een andere tijdsinterval heb wanneer mijn ruitenwissers op de interval-stand heb staan, hoe zit dÃ*t dan? Blijf dus reageren, tot het mysterie is opgelost!!! Greetz Vento Vice ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 10-12-2006 at 09:39. Reason: edit |
|
||||
|
||||
![]() relais?
|
|
||||
|
||||
![]() Waar zit dat relais?
Ik wist idd dat er ook een relais de boel regelt.
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() ik heb geen flauw idee waar die zit moet je ff zoeken staat het niet in de beschrijving? Werkplaatshandboek?
Ferry |
|
||||
|
||||
![]() Dat interval gebeuren is een standaard optie (dus geen optie
![]() Vind het zelf niks, het blijft toch nooit op de zelfde tempo regenen! |
|
||||
|
||||
![]() .....aaah, ik dacht al zoiets, thanx Arnus!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
AHUM! Gisteren had ik (in het safaripark) weer hetzelfde mankement; schakelaar aan: NIKS! (Da's niet handig, als er een giraf op je raam zit te kwijlen ![]() Gelukkig deed-ie het vandaag wel weer; nèt toen het weer ging druppelen ![]() Hij heeft nu bijna een maand gewoon feilloos gewerkt, maar ik denk toch ècht, dat dat relais maar vervangen moet worden, voordat-ie het helemaal niet meer doet..., maar nògmaals: WIE-O-WIE weet welk relais dat nu precies is; waar zit-ie (achter de zekeringen-kast mss?) en hoe herken ik hem? (nummer/ code)
|
||||
|
||||
![]() Net zo plots als het euvel er was, deden de wissers het weer, maar volgende dag wéér storing....
Ik ben dus uiteindelijk maandag j.l. maar eens naar VW-dealer Martin Schilder Haarlem gegaan, voor een check-up. Helaas was het niet alleen maar een relais, maar na doormeten van het hele spul was de conclusie: Een compleet nieuwe ruitenwissermotor, gemonteerd en wel €196,xx!!! ![]() Liever de dealer..... zeggen ze dan! Oké, ik ben er zelf in toegestemd, maar voorlopig doe ik het weer ff zónder. Er zit voor die prijs wel twee jaar garantie op de reparatie en het probleem is opgelost; géén overbodige luxe, want het regent de laatste tijd weer errug vaak hier in NL. Greetz Vento Vice ![]()
|
||||
|
||||
![]() hahaha ben ik blij dat ik zo`n gare golf 1 rij.....daarvoor heb je wel voor 5 euro een ruitenwissermotor
![]() maar beter dat `t weer klaar is....noodweer de laatste tijd
|
|||
|
|||
![]() Mijn ruitenwissermotor stond ook op "overlijden " dwz allerlei rare fratsen en rare geluiden .
Dus een week geleden op marktplaats voor mijn Vento een wissermotortje gekocht voor 25 euro vanuit een Golf vr6 III . Erin gezet en hij doet het weer als vanouds . Echt niet naar de dealer en de hoofdprijs betalen ! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tja; deze reacties verwachtte ik natuurlijk al! Begrijp het niet verkeerd; de laatste keer, dat ik bij de dealer was, is 2 jaar geleden; moest ik geleidingsblokjes voor mijn Golf 2 stoelen hebben (totaal € 8,-) en de keer daar voor? ![]() Kortom, ik kom ècht NOOIT bij de dealer, maar het probleem was zo onduidelijk, dat ik voor onderzoek tòch maar ff langs ging. Met de gedachte, dat ;'t toch wel het relais zou zijn; maximaal € 50,- of zo... Ik had het probleem ook hier dus al voorgelegd, maar er kwam geen oplossing... Toen de motor dus kapot bleek te zijn, had ik zoiets van: ...doe ook maar...; ik was er toch al en het onderzoek duurde samen met de wachttijd ook al ruim een uur... Achteraf gezien moest ik natuurlijk keihard "NEE!" zeggen en vervolgens linea recta naar de sloop! Maar ja; ik had nèt een eindejaars-uitkering gehad en als je geld op je rekening hebt staan, geef je 't ook erg makkelijk weer uit, hè? ![]() Maar voorlopig ben ik wel weer genezen van de DEALER, hahahaha! Het enige leuke eraan is, dat je in je wachttijd ff lekker door de showroom kan dolen, ff in een hele dikke Audi zitten, etc, zònder dat de verkoper in jou een potentiële klant ziet! ![]() EDIT: Het verhaaltje was eigenlijk min of meer, om een einde te breien aan dit topic, dus van mij mag er NU een slotje op! ![]() (Het topic gaat nl. weer een hele andere kant op.....) Greetz Vento Vive ![]()
|
|||
|
|||
![]() was ook geen aanval op jou , zeg alleen dat in de meeste gevallen marktplaats of sloop veel goedkoper is alleen je moet wel zelf ff knutselen , en daar houden wij van toch ?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |